برای بسیاری افراد، داشتن یک کروم بوک کافی است. دستگاه‌های عموما ارزان و سبکی که برای گشت و گذار در اینترنت، دیدن فیلم و همچنین انجام کارهای روزمره عالی هستند. اما همیشه ممکن است جایی گیر کنید و به برنامه‌ای احتیاج داشته باشید که تنها روی ویندوز منتشر شد است.

تا به حال نصب برنامه‌های ویندوزی روی کروم بوک‌ها امکان پذیر نبود، اما به لطف Parallels، از این به بعد خواهید توانست که برنامه‌های ویندوزی را روی این لپتاپ‌ها نیز نصب کنید.

Parallels به تازگی نسخه‌ای برای Chrome OS ارائه کرده و توانسته به خوبی محیط ویندوز را روی این سیستم عامل شبیه سازی کند. البته نباید فراموش کرد که این نسخه تنها برای کاربران اینترپرایز است و دیگر کاربران نمی‌توانند از آن بهره ببرند. اما در هر حال این یک تحول بزرگ برای Chrome OS محسوب می‌وشد، چون این ویژگی پای برنامه‌های مختلفی را به کروم بوک‌ها باز می‌کند.

اجرای برنامه‌ها به صورت لوکال و با قابلیت کار آفلاین

بعد از این که شما فایل ایمیج را از طریق G Suite دانلود کردید، از آن به بعد تمامی کارها به صورت آفلاین قابل انجام است و نگرانی از این بابت نخواهید داشت. ابتدا Parallels را نصب می‌کنید، از طریق جی سوییت ایمیج مربوط به ویندوز را دانلود می‌کنید و محیط مخصوص اجرای برنامه‌های ویندوزی روی سیستم عامل پیاده سازی می‌شود.

اندازه‌ی پنجره‌ی برنامه‌های ویندوزی که بر روی کروم اجرا می‌شوند را می‌توانید تغییر دهید و آن‌ها را به راحتی به هر جای صفحه منتقل کنید. در واقع شبیه عملکردی که Parallels در دیگر سیستم عامل‌ها دارد، در کروم نیز می‌تواند به شکلی مطلوب برنامه‌ها را نه در قالب یک دستگاه مجازی، بلکه همچون برنامه‌ای که روی سیستم عامل محلی نصب شده اجرا نماید. البته هنوز در نسخه‌های اولیه‌ی این امکان است و احتمالا خیلی نتوانید به خوبی برنامه‌های هر دو سیستم عامل را با هم ترکیب کنید و اطلاعات را به راحتی بین هر دو منتقل نمایید.

البته این امکان برایتان فراهم است که ویندوز را به صورت تمام صفحه اجرا نمایید و هر موقع که خواستید از محیط ویندوز به کروم رفته و دوباره به دستگاه مجازی خود برگردید. برای این کار فرامین لمسی در نظر گرفته شده تا کار را برای کسانی که کروم بوکی با صفحه نمایش لمسی دارند، راحت کند.

فایل‌ها، پوشه‌ها، حافظه موقت و اشتراک گذاری

شما می‌توانید فایل‌ها و پوشه‌ها را به صورت مستقیم از فایل منیجر کروم به ویندوز و متقابلا از ویندوز به کروم منتقل کنید. در این زمینه تقریبا همه چیز به سادگی قابل انجام است.

همچنین حافظه‌ی موقت نیز بین هر دو سیسیتم عامل مشترک بوده و اگر نوشته‌ای را در محیط ویندوز کپی کنید، می‌توانید آن را در محیط برنامه‌ای در کروم پیست کنید. این یکی از قابلیت‌های کلیدی Parallels است که در این جا نیز به خوبی کار می‌کند.

کارآمد اما برای دستگاه‌های قوی

متاسفانه تمام امکاناتی که از آن‌ها یاد کردیم، منابع مشخصی از دستگاه را اشغال می‌کنند، به همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت که این برنامه بر روی دستگاه‌های ضعیف عملکرد خوبی داشته باشد.

همچنین هزینه‌ی خود Parallels حدود 69.99 دلار است که با هزینه‌ی لایسنس ویندوز، تقریبا بهایی سنگین برای اجرای برنامه‌های ویندوزی روی کروم بوک خواهد بود و احتمال تنها کاربرانی که محتاج به اجرای برنامه‌های ویندوزی روی کروم بوک هستند، به سراغ این روش خواهند رفت.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *