گسترش روزافزون صنعت وب باعث شده است تا امکانات زیادی سایت‌های مختلفی اضافه شوند که هریک از این امکانات در زمینه‌های مختلفی یاری‌گر کاربران سایت‌ها هستند. یکی از مواردی که در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، ابزار اطلاع‌رسانی بروزرسانی‌های وب‌سایت از طریق ارسال Notification به کاربران است.

استفاده از این ابزار در سایت‌های مختلف با استفاده از سیستم‌های آنلاین امکان‌پذیر است که هر کدام از آنها به دو صورت رایگان و تجاری ارائه می‌شوند. وجود دو نوع سیستم رایگان و تجاری باعث بوجود آمدن تفاوت‌هایی در امکانات و نوع ارائه آنها می‌شود.

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، در ادامه این مقاله ما افزونه وردپرس مربوط به ارسال نوتیفیکیشن به کاربران سایت وردپرسی را معرفی می کنیم .

برخی از سرویس‌دهنده‌های آنلاین Push notification را بشناسید

سرویس اعلان یا push notification چیست؟

سرویس push notification یکی از ابزارهای مفید و حرفه‌ای است که به کاربران سایت خود می‌توانید این قابلیت را ارائه کنید که در صورت ارسال مطالب جدید در سایت، در مرورگر خود از بروزرسانی وبسایت مطلع شوند. در گذشته مدیران سایت برای جذب کاربران مشتاق از ابزارهای دیگری نظیر خبرنامه ایمیلی یا شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کردند که امروزه نیز شاهد استفاده از چنین مواردی هستیم! اما تفاوت سرویس push notification با سایر موارد در نوع ارائه و همچنین سرعت اطلاع رسانی به کاربران است که مدیران بسیاری از سایت‌ها را به خود جذب نموده است. اما این سرویس حرفه‌ای مزایا و همچنین معایبی را دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مزایای سرویس push notification

قطعا استفاده از یک ابزار برای کاربران و مدیران سایت‌ها مزایایی را به همراه دارد که آنها را ترغیب به استفاده از آن سیستم می‌کند. سرویس push notification به کاربران سایت شما این امکان را می‌دهد که در صورت رضایت، از آخرین اخبار سایت مطلع شوند و در کمترین زمان ممکن تمامی بروزرسانی‌های سایت را به صورت پاپ‌آپ در بخش کوچکی از مرورگر خود مشاهده کنند.

مزیت این سرویس برای مدیران سایت‌ها در نحوه بازدید و بازدهی آن است! فرض کنید کاربران در طول روز چندین بار به مرورگر مراجعه می‌کنند اما این تعداد بازدید از مرورگر ممکن است برای شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل آنها اتفاق نیفتد. پس با استفاده از این روش تعداد بازدید از سایت و بازدهی سرویس بسیار بیشتر از اشتراک کاربران در شبکه‌های اجتماعی یا خبرنامه ایمیل خواهد بود.

معایب سرویس push notification

با وجود آن که در بسیاری از سیستم‌های عضویت کاربران در سرویس‌های اشتراکی نیاز به تایید کاربر دارد، اما این سرویس ممکن است کمی برای کاربران آزار دهنده باشد. استفاده از این سیستم و با توجه به نمایش پنجره پاپ‌آپ ممکن است کاربران را پس از چندین بار نمایش خسته کند و آزار دهد. اگر چنین موردی اتفاق بیفتد کاربران سایت شما ممکن است عضویت خود را لغو کنند که این امر خوشایند نیست!

پیشنهاد ما استفاده از یک افزونه حرفه‌ای جهت آنالیز آمار کاربران است تا بتوانید تنظیمات آن را بر اساس رضایت کاربران تنظیم کنید. همچنین با استفاده از سیستم تجزیه و تحلیل کاربران باید تعداد نمایش را بر روی تعداد کمی قرار ندهید تا از بازدهی آن کاسته شود.

در هنگام ارسال push notification این چند مورد را در نظر داشته باشید:

  • ارسال اطلاع‌رسانی در چه سیستمی صورت بگیرد؟
  • قابلیت شخصی‌سازی فرم مربوط به افزونه وجود دارد؟
  • تعداد ارسال نوتیفیکیشن در روز چگونه باید تنظیم شود؟
  • پیام‌های ارسالی در سیستم اطلاع‌رسانی به چه صورتی باشند؟
  • وجود قابلیت تجزیه و تحلیل در افزونه وجود دارد یا خیر؟

در ادامه مقاله قصد داریم تعدادی از برترین افزونه‌های مرتبط با این موضوع را خدمت شما کاربران وردپرسی معرفی کنیم.

افزونه وردپرس push notification

افزونه وردپرس push notification یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی در زمینه ارسال نوتیفیکشن برای کاربران وردپرس است که در دو نسخه تجاری و رایگان ارائه شده است. نسخه تجاری این افزونه تفاوت‌هایی با نسخه رایگان آن دارد اما به معنی بی فایده بودن سیستم رایگان آن نیست. این افزونه توانسته است از میان +۱,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۳٫۶ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

برخی از ویژگی‌های افزونه push notification :

  • قابلیت ارسال نوتیفیکیشن به سیستم‌عامل ویندوز، اندروید و سیستم عامل IOS
  • قابلیت گزارش‌گیری به صورت لحظه‌ای و دوره‌ای
  • قابلیت تجزیه و تحلیل حرفه‌ای
  • قابلیت ارسال نوتیفیکیشن به کاربران وردپرس بر اساس طبقه‌بندی خاص
  • قابلیت شخصی‌سازی افزونه
  • و…

افزونه وردپرس OneSignal

یکی دیگر از افزونه‌های رایگان در این زمینه افزونه OneSignal است که امکان ارسال نوتیفیکشن به کاربران سایت وردپرسی را ایجاد می‌کند. این افزونه توانسته است +۴۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴٫۶ از ۵ را به خود اختصاص دهد. چنین امتیازی نشان از رضایت کامل کاربران، کاربردی بودن افزونه و حرفه‌ای بودن آن است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این افزونه قابلیت ارسال اعلان یادآوری به کاربران است! به طور مثال فرض کنید کاربری اعلان موردنظر را دریافت کند اما بازدید از مطلب مربوط به آن را فراموش کند. در اینصورت افزونه بر اساس تنظیمات ایجاد شده، اطلاع‌رسانی جهت یادآوری مطلب اعلان شده به کاربر ارسال می‌کند تا در صورتی که کاربر بخواهد از آن مطلب بازدید نماید.

برخی از ویژگی‌های افزونه وردپرس OneSignal:

  • قابلیت ارسال اعلان به سیستم‌های ویندوزی
  • قابلیت ارسال اعلان به سیستم‌ گوشی‌ هوشمند نظیر اندروید و IOS
  • پشتیبانی از مرورگر کروم، مرورگر فایرفاکس و سافاری
  • پشتیبانی از پروتکل HTTP و پروتکل HTTPS
  •   قابلیت ارسال اعلان به صورت تست پیش از فعال‌سازی افزونه
  • قابلیت شخصی‌سازی ظاهر افزونه
  • قابلیت اعمال تنظیمات حرفه‌ای افزونه به صورت دلخواه
  • قابلیت ارسال اعلان یادآوری به کاربران در صورت بازدید نکردن از مطالب سایت
  • قابلیت ارسال اعلان به صورت زمان‌بندی شده
  • و…

در این مقاله تعدادی از برترین‌ افزونه‌های وردپرسی مرتبط به این موضوع را خدمت شما کاربران وردپرسی معرفی کردیم و در مقاله بعدی نیز تعداد دیگری از افزونه‌های مربوط به ارسال اعلان در وردپرس را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *