برنامه‌ی Photos که در محصولات اپل گنجانده شده، قابلیتی برای پنهان کردن عکس‌ها در نظر گرفته است، اما در عمل این قابلیت خیلی جلوی افراد فضولی که به گوشی شما دسترسی دارند را نمی‌گیرد. اگر واقعا بخواهید عکس‌ها و ویدیوهای خصوصی خود را پنهان کنید تا کسی به آن‌ها دسترسی نداشته باشد، بهتر است آموزش امروز ما را دنبال نمایید.

پنهان کردن عکس‌ها و ویدیوها در برنامه‌ی Photos

هر عکس یا ویدیویی که شما در آیفون یا آیپد خود بگیرید، مستقیما به برنامه‌ی Photos می‌برود. شاید دوست نداشته باشید، وقتی می‌خواهید به کسی عکس گربه‌ی خود را نشان دهید، اتفاقی عکس‌های خصوصی شما در مرورگر Photos برای وی به نمایش در بیاید.

اولین و راحت‌ترین راه برای پنهان کردن عکس‌های استفاده از گزینه‌ی Hide در این برنامه خواهد بود. البته باید در نظر بگیرید که این گزینه تنها از نمایش عکس‌ها در بخش اصلی Photos جلوگیری می‌کند و اگر گوشی شما دست کسی باشد، در نهایت به عکس‌ها دسترسی خواهد داشت. پس برای موارد سفت و سخت‌تر گزینه‌های بعدی را بخوانید. اما اگر همین برای شما کفایت می‌کند، کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. عکس یا ویدیویی مورد نظر را در Photos پیدا کنید
  2. روی Share در گوشه‌ی سمت جپ تصویر لمس کنید
  3. به پایین بروید تا به Hide برسید

عکس‌هایی که به این ترتیب پنهان کرده‌اید، در یک آلبوم جداگانه با عنوان Hidden به نمایش در می‌آیند. پس برای دیدنشان به Albums رفته و این آلبوم را در زیرمجموعه Other Albums پیدا کنید.

پنهان کردن عکس‌ها در برنامه‌ی Notes

اپل برنامه‌ی دیگری را نیز در گوشی و تبلت خود گنجانده با عنوان Notes که به شما اجازه‌ می‌دهد تا متن‌هایی که در این برنامه ساخته‌اید را قفل کنید. در این حالت شما می‌توانید درون نوشته عکس‌هایی گذاشته و سپس وقتی نوشته را قفل می‌کنید، عکس‌های آن نیز برای نمایش نیاز به پسورد دارند. غیر از پسورد عددی می‌توانید از قف صورت یا Touch ID نیز برای نمایش فایل‌ها استفاده کنید. نکته دیگر این که وقتی عکسی را در برنامه‌ی Notes قفل می‌کنید، می‌توانید آن را از Photos  پاک کنید زیرا عکس‌ شما در نوشته باقی می‌ماند.

برای انجام کار مراحل زیر را به ترتیب پیش ببرید:

  1. عکس‌ها و ویدیوهایی که می‌خواهید را انتخاب کنید. می‌توانید چند مورد را با هم انتخاب نمایید.
  2. روی آیکون اشتراک گذاری در بالا سمت چپ تصویر لمس کنید.
  3. بین برنامه‌ها گزینه Notes را انتخاب کنید. اگر این گزینه را نمی‌بینید، روی More زده و این برنامه را انتخاب کنید.
  4. حالا نوشته‌ای که از قبل درست کرده‌اید را انتخاب نمایید. البته اگر نوشته‌ای را انتخاب نکنید، به صورت خودکار نوشته‌ای جدید برای این کار باز خواهد شد.
  5. حالا گزینه‌ی Save را لمس کنید تا مراحلی که پیش برده‌اید ذخیره گردد.

حالا برای این که نوشته را قفل کنید، مراحل زیر را پیش ببرید:

  1. برنامه Notes را باز کرده و نوشته‌ی مورد نظر خود پیدا کنید.
  2. روی عنوان به سمت چپ تصویر را بکشید تا آیکون قفل ظاهر شود.
  3. این آیکون را لمس کنید. اگر اولین بار است این کار را انجام می‌دهید، از شما خواسته می‌شود تا رمزی جدید انتخاب کنید یا از قفل صورت یا Touch ID استفاده کنید.

البته این روش نیز ایده‌آل نیست اما در نهایت بدون نیاز به نصب برنامه‌ای جدید، کار را برایتان پیش خواهد برد.

استفاده از برنامه‌های اختصاصی برای پنهان کردن عکس‌ها

بهترین راه استفاده از برنامه‌ای مخصوص این کار است. برنامه‌هایی همچون Folder Lock، Private Photo Vault، Keepsafe یا Secret Apps Photo Lock که عملا برای پنهان سازی و دور نگه داشتن عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌های خصوصی شما ساخته شده‌اند. التبه عمده انتخاب‌های شما در این زمینه پولی هستند. البته کار کردن با این انتخاب‌ها ساده بوده و شما به راحتی می‌توانید از آن‌ها برای انجام این کار استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *