سینماگراف‌ها شمایل جدیدی از فایل‌های گیف هستند که شمایلی زیبا دارند و امروزه استفاده از آن‌ها در صفحات وب هر روز در حال افزایش است. این عکس‌ها که فقط بخشی از آن متحرک است و نمونه‌اش را در پایین برای شما آورده‌ایم به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند، مدلی که امروز ما به شما آموزش می‌دهیم کاملا برای ارائه در صفحات وب مناسب خواهد بود.

نمونه سینماگراف

این تصاویر برای صفحاتی حاوی فیلم یا پادکست عالی هستند و حس روایی خوبی به بیننده القا می‌کنند. در این آموزش ما از فتوشاپ برای انجام کار استفاده کرده‌ایم، پس برای شروع کار ابتدا نیاز به یک ویدیوکلیپ کوتاه دارید.

البته اگر ویدیو شما بخشی از یک ویدیو بزرگ‌تر است می‌توانید با ابزارهای رایگان موجود آن بخش مورد نظر را جدا کنید. در نهایت ویدیو را از آدرس File » Import » Video Frames to Layers درون فتوشاپ اضافه کنید.

بر اساس اندازه و کیفیت ویدیو، مقداری طول می‌کشد تا به برنامه اضافه شود.

وقتی ویدیو اضافه شد خواهید دید که فریم‌های آن به صورت لایه در پنل لایه‌ها اضافه شده است.

در این زمان شما باید تمام لایه‌های غیر از لایه اول را انتخاب کنید.

حالا کلیدهای CTRL+G در ویندوز یا Command + G در مک را بزنید یا از منوی Layer » New روی گزینه Group From Layers را کلیک کنید.

سپس باید از آدرس Layer » Layer Mask گزینه Reveal All را بزنید تا به لایه ماسک اضافه شود.

بعد از اینکه ماسک را اضافه کردید کلیدهای Ctrl + I یا Command + I را بزنید تا رنگ مورد نظر لایه‌ها ست شود.

رنگ پیش‌زمینه را سفید انتخاب کنید و سپس به وسیله براش آن قسمتی که می‌خواهید متحرک باشد را علامت بزنید.

سپس  از منوی Window پنجره Timeline را فعال کنید.  می‌بینید که تمام فریم‌ها به صورت ترانسپرنت در آمده‌اند، غیر از لایه اول.

برای حل این مشکل، روی لایه اول کلیک کنید و از آیکون Unfiy Layer Visibility گزینه Match button را انتخاب کنید.

سپس بر روی آیکون تغییر وضعیت در Timeline کلیک کنید و تمام فریم‌ها را انتخاب کنید. سپس دوباره روی آیکون تغییر وضعیت کلیک کنید و گزینه Copy Frames را بزنید.

 بعد از کپی کردن فریم‌ها دوباره به تغییر وضعیت بروید و روی Paste Frames کلیک کنید. در پنجره جدید متد را Paste After Selection انتخاب کرده و اوکی را بزنید.

یک بار دیگر بر روی تغییر وضعیت کلیک کنید (این بار آخر خواهد بود) و گزینه Reverse Frames را انتخاب کنید.

سینما گراف شما تقریبا آماده‌ست. کافی است از آدرس زیر File » Save for Web به تنظیمات ذخیره سازی بروید. در پنجره تازه گزینه گیف را انتخاب کنید و اگر اندازه و تنظیمات دیگر را دوست دارید، تغییر دهید و کار را ذخیره کنید.

نگران اضافه کردن این گیف‌ها به سایت‌های خود نیز نباشید. این گیف‌ها با گیف‌های معمول از نظر عملی تفاوتی ندارد. برای مثال در وردپرس کافی است به سراغ اضافه کردن پرونده چند رسانه‌ای بروید و گیف خود را شبیه به دیگر عکس‌ها به مطلب اضافه کنید.

نتیجه نهایی سینماگراف

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *