بسیاری از افراد از لپتاپ و سیستم‌های خانگی دارای گرافیک داخلی (آنبورد) استفاده می‌کنند و بر روی سیستم خود گرافیکی قوی‌تر و خارجی نصب نمی‌کنند. از محدودیت‌های این سیستم‌ها می‌تواند به قدرت کم در اجرای بازی‌های متفاوت اشاره کرد که البته این به معنای غیر قابل استفاده بودن سیستم برای بازی نیست.

در این مطلب به معرفی چندین بازی زیبا و متناسب با گرافیک‌های داخلی می‌پردازیم.

۱. Stardew Valley

شما در این بازی نقش یک کشاورز را ایفا می‌کنید که حین رشد دادن گیاه و پرورش حیوانات در مزرعه‌ی خود، به گشت و گذار در روستا و آشنایی و ارتباط با ساکنان آن می‌پردازد.

Stardew Valley

این بازی توسط تنها یک نفر ساخته شده‌است و از بازی قدیمی و پرطرفدار Harvest Moon‌ الهام گرفته‌است. گرافیک بازی ساده اما چشم‌نواز است و گیم‌پلی آن هم بسیار اعتیادآور و در عین حال آرامش‌بخش است.

۲. Cuphead

کاپ‌هد یک بازی اکشن و پلتفرمر با ظاهر تداعی‌گر کارتونی از دهه‌ی ۳۰ میلادی است. در این بازی شما به کنترل دو کاراکتر Cuphead و Mugman پرداخته و پس از باختن یک شرط به شیطان، به زنجیره‌ای از نبردها می‌روید.

Cuphead

گول ظاهر زیبای بازی را نخورید! گیم‌پلی Cuphead به شدت سخت است و باس‌فایت‌های آن بخش اعظم بازی را تشکیل می‌دهند. این بازی مناسب افراد عجول نیست چرا که برای بردن هر نبرد بارها شکست خواهید خورد. اما در صورت علاقه به چالش‌های سنگین، حتما به تجربه‌ی این بازی بپردازید.

۳. Minecraft

احتمالا حداقل یک بار اسم این بازی را شنیده‌اید. Minecraft یک بازی با سبک ماجراجویی است و ساخت و ساز با واحد‌های مکعبی اساس آن را تشکیل می‌دهد. این بازی دو مود Adventure و Creative دارد که در اولی به گشت و گذار در نقشه‌ای از پیش ساخته شده پرداخته و از منابع آن بهره‌مند می‌شوید؛ در مود دوم هم می‌توانید به سرعت و با منابع بی‌نهایت به ساخت تمامی بناهای رویایی خود بپردازید.

Minecraft

ماین‌کرفت در میان تمامی رده‌های سنی طرفدار دارد که یکی از دلایل این محبوبیت، قابل اجرا بودن بر روی تقریبا هر دستگاهی است. بنابراین نیازی به نگرانی ندارید و می‌توانید با هر سیستمی به تجربه‌ی این شاهکار بپردازید.

۴. Don’t Starve

Don’t Starve قابلیت شما در بقا را می‌پردازد. کاربران در این بازی در نقش یک دانشمند ظاهر می‌شوند که در حیات وحش رها شده و برای زنده ماندن تلاش می‌کند. این بازی گرافیکی زیبا و هنری دارد و تنها هدف آن، زنده ماندن است. در ابتدای امر کاربر هیچ آشنایی با کنترل‌ها و محیط بازی ندارد و به تدریج به یادگیری جمع‌آوری منابع و دفاع در برابر موجودات مختلف می‌پردازد.

Don’t Starve

در طی بازی شخصیت، آیتم و تاکتیک‌های جدیدی یافته و به تدریج در زنده‌ماندن تبحر پیدا می‌کنید. نقطه قوت اصلی Don’t Starve تکراری نشدن آن است؛ به گونه‌ای که کاربران بارها به تجربه‌ی آن پرداخته و هر بار سعی می‌کنند که بیش از پیش در این فضای تاریک و خشن، دوام بیاورند.

همچنین بد نیست به بسته‌ی الحاقی بازی به نام Don’t Starve Together هم اشاره کنیم که برای نصب نیازی به بازی اصلی ندارد و کاربران می‌توانند به صورت چند نفری در یک دنیا برای زنده ماندن تلاش کرده و با هم همکاری کنند.

۵. Papers, Please

این مورد را می‌توان یک بازی عجیب به حساب آورد. Papers, Please در کشوری اروپایی رخ می‌دهد و فضایی دیستوپیایی دارد. گیمر در این بازی وظیفه‌ی تایید یا رد درخواست افراد جهت ورود به مرزهای کشور را دارد و باید مدارک آن‌ها را بررسی کند.

Papers, Please

گیم‌پلی بازی در ابتدا ساده است اما با جلو رفتن در آن، جزئیات مدارک بیشتر شده و کار را به کاربر سخت می‌کند. برای مثال به تدریج حواستان باید به تاریخ تولد حک شده بر روی پاسپورت و دیگر مدارک فرد باشد و در صورت مشاهده‌ی تناقض، از ورود او ممانعت کنید. این بازی در باطن خود مفاهیم اخلاقی خاصی را جای داده‌است و کاربر را با چالش‌های اخلاقی متعددی روبرو می‌کند.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *