ایجاد یک کسب‌وکار آنلاین شاید کاری به ظاهر ساده اما دشوار است. کسب‌وکار آنلاین برخلاف کسب‌وکارهای آفلان ممکن است به بودجه زیادی نیاز نداشته باشند اما در این مسیر نیاز به هوشمندی بسیار بالایی خواهید داشت! بنابراین در این مسیر تمامی کارهایی که انجام می‌دهید، نیازمند آنالیز دقیق هستند تا بتوانید استراتژی خوبی برای آینده داشته باشید تا در نهایت فروش موفقی داشته باشید؛ در ادامه به معرفی این ابزارها می‌پردازیم.

بررسی مشکلات مربوط به صفحات سایت با ابزار Siteliner

اگر مقالات قبلی مربوط به ابزارهای ضروری برای مدیریت کسب‌وکار آنلاین را خوانده باشید، حتما به اهمیت محتوای سایت برای موتورهای جستجو نظیر گوگل پی‌ برده‌اید! در واقع موتورهای جستجو به دنبال آنالیز محتوای سایت هستند و فاکتورهای دیگر آنها نیز برای پی بردن به کیفیت محتوا است! یکی از ابزارهایی که به شما کمک می‌کند تا محتوای صفحات مختلف سایت خود را بررسی کنید، ابزار Siteliner است که با استفاده از آن قادر به آنالیز سایت خود خواهید بود. صفحاتی از سایت که دارای مشکلاتی هستند، مهم‌ترین بخش از سایت هستند که برای سئوی سایت شما مشکل‌ساز می‌شوند.

ابزار Siteliner یک ابزار بسیار کاربردی و حرفه‌ای است که با استفاده از آن قادر به آنالیز و تحلیل صفحات سایت خود خواهید بود. این ابزار در زمینه یافتن لینک‌های شکسته، محتوای تکراری در سایت خود و دیگر سایت‌ها، یافتن صفحات پاک‌شده و… کمک زیادی به شما می‌کنند؛ با برطرف کردن چنین مشکلاتی در سایت خود از کاهش رتبه سایت خود جلوگیری کنید و در نهایت رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.

برای استفاده از این ابزار کافی است آدرس صفحه یا دامنه خود را در این سایت وارد کنید و کمی منتظر بمانید تا این ابزار به آنالیز سایت شما بپردازد. پس از یافتن مشکلات مربوط به صفحات و محتوای سایت خود کافی است دست به کار شوید و مشکلات سایت را رفع کنید و به بهبود سئوی سایت خود کمک کنید.

برخی از ویژگی‌های ابزار Siteliner:

  • امکان یافتن صفحات سایت و محتوای تکراری آن‌ها  (Duplicate content)
  • ارائه گزارش از محتوا صحیح و رایج سایت  (Common Content)
  • امکان یافتن لینک‌های شکسته مربوط به صفحات خراب و از کار افتاده  (Broken Links)
  • امکان یافتن صفحات حذف شده و غیرفعال سایت  (Skipped Pages)
  • امکان یافتن دامنه‌های مرتبط با دامین اصلی سایت شما  (Related Domains)
  • امکان پیدا کردن لینک‌های داخلی  (Internal Links)
  • ارائه گزارش کامل از صفحات و لینک‌های داخلی (Internal Links)
  • امکان پیدا کردن لینک های خارجی  (External Links)
  • ارائه گزارش کامل از صفحات و لینک های خارجی  (External Links)
  • ارائه گزارش جامع از صفحات کش‌شده  (Cached Pages)
  • ارائه نقشه کامل از سایت به صورت فعال (نقشه سایت  (XML
  • ارائه گزارشی از میزان متن نسبت به کدهای صفحه  (Text-to-HTML Ratio)؛ این مورد از نظر محتوای سایت برای موتورهای جستجو مهم است.
  • و ویژگی‌های دیگری که در هنگام استفاده از این ابزار در اختیار شما قرار می‌گیرد.

ایجاد عنوان‌های جذاب و کاربرپسند با استفاده از ابزار Portent’s Title Generator

عنوان محتوای سایت اولین و مهم‌ترین بخش از سایت است که کاربران با دیدن آن ترجیح می‌دهند محتوای سایت را بخوانند یا نه! در واقع شما در یک عبارت کوتاه شانس خود را برای خوانده شدن محتوا توسط کاربر را تعیین می‌کنید؛ هر چقدر عنوان مربوط به یک محتوا جذاب‌تر باشد و کاربران آن را بیشتر بپسندند، شانس خواندن محتوا نیز تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. در انتخاب عنوان محتوا دو مورد بسیار ضروری را باید در نظر بگیرید:

  • جذابیت عنوان: مهم‌ترین مسئله برای کاربران جذابیت عنوان است! اگر عنوان درج‌شده نظر کاربر را جلب کند، بر روی آن کلیک می‌کند و اگر مقدمه‌ای جذاب نیز برای محتوای خود درنظر گرفته باشید، مطلب را تا آخر مطالعه می‌کند. اگر کاربر یک محتوای بلند را تا آخر مطالعه کند، مدت زمان ماندن کاربر در صفحه افزایش می‌یابد و این مسئله تاثیر بسیار زیاد و مستقیم بر روی افزایش رتبه سایت شما در میان نتایج جستجو خواهد داشت.
  • بهینه‌بودن عنوان: از نظر موتورهای جستجو عنوان بهینه دو ویژگی‌ اصلی دارد؛ اولین ویژگی‌ کوتاه بودن عنوان است که برخی از فعالان سئو آن را حدود ۷۰ کلمه می‌دانند و برخی دیگر می‌گویند عنوان نمایشی در موتورهای جستجو بر اساس اندازه‌گیری پیکسل است! از طرف دیگر از کلمه‌ کلیدی اصلی باید استفاده کنید و قرار دادن آن در ابتدای عنوان تاثیر زیادی بر روی رتبه‌بندی سایت شما در نتایج جستجو گوگل خواهد داشت.
  • بهترین ابزارهای سئو در سال ۲۰۱۸

با استفاده از ابزار Portent’s Title Generator کافی است کلمه‌کلیدی خود را وارد کنید و منتظر دریافت عنوان‌های پیشنهادی و جذاب باشید. در میان عنوان‌های نمایش داده شده کافی است عنوانی جذاب که کلمه کلیدی در ابتدای آن قرار گرفته است را انتخاب کنید. اگر سایت شما انگلیسی است، در استفاده از این ابزار شک نکنید! زیرا فاکتورهای زیادی در جستجوی انگلیسی برای نمایش عنوان به شما رعایت می‌شوند و در جستجوی گوگل بسیار موثر است.

استفاده از ابزارهای آنلاین در کسب‌وکارهای آنلاین به رشد و پیشرفت سریع‌تر کمک می‌کنند و با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید تمامی فعالیت‌های خود را آنالیز کنید. در این مقاله به بررسی برخی از ابزارهای کاربردی در زمینه مدیریت کسب‌وکار آنلاین پرداختیم و در مقاله بعدی به بررسی برخی دیگر از ابزارهای موجود در این زمینه خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *