هدف گوگل در اندورید 11 این بود که بعضی از قابلیت‌های کلیدی این سیستم عامل که نیاز به تصحیح و به روز آوری داشت را به بهترین شکل تغییر دهد. بخش نوتیفیکیشن‌ها در نسخه‌های قبلی اندروید نیز بسیار خوب و بهینه بودند، اما در اندروید 11 با قابلیت‌های جدیدی در این زمینه مواجه هستید که باعث می‌شوند پیغام‌های مهم به راحتی در دسترس شما باشند.

این قابلیت جدید “حباب‌های چت” نام دارد که البته یک کپی کاری اساسی از اینچنین قابلیتی است که فیسبوک چند سال قبل ارائه کرده است. وقتی شما SMS، پیغام واتساپ یا هر چیز دیگری که برایتان مهم است را دریافت می‌کنید، یک حباب از چتتان روی گوشی به نمایش در می‌آید و شما به راحتی می‌توانید به پیغام مورد نظر دسترسی داشته باشید.

اگر چه گوگل طرح این قابلیت را از فیسبوک برداشت کرده، اما به خوبی آن را پیاده سازی کرده و در میان کاربران نیز بازخوردی عالی داشته است.

 چطور حباب‌های چت را در اندروید 11 فعال کنید

قبل از هر چیز باید این قابلیت را در اندروید 11 فعال کنید که البته گوگل مطمئن شده تا این کار به راحت‌ترین شکل انجام شود.

وقتی یک پیغام جدید برایتان می‌آید و در بخش نوتیفیکیشن‌ها آن را می‌بینید، آن را به سمت پایین بکشید. روی آیکون دایره‌ای پایین سمت راست صفحه لمس کنید.

به همین سادگی بخش قدیمی نوتیفیکیشن‌های اندروید شما به سیستم جدید تغییر پیدا می‌کند. البته این را مد نظر داشته باشید که پیغام‌های برنامه‌هایی را می‌توان به این شکل نمایش داد که توسعه‌دهندگان آن، کدهای مربوط را برای این قابلیت در اپلیکیشین خود گنجانده باشند. در حال حاضر Google Messages، مسنجر فیسبوک، تلگرام، واتساپ، دیسکورد، اسلک و چند برنامه‌ی معروف دیگر از حباب‌های چتی اندروید 11 پشتیبانی می‌کنند.

استفاده از حباب‌های چتی

حالا که این حباب‌های چتی برایتان به نمایش در می‌آید، باید از آن‌ها استفاده هم کنید. این حباب‌های چتی در واقع میانبرهایی هستند که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید به راحتی به پیغام‌ها و برنامه‌های پیام‌رسان بروید. در واقع هر آن چیزی که باید روی صفحه پیام رسان ببینید، در همان بخش نوتیفیکیشن‌ها به شما نشان داده خواهد شد.

بعد از این که شروع به استفاده از آن کردید، یک حباب درون صفحه درست می‌شود که می‌توانید گفتگو را در آن ادامه دهید.

غیر فعال کردن حباب‌های چتی

همانقدر که این قابلیت می‌تواند کاربردی باشد، برای خیلی‌ها نیز امکان دارد دیدن این حباب‌ها آزار دهنده به حساب بیاید. به همین خاطر بد نیست روش غیر فعال کردن هر حباب را نیز بلد باشید. این کار ساده بوده و کافی است روی حباب لمس طولانی انجام داده و سپس روی X لمس کنید.

تغییر تنظیمات حباب‌های چتی

این قابلیت جدید در خود تنظیماتی هم دارد که بتوانید آن‌ها را بسته به نیاز خود تغییر دهید. برای این کار به Settings و سپس Apps & notifications بروید و روی See all apps لمس کنید. حالا برنامه‌ای که مد نظر دارید را انتخاب کنید تا تنظیمات مربوط به حباب‌‌های چتی‌اش را تغییر دهید.

حالا روی Notifications و سپس Bubbles لمس کنید.

در این بخش شما گزینه‌های مختلفی را می‌بینید که می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *