در سری قبل از مجموعه آموزش ورد نگاهی به نحوه کار و تنظیمات هدر و پاورقی انداختیم ، در این آموزش به نحوه اضافه کردن تصویر در سند ورد خواهیم پرداخت. همانطور که می‌دانید اضافه کردن تصاویر می‌تواند راهی عالی برای بیان مطالب باشد و به بهبود فهم ارائه کمک کنند. به طور کلی تصاویر در اسناد ، ظاهر تحقیق و یا ارائه شما را بهبود می‌بخشند. آیا شده بخواهید تصویری را به سند خود اضافه کنید تا توضیحات شما برای خواننده قابل درک شود؟ پس در این مطلب با ما همراه باشید.

برای اضافه کردن تصویر از یک پوشه

در صورتی که تصویر خاصی را در نظر دارید، می‌توانید آن را از پوشه‌ای که در آن قرار دارد وارد کنید.

  •  زبانه Insert در روبان را انتخاب کنید، سپس روی فرمان Image کلیک کنید.

  •  حالا کادر الحاق تصویر ظاهر خواهد شد. سپس به آدرس جایی که عکس در آن قرار دارد بروید، عکس را انتخاب کنید و بعد بر روی Insert کلیک کنید.

  •  تصویر در سند شما اضافه خواهد شد.

  • نکته: برای تغییر اندازه تصویر، یکی از دسته‌های اندازه‌گیری در گوشه را کلیک کنید و بکشید. اگر می‌خواهید به صورت افقی و یا عمودی بکشید پس از دسته تغییر اندازه در کناره‌ها استفاده کنید.

تغییر تنظیمات حالت متن

اگر عکسی را از یک پوشه وارد سندتان کردید احتمالا متوجه می‌شوید که حرکت دادن آن به هر جایی که بخواهید کمی دشوار است. تمامش هم به این دلیل است که تنظیمات حالت متن بر روی  Inline with Text تنظیم شده است. بنابراین اگر می‌خواهید تصویر را آزادانه حرکت دهید و یا اگر می‌خواهید حالت متن در اطراف تصویر طبیعی‌تر باشد باید تنظیمات حالت متن را تغییر دهید.

برای قرار دادن متن در اطراف تصویر

  • ۱- تصویری که می‌خواهید متن را در اطراف آن قرار دهید، انتخاب کنید. زبانه Format در سمت راست روبان ظاهر خواهد شد.

  •  در زبانه Format، بر روی دستور Wrap text در گروه Arrange کلیک کنید. سپس حالت متن مناسب را انتخاب کنید. در این مثال ما In Front of Text را انتخاب کردیم تا بتوانیم آزادانه و بدون افکت آن را حرکت دهیم. به طور خلاصه شما می‌توانید برای زیبایی بیشتر از گزینه لایوت استفاده کنید.

  • ۳- متن در اطراف تصویر تنظیم می‌شود. حالا می‌توانید در صورت تمایل تصویر را حرکت دهید. برای این کار کافیست که روی تصویر کلیک کرده و بکشید. در همین حین ترازبندی سند به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصویر را بر اساس تراز بکشید.

  • نکته: به علاوه شما می‌توانید با انتخاب تصویر و کلیک بر روی گزینه Layout Options که ظاهر خواهد شد، به تنظیمات حالت متن دسترسی داشته باشید.

  • نکته: اگر راهنمای ترازبندی ظاهر نشد، زبانه  Page Layout را انتخاب کرده و بعد روی دستور Align کلیک کنید. از منوی کشویی ظاهر شده Alignment Guides را انتخاب کنید.

حالت متن از پیش‌ تعیین شده به شما این امکان را می‌دهد تا سریعا تصویر را به مکان مناسب منتقل کنید. متن نیز به صورت خودکار در اطراف تصویر جای می‌گیرد و چیزی بهم ریخته و قبل قابل خوانش نمی‌شود.

درج تصاویر آنلاین

شما در اضافه کردن تصاویر حتی قادر هستید از عکس‌های آنلاین هم استفاده کنید. ورد دو گزینه برای پیدا کردن تصاویر آنلاین ارائه می‌دهد.

  • Bing Image Search: شما می‌توانید از جستجوی در اینترنت هم استفاده کنید. به طور پیش فرض، Bing تنها تصاویری را که تحت Creative Commons قرار گرفته‌اند نشان می‌دهد. یعنی این که می‌توانید از آنها برای پروژه‌های خود استفاده کنید. با این همه لازم است بر روی لینک عکس کلیک کنید تا ببینید محدودیت‌هایی برای استفاده وجود دارد یا خیر.

برای اضافه کردن تصاویر آنلاین:

  •  مکان‌نما را در جایی که مدنظر دارید قرار دهید.

  •  کادر اضافه کردن تصویر نمایان خواهد شد.
  •  یکی از دو گزینه Bing Image Search و یا OneDrive را انتخاب کنید. در این مثال ما از گزینه Bing Image Search استفاده خواهیم کرد.

  •  کلید Enter را فشار دهید. نتایج جستجوی شما در کادر ظاهر خواهد شد.
  •  تصویر مورد نظر را انتخاب کنید، سپس روی Insert کلیک کنید.

  •  تصویر در سند شما ظاهر می‌شود.

برای سهولت و تسریع کارها در ورد بهتر است تا با قابلیت‌های مختلف آن آشنا شوید .برای آشنایی بیشتر لینک ترفند ورد را دنبال کنید.

Join the Conversation

14 Comments

  1. سلام میشه لینک ورد تون رو به اشتراک بزارین؟
    آخه ورد گوشی من فرق میکنه و خیلی ساده است.

  2. بسیار بسیار عالی بود .
    ایکاش این موارد را ده سال پیش یاد گرفته بودم تا مشکلات کمتری داشته باشم.

  3. سلام چطور میتونم تصویری ک انتخاب کردم در ورد کل صفحمو بگیره، و متن کپی شده خودمو از برنامه های کپی کنم داخلش

  4. با سلام و خسته نباشید
    چرا Text Effects & Typography در بخش Home ورد وقتی فایل جدید ایجاد میکنم غیر فعال شده است ولی وقتی فایلی از قدیم را باز میکنم فعال است. لطفا بفرمایید کدام تنظیمات دستکاری شده است . چند وقتیه در‌گیره این مشکل هستم ممنون میشم جواب سوال بنده رو بدید. هرچی آبدیت کردم و چند بار برنامه ورد رو پاک کرده دوباره نصب کردم درست نشد

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *