گاهی پیش می‌آید که آهنگی جدید روی یوتیوب منتشر شده و شما می‌خواهید این آهنگ به صورت پیوسته خوانده شود و مجبور نباشید دوباره آن را پلی کنید. یا حتی این امکان وجود دارد که بخواهید لیستی از ویدیوها بسازید و آن‌ها را به صورت پیوسته پخش کنید. هر دوی این موارد قابل انجام هستند و ما در این پست به شما یاد خواهیم داد چطور این کار را انجام دهید.

استفاده از منوی کلیک راست روی ویدیو

برای این که یک ویدیو را در لوپ قرار دهید، یک روش ساده وجود دارد. یوتیوب را روی مرورگر خود باز کنید و روی آن کلیک راست کنید تا منوی مخصوص ویدیو باز شود. سپس از میان گزینه‌ها Loop را انتخاب کنید.

اگر یک بار دیگر روی ویدیو کلیک راست کنید می‌بینید که گزینه‌ی Loop تیک دارد و به این معنی است که در حال حاضر ویدیو در یک چرخه پیوسته قرار گرفته و پشت هم اجرا می‌شود.

برای این که حالت لوپ را غیر فعال کنید، دوباره کلیک راست کنید و گزینه‌ی Loop انتخاب کنید تا تیک برداشته شود.

ساخت پلی لیست

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید انجام دهید، ساخت پلی لیست است. البته این گزینه هم می‌تواند برای یک ویدیو انجام شود و هم چند ویدیو. البته برای انجام این کار ابتدا باید اکانتی در یوتیوب بسازید یا این که با جی‌میل خود به این سایت ورود کنید.

حالا یوتیوب را روی مرورگر اجرا کنید و ویدیو مورد نظر خود را باز کنید. زیر ویدیو یک گزینه Save خواهید دید که اگر زبان یوتیوب شما فارسی است “ذخیره کردن” نام گرفته. روی آن کلیک کنید.

حالا Create a New Playlist کلیک کنید تا یک پلی‌لیست جدید بسازید. در نسخه فارسی این گزینه “ایجاد فهرست جدید” ترجمه شده است.

در برگه‌ی بعدی اسم پلی‌لیست خود را انتخاب کرده و حالت privacy آن را روی Private یا خصوصی بگذارید. البته اگر برایتان مهم نیست که دیگران این پلی‌لیست را ببینند، می‌توانید آن را به صورت عمومی درست کنید.

بعد از این کار هر بار که بخواهید ویدیویی به این لیست اضافه کنید، بعد از زدن Save زیر ویدیو، پلی‌لیستی که ساخته‌اید را انتخاب کنید.

حالا در منوی اصلی یوتیوب، پلی لیست خود را انتخاب کنید.

Play All را بزنید تا تمامی ویدیوهای این لیست پخش شوند.

حالا آیکون لوپ یا چرخه را بزنید تا ویدیوها در یک چرخه ناتمام پخش شوند.

استفاده از افزونه در کروم

Looper for YouTube یک افزونه‌ی ساده و بسیار کاربردی است که می‌توانید با نصب آن روی مرورگر کروم، به راحتی ویدیوهای خود را روی لوپ قرار دهید. در واقع بعد از نصب این افزونه، یک کلید Loop زیر ویدیوها به نمایش در می‌آید که به راحتی در دسترس شماست. ابتدا  از این لینک افزونه‌ی مورد نظر را دانلود و نصب کنید.

حالا می‌بینید که زیر ویدیو یک گزینه‌ی جدید اضافه شده که با کلیک روی آن ویدیو روی لوپ قرار می‌گیرد. حتی یک میانبر نیز برای این کار در نظر گرفته شده و شما با زدن

در زیر گزینه‌های بیشتری وجود دارد تا زمان چرخه‌ی ایجاد شده را نیز خود تنظیم کنید و مثلا بگویید از دقیقه ۱ تا ۱:۲۰ در چرخه برایتان به صورت پیوسته پخش شود.البته به صورت پیش فرض این گزینه همه‌ی ویدیو را پوشش می‌دهد و برای دستکاری آن باید تیک لوپ زیر ویدیو را فعال کنید. بخش اول برای تعداد دفعات پخش در چرخه است و دومی برای تنظیم زمان آن.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *