بازی‌های اول شخص شوتر همچون Call of Duty، Halo یا Counter-Strike، از محبوب‌ترین ژانرهای بازی‌های رایانه‌ای به شمار می‌روند. بازی‌های سنگینی که عموما نصبشان ساعت‌ها طول می‌کشد. اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که هستند بازی‌های اول شخصی که می‌توانید آن‌ها را بر روی مرورگر خود بازی کنید؟! البته عناوین بیشتری از این ۶ مورد وجود داشتند، اما با توجه به عملکرد همه‌ی بازی‌ها، این‌ها برترین انتخاب‌ها به شمار می‌روند.

نکته مهم در مورد Unity Web Player

Unity یکی از راحت‌ترین موتورهای بازی‌ سازی است و تعجبی ندارد که تعداد زیادی از بازی‌های مستقل در حال حاضر از این موتور استفاده می‌کنند. هیچ مشکلی در رابطه با Unity وجود ندارد الا اینکه برای اجرای بازی‌هایی که با این موتور ساخته شده‌اند بر روی مرورگر، نیاز به پلاگینی به نام Unity Web Player خواهید داشت. پلاگینی ۱۲مگابایتی که برای تمامی مرورگرهای مهم ارائه شده است.

  1. Contract Wars

Contract Wars

این بازی در آینده‌ای نزدیک اتفاق می‌افتد و به طور کلی دارای ۵ حالت بازی مختلف، ده‌ها نقشه متفاوت و بیش از ۶۰ اسلحه است. از بهترین بازی‌هایی که بر روی مرورگر اجرا می‌شود و بدون شک بهترین بازی شوتر اول شخص در این پلتفرم.از نکات جالب بازی، مهم‌ بودن تاکتیک در کنار شلیک‌های بی‌وقفه است که به بازی عمق بیشتری بخشیده.

  1. Rush Team

Rush Team

اگر اهل کانتر بودید، حتما از این بازی لذت خواهید برد. در Rush Team به دنبال گرافیک خارق‌العاده یا افکت‌های آنچنانی نباشید، اینجا تنها یک گیم پلی عالی وجود دارد و جستجو برای کشتن بیشتر و کسب امتیاز. بعضی از حالت‌های گیم‌پلی برای کاربران VIP در نظر گرفته شده، اما در مجموع بازی رایگان است و با همین حالت رایگان نیز می‌توان به خوبی از آن لذت برد.

  1. Red Crucible: Firestorm

Red Crucible: Firestorm

این عنوان از بسیاری جهات شبیه دو بازی قبلی است و بر پایه دو تیم که به دنبال هم می‌روند تا هر کدام سریع‌تر نفرات تیم حریف را از بین ببرد استوار است. با این حال یک تفاوت عمده دارد و آن هم مودهایی است که برایش نوشته شده. مثلا مود Conquer یا Team Deathmatch که بسیار معروف هستند. نسخه‌های پیشین بازی از نظر گیم‌پلی عالی بود، متاسفانه نسخه جدید با بهبود گرافیکی ایرادهایی پیدا کرد که امیدواریم تا شما بخواهید به بازی آن بپردازید، این مشکلات مرتفع شده باشد، چون با عنوانی بسیار خوب و مفرح مواجهیم که ارزش بازی دارد.

  1. Red Crucible: Reloaded

Red Crucible: Reloaded

وقتی Firestorm مشکلاتی را برای بازی‌کنندها پیش آورد، نسخه پیشین بازی هم در دسترس قرار گرفتن. نسخه‌ای به شدت مفرح‌تر و روان‌تر اما با گرافیک پایین‌تر. این بدان معنا نیست که Firestorm بد است یا این نسخه قدیمی. با اینکه تفاوت‌های ظارهی بسیار است، اما در واقع این دوبازی تفاوت‌هایی با هم دارند که کاملا آن‌ها را به دو بازی مستقل از هم بدل کرده است.

  1. Warmerise: Red vs. Blue

Warmerise: Red vs. Blue

اگر از طرفدارا نسخه جیمز باند پلی استیشن ۱ یا ۲ بوده باشید، بازی به وضوح شما را یاد آن عناوین با همان گرافیک می‌اندازد. در واقع گرافیک بازی قدیمی و شبیه به Quake اواخر دهه نود است، اما بازی به شدت سریع، هیجان‌انگیز و مفرح است. نکته بسیار خوب این است که همیشه کسی برای بازی کردن پیدا می‌شود و بازی‌ها به سرعت به جریان می‌افتد، حتی در زمان‌هایی که دیگر بازی‌ها خلوت هستند.

  1. Wolfenstein 3D

Wolfenstein 3D

یکی از بازی‌های خاطره‌انگیز قدیمی که در زمان خودش طرفداران بی‌شماری داشت. اگر از طرفداران دو آتشه بازی‌های اول شخص شوتر باشید، حتما باید این بازی را انجام دهید، در غیر این صورت بازی‌هایی که به اتمام رسانده‌اید، همیشه ناقص خواهد بود. گرافیک Wolfenstein 3D شما را از بازی کردنش زده نکند، با اولین نازی که می‌کشید متوجه این خواهید شد که چرا گیم‌پلی Wolfenstein  این قدر طرفدار دارد.

Join the Conversation

2 Comments

    1. سلام
      متاسفانه این عناوین یا از خارج از کشور برای ما تحریم هستن، یا بعضی از داخل مسدود شدن

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *