گوگل شیت (Google Sheets) چندین تنظیم مختلف برای پرینت در اختیار شما می‌گذارد که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید، نتیجه نهایی را بر حسب نیاز خود تنظیم کنید. چیزهای زیادی هستند که هنگام پرینت، امکان تغییر آن‌ها را خواهید داشت، از جمله اندازه کلی، لایه‌ها، چینش صفحه و … . در مقاله امروز، ما به صورت کامل تنظیمات پرینت در سرویس گوگل شیت را به شما آموزش خواهیم داد.

 چگونه از گوگل شیت استفاده می کنیم؟

کاربران می توانند صفحات گسترده را از طریق برنامه آنلاین گوگل شیت (Google Sheets) و همچنین از طریق گوشی های iOS یا Android ایجاد و ویرایش کنند. برای استفاده از گوگل شیت یک آدرس ایمیل معتبر لازم است. با گوگل شیت می توانید موارد زیر را انجام دهند:

  • ویرایش و قالب بندی صفحات گسترده. می توانید صفحات گسترده را اضافه، ویرایش و قالب بندی کرده و همچنین فرمول ها و توابع را روی داده ها اعمال کنید.
  • تجزیه و تحلیل داده ها. گوگل شیت می تواند داده های صفحه گسترده را در نمودارها، چارت ها و جدول ها تصویرسازی کند.
  • اشتراک گذاری. کاربران می توانند اسناد و پوشه های گوگل شیت را هنگام همکاری با سایر افراد به طور همزمان با آنها به اشتراک بگذارند.
  • چاپ و دانلود. کاربران می توانند فایل های گوگل شیت را در سایر قالب ها مانند مایکروسافت اکسل، ورد، پاورپوینت، PDF و PNG باز کرده و یا ایمپورت کنند.

پرینت و دانلود صفحه گسترده گوگل

نحوه پرینت گرفتن از صفحه گوگل شیت

1- صفحه ای را که می خواهید از آن پرینت بگیرید باز کنید.

2- از منوی File، گزینه Print را انتخاب کنید.

3- در کادر تنظیمات پرینت، جزئیات مدنظرتان را اعمال کنید.

4- و در مرحله آخر روی دکمه آبی رنگ Print کلیک کنید.

گوگل شیت قالب های انتخابی بسیار خوبی برای صفحات خود ارائه می دهد که به شما در توسعه آنها جهت استفاده در موارد شخصی یا تجاری کمک می کند. برای دسترسی به گالری قالب ها:

1- گوگل شیت را باز کنید.

2- روی Template Gallery در سمت راست و بالای صفحه زیر نوار جستجوی سبز رنگ کلیک کنید.

3- روی قالب مدنظرتان کلیک کنید. این قالب در تب جدیدی باز خواهد شد و پس از آن می توانید قالب را تغییر نام داده و ذخیره کنید.

ویژگی های گوگل شیت

  • ویرایش و قالب بندی صفحه گسترده: شامل عملیات و توابع برای ورود اطلاعات، خلاصه سازی داده ها، ترجمه متن، ایمپورت داده ها، اعتبار سنجی داده ها، حفاظت از داده ها، مرتب کردن متن با حذف کاراکترهای غیرقابل چاپ، حذف فاصله های اضافی در ابتدا، انتها یا تکرار شده در متن، فرمول های ابتدایی و پیشرفته، فیلتر کردن داده ها بر اساس شرایطی مانند تاریخ، ترتیب حروف الفبا یا عدد، شرایط سفارشی و نقشه های حرارتی که از رنگ ها برای نشان دادن تراکم نقاط داده در جدول استفاده می کند.
  • تصویرسازی داده ها: کاربران می توانند داده های صفحه گسترده را روی نمودارها، چارت ها و سایر انواع دیاگرام ها تولید کرده و آنها را در وب سایت ها جاسازی کنند.
  • ویژگی های مبتنی بر یادگیری ماشین: ویژگی Explore از یادگیری ماشینی برای ساخت نمودار، ایجاد pivot table  و پاسخ به سوالات مربوط به داده ها استفاده می کند. بر اساس داده های انتخاب شده به صورت خودکار قابل به روزرسانی است.
  • ویرایش آفلاین: حتی زمانیکه به اینترنت وصل نیستید امکان ویرایش آفلاین وجود دارد و پس از اتصال اینترنت تغییرات به روزرسانی می شوند.
  • سازگاری: با انواع فرمت ها از جمله اکسل (XLS)، Apache OpenOffice، PDF، متن، HTML و مقادیر جدا شده با کاما (CSV) سازگار هستند.
  • ادغام با سایر محصولات گوگل: گوگل شیت را می توان با سایر سرویس های گوگل مانند Drawing، Finance، Form و Translate ادغام کرد. همچنین با فایل های مایکروسافت نیز سازگار است و بسیاری از میانبرهای صفحه کلید مشابهی دارد.
  • امکان همکاری: وقتی سایر همکاران در صفحه گسنترده اشتراکی نظرات یا تغییراتی انجام می دهند، می توان ایمیل ها را ارسال کرد و کاربران می توانند تاریخچه نسخه را مشاهده کنند.
  • امنیت: کاربران می توانند مجوزهای ویرایش، دانلود، کپی یا چاپ برای همکاران و افراد خاص را از طریق دسترسی در سطح فردی، گروهی یا مدیریت کنترل کنند.

این محصول گوگل ویژگی های صفحه گسترده معمولی مانند قابلیت اضافه کردن، حذف و مرتب سازی سطرها و ستون ها را دارد. اما برخلاف سایر برنامه های صفحه گسترده امکان همکاری چند کاربر در یک صفحه گسترده را فراهم کرده است، افراد از مکان های مختلف به طور همزمان می توانند روی یک صفحه کار کنند و از طریق برنامه پیام رسان داخلی با یکدیگر چت کنند. کاربران می توانند صفحات گسترده را به طور مستقیم از کامپیوتر یا گوشی خود بارگذاری کنند. در این برنامه تغییرات به طور خودکار ذخیره می شود و تغییرات در حال انجام توسط سایر کاربران قابل مشاهده است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *