این روزها موبایل نقش بسیار مهمی در زندگی افراد مختلف دارد و با استفاده از آن بسیاری از کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند! حتی بعید نیست خود شما که در حال خواندن این مقاله هستید، از طریق موبایل وارد سایت شده باشید. استفاده بسیار زیاد از موبایل، باعث شده تا در دنیای دیجیتال ابزاری به نام بازاریابی موبایلی به وجود بیاید که مخاطبان موبایل را مورد هدف قرار داده است! در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کامل موبایل مارکتینگ و هر چیزی که لازم است درباره آن بدانید، بپردازیم تا اگر کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید از بازاریابی موبایلی برای آن استفاده کنید، خیلی راحت بتوانید این کار را انجام دهید.

بازاریابی موبایلی چیست؟

بسیاری از کسب‌وکارها به دنبال این هستند که کاربران موبایل را مورد هدف قرار دهند و در استراتژی بازاریابی آن‌ها، کاربران موبایل نقش بسیار مهمی دارند. در واقع بسیاری از کسب‌وکارها به دنبال پلتفرمی هستند که در آن بتوانند درصد بالایی از مخاطبان هدف خود را جذب کنند و تقریباً پلتفرم‌های موبایل بهترین جایی است که می‌توانید به انواع مخاطبان دسترسی داشته باشید. هر نوع فعالیت بازاریابی که از طریق موبایل انجام می‌شود، موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی نام دارد. گاهی اوقات کاربران معتقد هستند که موبایل مارکتینگ را می‌توان به بازاریابی برای کاربران موبایل خلاصه کرد!

بازاریابی موبایلی در چند سال اخیر اهمیت بسیار زیادی در بازاریابی اینترنتی پیدا کرده است؛ دلیل آن هم این است که در حال حاضر بیش 80 کاربران از طریق موبایل وارد سایت می‌شوند و بسیاری از کارهای خود را به کمک آن انجام می‌دهند. به عنوان مثال کاربران هنگامی که وارد سایت یک کسب‌وکار می‌شوند، از محتوای آن استفاده می‌کنند، در آن ثبت‌نام می‌کنند، محصولات موردنیاز را خریداری می‌کنند و در نهایت از خدمات آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که موبایل مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و بر اساس آمار، حدود 68 درصد شرکت‌ها از موبایل مارکتینگ برای استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند.

بازاریابی فصلی

چرا موبایل مارکتینگ اهمیت زیادی دارد؟

اهمیت استفاده از موبایل مارکتینگ بر هیچ فرد یا کسب‌وکاری پوشیده نیست! شاید بتوان مهم‌ترین دلیل آن را فراگیر بودن استفاده از موبایل توسط کاربران مختلف دانست اما تنها دلیل آن، این مسئله نیست. دلایل زیادی برای موبایل مارکتینگ وجود دارد که در این بخش از مقاله می‌خواهیم به بررسی 6 مورد از مهم‌ترین دلایل اهمیت موبایل مارکتینگ بپردازیم تا در مورد استفاده از آن راحت‌تر تصمیم بگیرید. این موارد عبارتند از:

  • دسترسی راحت به مخاطب

اولین دلیلی که باعث شده تا موبایل مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی داشته باشد، این است که در دنیا بیش از 79 درصد افرادی که گوشی هوشمند دارند، اولین چیزی که آن را در ساعت اولیه صبح چک می‌کنند موبایل است! به عبارت دیگر، پیش از آن که بخواهند هر کار دیگری کنند موبایل خود را چک می‌کنند. این مسئله زمانی مهم‌تر می‌شود که به شما بگوییم تنها در ساعت‌های اولیه روز این اتفاق نمی‌افتد، بلکه در طول روز هر کاربر چندین بار آن را چک می‌کند و تقریباً هیچ ساعتی از شبانه روز موبایل‌ها از افراد جدا نیستند. بنابراین موبایل می‌تواند یک ابزار بسیار عالی برای بازاریابی باشد و یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت موبایل مارکتینگ همین مسئله است.

  • شخصی بودن موبایل

یکی دیگر از دلایل مهمی که باعث شده موبایل مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی داشته باشد، این است که موبایل یک وسیله شخصی است! این مسئله به شما کمک می‌کند تا بتوانید بازاریابی موبایلی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و آن را برای هر دسته از کاربران شخصی‌سازی کنید. از آن جالب‌تر، این است که تقریباً 91 درصد از کاربران موبایل در طول روز در یک قدمی دسترسی به آن هستند و این مسئله نشان‌دهنده میزان استفاده کاربران از موبایل است! بر اساس مطالعات به صورت میانگین هر فرد 90 دقیقه در روز از موبایل استفاده می‌کند و این عدد در آمریکا به 220 دقیقه در روز می‌رسد. در ایران هم میزان استفاده از موبایل توسط جوان‌ها بسیار زیاد است و با داشتن استراتژی مناسب می‌توانید به هدف خود از بازاریابی موبایلی برسید.

  • ارسال سریع محتوا به کاربران

تا کنون از خودتان پرسیده‌اید که هنگامی که بخواهید یک پیام یا محتوا را خیلی سریع برای کاربران دیگر ارسال کنید، از چه چیزی استفاده می‌کنید؟ قطعاً انتخاب شما یکی از اپلیکیشن‌های موبایل نظیر تلگرام یا هر چیز دیگری خواهد بود! بنابراین استفاده از ابزارهای موبایلی بسیار سریع هستند و همین مسئله، یکی از دلایل بسیار مهمی است که باعث شده تا موبایل مارکتینگ ارزش زیادی داشته باشد. از طرف دیگر، نرخ خوانده شدن محتوای ارسالی بر روی موبایل کاربران 98 درصد که از این تعداد، 90 درصد پیامک‌ها در کمتر از 3 دقیقه خوانده می‌شوند. بنابراین موبایل مارکتینگ بر خلاف بسیاری از روش‌های بازاریابی و تبلیغاتی بسیار سریع است!

اگر در مورد خرید اینترنتی کاربران تحقیق کنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از موبایل به جای کامپیوتر برای خرید استفاده کنند! در واقع، موبایل راه سریع‌تری برای تکمیل فرآیند خرید کاربران است و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از کاربران خرید از طریق موبایل را ترجیح دهند. حال فرض کنید یک کسب‌وکار آنلاین دارید که می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را به کاربران ارائه کنید! بازاریابی موبایلی به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصول یا خدمات خود را تبلیغات و بازاریابی کرده و به راحتی آن را به کاربران دیگری بفروشید.

  • مقرون به صرفه بودن

این روزها هر کسب‌وکاری به دنبال روش‌های بازاریابی است که بتواند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند! بازاریابی موبایلی یکی از روش‌های بازاریابی است که بسیار مقرون به صرفه است و هزینه جذب هر مشتری برای شما بسیار کمتر از سایر روش‌های بازاریابی است. این در حالی است که بازاریابی موبایلی نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی نظیر تبلیغات بنری یا حتی تبلیغات سنتی هزینه بسیار کمتری دارد و به راحتی می‌توانید با هزینه کم، مشتریان زیادی جذب کنید. جالب‌تر آن که بازاریابی موبایلی هم چندین روش بازاریابی دارد که می‌توانید به راحتی با توجه به بازدهی و هزینه آن، یک یا چند مورد از آن‌ها را استفاده کنید.

  • مشارکت بالای کاربران

یکی دیگر از مزایای بازاریابی موبایلی که اهمیت بسیار زیادی دارد، مشارکت مشتریان است! در برخی روش‌های بازاریابی مشارکت کاربران پایین است و همین مسئله باعث می‌شود تا هزینه تبلیغات تا حد زیادی افزایش پیدا کند. اگر شما بتوانید با استفاده از موبایل مارکتینگ اعتماد کاربران را جلب کنید، خیلی راحت می‌توانید مشارکت کاربران زیادی را جلب کنید. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، 61 درصد از مردن زمانی که مشکلی برای بازدید از سایت نداشته باشند، نام آن برند برای همیشه در ذهن کاربران باقی می‌ماند. بنابراین بازاریابی موبایلی کمک زیادی به برندسازی و افزایش مشارکت کاربران می‌کند و به راحتی می‌توانید بازاریابی موفقی را با استفاده از بازاریابی موبایلی رقم بزنید.

این 6 مورد از مهم‌ترین مزایای بازاریابی موبایلی است که بسیاری از کاربران پس از دانستن آن، تصمیم به استفاده از بازاریابی موبایلی می‌گیرند! اگر تا اینجای مقاله برای شما مفید بوده است، در بخش بعدی با انواع روش‌های بازاریابی موبایلی همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید!

انواع روش‌های بازاریابی موبایلی

اکنون که با مفهوم موبایل مارکتینگ و اهمیت آن آشنا شدید، ممکن است بخواهید از بازاریابی موبایلی برای کسب‌وکار خود استفاده کنید! پیش از آن که بخواهید از بازاریابی موبایلی استفاده کنید، ابتدا باید روش‌های مختلف آن را به خوبی بشناسید و ببینید که کدام روش بیشتر به درد کسب‌وکارتان می‌خورد! در این بخش 7 مورد از انواع روش‌های بازاریابی موبایلی را بررسی می‌کنیم تا راحت‌تر در مورد استفاده از آن تصمیم بگیرید. این روش‌ها عبارتند از:

  1. بازاریابی بر پایه اپلیکیشن

اولین و محبوب‌ترین روش بازاریابی موبایلی که بسیاری از کسب‌وکارها از آن استفاده می‌کنند، بازاریابی بر پایه اپلیکیشن است! در این نوع بازاریابی، از اپلیکیشن‌های موبایل برای تبلیغات و بازاریابی استفاده می‌شود و با توجه به این که کاربران زیادی از اپلیکیشن استفاده می‌کنند، بازدهی خوبی هم دارد. شما می‌توانید اپلیکیشن خود را تولید کنید و سپس از کاربران برای عضویت در آن دعوت کنید. همچنین می‌توانید تبلیغات خود را در سایر اپلیکیشن‌ها منتشر کنید تا کاربران با برند شما آشنا شوند. البته پیشنهاد ما این است که اگر با محدودیت بودجه روبرو هستید، از تولید یک اپلیکیشن اختصاصی دست بردارید! زیرا تولید اپلیکیشن اختصاصی چند ده میلیون تومان هزینه دارد که ممکن است برای کسب‌وکارهای کوچک زیاد باشد. همچنین استفاده از اپلیکیشن‌های ارزان هم می‌تواند به برند شما آسیب بزند، در حالی که هیچ فایده‌ای برای کسب‌وکارتان نخواهد داشت.

  1. بازاریابی پیامکی

برای همه ما پیش می‌آید که محتوای تبلیغاتی از کسب‌وکارهای مختلف دریافت کنیم! این روش بازاریابی، بازاریابی پیامکی نام دارد که با استفاده از یک پیامک، محتوای تبلیغاتی و بازاریابی خود را برای کاربران ارسال می‌کنند. بر اساس آمار، حدود 96 درصد کاربران از SMS استفاده می‌کنند که رقم بسیار بالایی است! بنابراین اگر بتوانید بازاریابی پیامکی را به خوبی انجام دهید، خیلی راحت می‌توانید مشتریان کسب‌وکار خود را افزایش دهید. برای استفاده از بازاریابی پیامکی، باید دقیقاً همانطور که ایمیل کاربران را دریافت می‌کنید، شماره تماس آن‌ها را هم دریافت کنید تا بتوانید برای آن‌ها پیامک بازاریابی ارسال کنید.

  1. تبلیغات جستجوی تلفن همراه

بسیاری از کاربران از موتورهای جستجو برای رسیدن به محتوای دلخواه خود استفاده می‌کنند! شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلفی نظیر گوگل ادوردز تبلیغات خود را به نحوی تنظیم کنید که تنها روی موبایل نمایش داده شود. به این روش تبلیغاتی، تبلیغات جستجوی موبایل گفته می‌شود و ارزش بسیار زیادی دارد. بر اساس آمار، حدود 68 درصد کاربران از طریق موتورهای جستجو محتوای موردنظر خود را پیدا می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از پلاگین‌های مختلف موقعیت جغرافیایی کسب‌وکار خود را برای رسیدن به سئوی محلی عالی تنظیم کنید. 70 درصد کاربران اعتقاد دارند که استفاده از دکمه تماس در بخش اطلاعات کسب‌وکار اهمیت بسیار زیادی برای آن‌ها دارد و بهتر است شما هم شماره تماس خود را در بخش اطلاعات جستجو وارد کنید.

  1. تبلیغات درون بازی

بازی‌ها یکی از محبوب‌ترین ابزاری هستند که کاربران موبایل از آن استفاده می‌کنند! شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام بازی، تبلیغات مربوط به یک بازی یا اپلیکیشن دیگر به شما نمایش داده می‌شود. در برخی مواقع هم شما امکان این را دارید که بازی دیگر را درون هم بازی به صورت محدود اجرا کنید و حتی نسبت به آن علاقه‌مند شوید. استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی باعث می‌شود تا کاربران نسبت به آن بازی علاقه‌مند شوند و آن را نصب کنند. از طرف دیگر، گیمرها عاشق این هستند که پول خود را برای بازی هزینه کنند؛ بنابراین با یک تبلیغات بهینه درون بازی می‌توانید بازی خود را معرفی کنید و درآمد خوبی از آن داشته باشید.

  1. کدهای QR

کدهای QR یکی از ابزارهای بسیار عالی هستند که از اعداد و الفبای نامفهومی تشکیل شده‌اند اما هنگامی که کاربران آن را اسکن می‌کنند، وارد url قرار گرفته در آن کد می‌شوند. یکی از روش‌های موبایل مارکتینگ این است که کاربران را با استفاده از این کد، به صفحه دلخواه خود هدایت کنید. البته باید توجه داشته باشید که بسیاری از کاربران به دنبال کد تخفیف هستند و اگر به آن‌ها قول کد تخفیف داده‌اید، دیگر نباید آن‌ها را به صفحه دیگری که هیچ ربطی به تخفیف ندارد هدایت کنید. بلکه باید مستقیماً آن‌ها را به صفحه‌ای که در آن کد تخفیف وجود دارد هدایت کنید تا پس از اسکن، لبخند رضایت بر روی صورت آن‌ها دیده شود.

  1. تبلیغات بنری داخل موبایل

تبلیغات بنری را که می‌شناسید؟ گاهی اوقات کسب‌وکارها آن را در بخش‌های مختلف موبایل نشان می‌دهند تا بتوانند به رشد کسب‌وکارشان کمک کنند. در حال حاضر سرویس‌های مختلفی برای تبلیغات بنری وجود دارد که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها، سیستم تبلیغاتی گوگل است. شما با پرداخت هزینه می‌توانید کمپین خود را اجرا کنید! مهم‌ترین مزیت کمپین تبلیغات بنری گوگل این است که شما می‌توانید همه چیز را شخصی سازی کنید و خیلی راحت بر اساس نیاز خود آن را نمایش دهید. با وجود آن که تبلیغات بنری گوگل سال به سال در حال افزایش قیمت است، اما هنوز هم کاملاً مقرون به صرفه است. کسب‌وکارهای ایرانی هم می‌توانید از پلتفرم‌های تبلیغات موبایلی استفاده کنند و نتیجه خوبی بگیرند!

  1. بازاریابی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی

بازاریابی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی در دسته تبلیغات هدفمند قرار می‌گیرد و دلیل آن هم این است که تنها کاربران یک موقعیت جغرافیایی خاص را هدف قرار می‌دهید. این نوع تبلیغ برای کسب‌وکارهای محلی عالی است و می‌توانید تنها مردم همان منطقه را جذب کنید؛ به عنوان مثال فرض کنید شما یک گل فروشی دارید و می‌خواهید مشتریان زیادی داشته باشید. در این صورت تنها می‌توانید مشتریان همان منطقه را جذب کنید که استفاده از تبلیغات بر پایه موقعیت جغرافیایی کمک زیادی به شما می‌کند. این روش بازاریابی موبایلی به این دلیل مناسب است که 88 درصد کاربران پیش از آن که بخواهند چیزی را خریداری کنند، آن را از طریق موتورهای جستجو سرچ می‌کنند.

چگونه استراتژی بازاریابی موبایل خود را طراحی کنیم؟

اگر تا اینجای مقاله ما را همراهی کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که بازاریابی موبایلی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی است که کمک زیادی به رشد کسب‌وکارها می‌کند! اگر تصمیم به استفاده از موبایل مارکتینگ گرفته‌اید، باید با مراحل اجرای آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. بازاریابی موبایلی در 6 مرحله خلاصه می‌شود که در این بخش این مراحل را برای شما بررسی می‌کنیم:

مرحله اول) ایجاد پرسونا و پایگاه مشتریان

پیش از آن که بخواهید هر اقدام دیگری انجام دهید، ابتدا باید ببینید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و پرسونای مشتری را ایجاد کنید. پرسونای مشتری، ابزاری دقیق و ارزشمند است که نمونه‌های مختلفی از مشتریان را برای شما ایجاد می‌کند و شما می‌توانید ویژگی‌های آن‌ها را ببینید. پس از آن که ویژگی واقعی مخاطبان خود را شناسایی کردید، زمان آن می‌رسد که به فکر پایگاه مشتریان خود باشید! در واقع برای استفاده از بازاریابی موبایلی شما باید حتماً پایگاه مشتریان خود را داشته باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید. مثلاً فرض کنید می‌خواهید از بازاریابی پیامکی که زیرمجموعه بازاریابی موبایلی است، استفاده کنید؛ اگر شماره مشتریان و مخاطبان هدف خود را نداشته باشید می‌توانید برای آن‌ها پیامک ارسال کنید؟ قطعاً خیر! بنابراین داشتن پایگاه مشتریان اهمیت زیادی در موبایل مارکتینگ دارد که باید حتماً از آن استفاده کنید.

مرحله دوم) تعیین اهداف بازاریابی موبایلی

استفاده از هر روش تبلیغاتی و بازاریابی برای آن است که بتوانید اهداف خود را محقق سازید! در بازاریابی موبایلی هم، پیش از آن که مشتریان خود را مشخص کردید زمان آن می‌رسد که اهداف خود را مشخص کنید. شما باید ببینید که این مشتریان قرار است شما را به چه هدفی برسانند و اگر چند هدف مختلف دارید، باید آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. گاهی اوقات یک کمپین بازاریابی موبایلی چندین هدف را دنبال می‌کنند اما تنها یک هدف برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد! توجه داشته باشید که جلو بردن چند هدف در یک کمپین کار ساده‌ای نیست و نیازمند تجربه و بودجه بسیار زیادی است تا بتواند محقق شود. بنابراین پیشنهاد ما این است که تنها یک هدف را دنبال کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

مرحله سوم) بهینه‌سازی سایت برای موبایل

کمپین بازاریابی موبایلی برای آن است که کاربران را به سایت یا اپلیکیشن خود بکشانید! حال اگر هدف شما هدایت مشتریان به سایت است، باید یک سایت بهینه‌شده برای موبایل داشته باشید. در واقع نباید فراموش کنید که اگر کاربران وارد سایت شما شوند و ببینند که سایت شما بهینه نیست، آن را ترک می‌کنند و در این صورت تنها بودجه بازاریابی خود را هدف داده‌اید. در حالی که اگر سایت شما بهینه باشد، به راحتی می‌توانید آن‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید که هدف نهایی هر کسب‌وکاری هم دقیقاً همین مسئله است. بنابراین در این مرحله باید سایت خود را بهینه‌سازی کنید تا در موبایل به خوبی نمایش داده شود؛ سپس به فکر اجرای کمپین موبایل مارکتینگ خود باشید.

مرحله چهارم) تعیین شاخص کلیدی عملکرد

در این مرحله زمان آن می‌رسد که شاخص‌های کلیدی عملکرد یا KPI خود را مشخص کنید! این مسئله به شما کمک می‌کند تا بتوانید میزان موفقیت خود در بخش محتوا و کمپین اجرا شده را مشخص کنید. فاکتورهای زیادی برای اندازه‌گیری این بخش وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعامل کاربران
  • جذب کاربران
  • میزان درآمد حاصل از هر کاربر
  • ارزش بلند مدت هر کاربر
  • هزینه هر نصب
  • نرخ بازگشت
  • و…

با در نظر گرفتن این موارد به راحتی می‌توانید میزان موفقیت کمپین موبایلی خود را مشخص کنید و بهترین نتیجه را از آن بگیرید

مرحله پنجم) اندازه‌گیری میزان بازدید کاربران موبایل

یکی دیگر از مواردی که اهمیت زیادی در اجرای کمپین موبایل مارکتینگ دارد، این است که کاربران موبایل چقدر از سایت شما بازدید کرده‌اند؟ به کمک ابزارهای مختلفی نظیر گوگل آنالیتیکس این مورد به خوبی قابل اندازه‌گیری است و می‌توانید میزان موفقیت کمپین خود را با استفاده از چنین ابزارهایی به خوبی اندازه‌گیری کنید. علاوه بر کمیت ترافیک و بازدید کاربران، کیفیت آن هم بسیار مهم است که با استفاده از KPI معرفی شده در بخش قبلی به راحتی می‌توانید آن را اندازه‌گیری کنید. بنابراین اندازه‌گیری و تحلیل نقش بسیار مهمی در اجرای کمپین‌ها دارد و نباید اهمیت آن را دست کم بگیرید!

مرحله ششم) ادغام کمپین‌های تجاری با هم!

در هر کسب‌وکاری تنها یک کمپین بازاریابی اجرا نمی‌شود و ممکن است ده‌ها کمپین در کنار هم اجرا شوند! به عنوان مثال ممکن است شما در کنار بازاریابی موبایلی، هم زمان بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا را هم استفاده کنید. در این صورت بهتر است تمام آن‌ها را با هم ادغام کنید و از کمپین‌های خود برای رسیدن به موفقیت سایر کمپین‌ها استفاده کنید. مهم‌ترین مواردی که در این مورد وجود دارند، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، پشتیبانی مشتریان و سئو هستند که با ادغام آن‌ها می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

با استفاده از این 6 مرحله به راحتی می‌توانید کمپین بازاریابی موبایلی خود را به خوبی اجرا کنید و بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

اهمیت استفاده از تمام ابزارها در کنار یک‌دیگر!

استراتژی بازاریابی هیچ کسب‌وکاری یک طرفه نیست! در واقع استراتژی بازاریابی موفق، استراتژی‌ای است که تمام کمپین‌ها به صورت کوتاه و بلند مدت با هم در ارتباط هستند. به عنوان مثال بازاریابی محتوا یک کمپین بلند مدت محسوب می‌شود و برای کسب‌وکارهایی که سئو اهمیت زیادی دارد، باید مسئله تولید محتوا و سئو با هم جلو بروند. بنابراین شما باید تمام کانال‌های بازاریابی را در نظر بگیرید و تا جای ممکن، همه آن‌ها را با هم جلو ببرید. البته گاهی اوقات کسب‌وکارهای نوپا بودجه کافی برای آن را ندارند، در این صورت باید اولویت‌بندی کنند و اولویت‌های اصلی خود را جلو ببرند تا بهترین نتیجه را از آن بگیرند.

در موبایل مارکتینگ هم برخی کسب‌وکارها تنها از روش بازاریابی اپلیکیشن استفاده می‌کنند در حالی که سایر روش‌های آن هم تاثیر زیادی در رشد کسب‌وکارها دارد! به عنوان مثال اگر شما یک کمپین تخفیف یا جشنواره تخفیفی داشته باشید، با کمک بازاریابی پیامکی به راحتی می‌توانید آن را اطلاع‌رسانی کنید و بهترین نتیجه را از آن بگیرید. حتی گاهی اوقات استفاده از اطلاعات بدست آمده در یک کمپین کمک زیادی به موفیت کمپین‌های بعدی می‌کند و به راحتی می‌توانید نتیجه خوبی از آن بگیرید.

نتیجه‌گیری

بازاریابی موبایلی یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است که با استفاده از آن می‌توانید اهداف کسب‌وکار خود را جلو ببرید. با توجه به این که درصد بسیار بالایی از کاربران از موبایل استفاده می‌کنند، بازاریابی موبایلی می‌تواند نتیجه بسیار خوبی برای کسب‌وکارها داشته باشد و به موفقیت آن‌ کمک زیادی کند. همچنین استفاده از موبایل مارکتینگ در کنار سایر روش‌های بازاریابی قابل انجام است و با ادغام آن‌ها به راحتی می‌توانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. همچنین بازاریابی پیامکی هزینه مقرون به صرفه‌ای دارد و نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین نخواهد داشت؛ بنابراین این روش علاوه بر کسب‌وکارهای بزرگ، یک روش عالی برای استفاده در کسب‌وکارهای کوچک است.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *