ابزار Insight یک ابزار کاربردی و حرفه‌ای در اینستاگرام است که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا بتوانند صفحات خود را تحلیل و بررسی کنند؛ البته این ابزار تنها بر روی صفحات تجاری قابل دسترسی هستند و برای استفاده از آن لازم است صفحه خود را به یک صفحه تجاری تبدیل کنید. جالب است بدانید انجام این کار کاملا رایگان است و اینستاگرام هزینه‌ای از شما بابت تبدیل صفحه معمولی خود به یک صفحه تجاری دریافت نخواهد کرد. در مقاله قبل به بررسی اهمیت ابزار Insight و همچنین نحوه تبدیل یک صفحه معمولی به صفحه تجاری پرداختیم که پیشنهاد می‌کنیم پیش از مطالعه این مقاله، به بررسی مقاله قبلی بپردازید.

مفاهیم اصلی ابزار Insight

هنگامی که صفحه اینستاگرام خود را به یک صفحه تجاری تبدیل می‌کنید، تغییراتی در صفحه پروفایل شما مشاهده می‌شود. در بخش بالای پروفایل شما یک آیکن آماری پدیدار می‌شود که همان ابزار Insight است. با کلیک بر روی این بخش می‌توانید آمار صفحه تجاری خود را مشاهده کنید. در اولین بخش این صفحه دو گزینه قابل مشاهده است که یکی از آنها مربوط به تعداد مطالب کلی و دیگری مربوط به تعداد دنبال‌کنندگان صفحه تجاری شما است. در پایین این دو بخش نیز تعداد کاهش یا افزایش آنها در بازه زمانی ۷ روز گذشته قابل مشاهده است که در صفحات تجاری افزایش یا کاهش تعداد دنبال‌کنندگان اهمیت بسیار زیادی دارد.

همچنین در قسمت‌ پایین‌تر این صفحه می‌توانید به بخش impressions دسترسی پیدا کنید که در این بخش تعداد نمایش‌های مربوط به پروفایل، مطالب و… صفحه شما دیده می‌شود؛ به طور مثال اگر در این بخش عدد ۱۰۰۰ دیده شود به این معنی است که صفحه و پست‌های شما هزاربار توسط کاربران مختلف دیده شده است. همچنین در پایین این بخش نیز تعداد افزایش یا کاهش بازدیدها در ۷ روز گذشته قابل مشاهده است. همچنین تعداد بازدیدها در بازه‌های زمانی مختلف نیز در بخش impressions در دسترس است. جالب است بدانید هر impressions به معنای یکبار دیده شدن پست‌های شما است.

بخش Reach

بخش دیگری که اهمیت زیادی برای تحلیل یک صفحه دارد، تعداد بازدیدکنندگانی است که از صفحه شما در بازه زمانی مشخص بازدید می‌کنند. این بخش با impressions متفاوت است و تعداد آن قطعا کمتر است. در impressions تعداد مشاهده پست‌های شما قابل مشاهده است اما در Reach تعداد کاربرانی که از پست‌های شما بازدید کرده‌اند قابل دیدن است؛ به عنوان مثال اگر ۱۰۰۰ کاربر از صفحه بازدید کرده باشند و هریک از آنها ۳ پست شما را دیده باشند، تعداد impressions عدد ۳۰۰۰ و تعداد Reach عدد ۱۰۰۰ خواهد بود.

بخش Profile views

در این بخش تعداد دفعاتی که کاربران از صفحه پروفایل شما بازدید کرده‌اند قابل مشاهده است. در پایین همین بخش تعداد افزایش یا کاهش آن نیز قابل دسترسی است.

بخش Website click

در این بخش می‌توانید تعداد کلیک‌های صورت گرفته برای ورود به لینک وبسایت درج‌شده را مشاهده کنید. در پایین همین بخش تعداد افزایش یا کاهش آن نیز قابل دسترسی است.

بخش Followers

این بخش یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای تبلیغات اینترنتی یک صفحه تجاری است. در این بخش می‌توانید جنسیت کاربران خود را بر اساس درصد و همچنین سن دنبال‌کنندگان خود را بدانید؛ اهمیت این اطلاعات هنگامی است که بخواهید برای صفحه خود تبلیغات جذب کنید و فرد تبلیغ‌دهنده نیازمند اطلاعاتی نظیر بیشتر بودن جنسیت آقایان یا خانم‌ها در این صفحه است! به صورت مثال فرض کنید مدیریت یک فروشگاه لوازم آرایشی بخواهد در یک صفحه تبلیغ بدهد که در اینصورت فرد تبلیغ‌دهنده به دنبال یک صفحه با بیشتر بودن جنسیت خانم‌ها می‌گردد تا بتواند بیشتری بازدهی را نصیب خود کند. همچنین سن دنبال‌کنندگان نیز باتوجه به نوع محصول موردتبلیغ اهمیت زیادی دارد و باید بتوانید آنها را به صورت دقیق به تبلیغ‌دهنده خود ارائه کنید. با کلیک بر روی See more می‌توانید به اطلاعات ارزشمند زیادی دسترسی پیدا کنید.

بخش شهر‌ها

در بخش Followers می‌توانید به بخش شهرها نیز دسترسی داشته باشید؛ در این بخش اطلاعات دیگری از موقعیت جغرافیایی کاربران بر اساس درصد در اختیار شما است. اهمیت این بخش نیز زمانی است که یک کسب‌وکار آنلاین مرتبط با یک شهر بخواهد در صفحه تجاری شما تبلیغ درج کند؛ در این صورت صفحه‌ای برای این کاربر به صرفه است که اکثریت بازدیدکنندگان آن از شهر موردنظر خود باشند و کسب‌وکار خود را در آن شهر راه‌اندازی کرده باشد.

بخش Followers

در این بخش نیز می‌توانید فعالیت کاربران خود را بر اساس روزهای هفته و همچنین ساعت‌های خاص مشاهده کرده تا بتوانید مطالب و تبلیغات خود را به صورت هدفمند در صفحه تجاری خود درج کنید؛ به طور مثال اگر بدانید در روز دوشنبه و ساعت ۶ عصر کاربران شما حداکثر فعالیت را دارند و قرار است در هفته تنها یک پست منتشر کنید، می‌توانید با انتشار آن در روز مشخص‌شده بیشترین لایک‌ و کامنت‌ها را دریافت کنید و تبلیغات درج‌شده بیشتر بازدهی را داشته باشد؛ با اینکار می‌توانید رضایت آگهی‌دهندگان خود را جلب کنید.

تمامی اطلاعات بخش Followers برای تدوین یک استراتژی حرفه‌ای در زمینه کسب‌وکار آنلاین شما و رشد صفحه تجاری شما اهمیت زیادی دارند و اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن بیشتر رشد و بازدهی را از صفحه تجاری خود دریافت کنید، کافی است به اطلاعات این بخش توجه لازم را داشته باشید. بنابراین استفاده از ابزار Insights می‌توانید در جهت رشد، توسعه و پیشرفت کسب‌وکار شما در اینستاگرام بسیار موثر باشد که در این مقاله به بررسی بخش‌های مهم آن پرداختیم. در بخش پست‌ها نیز اطلاعات جامع دیگری در دسترس است که در مقاله بعدی به بررسی آن خواهیم پرداخت که آمار نیز می‌توانند بسیار موثر باشند.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *