بسیاری از برنامه‌های گوگل هستند که ممکن است هنگام کار کردن با آن‌ها به مشکل بر خورده و در بین گزینه‌های آن‌ها سردرگم شوید. در حالی که مسنجر Hangouts یک برنامه مادر و پایه بود در سال ۲۰۱۶ کمپانی به آن Allo و Duo را اضافه کرد. این دو برنامه که دارای عملکردی متفاوت هستند، ویژگی‌های سودمندی را در اختیارتان قرار می‌دهند ما در این مقاله به ویژگی‌های Google Duo خواهیم پرداخت.

Google Duo

Google Duo

Google Duo یک برنامه ویدیویی ساده است که به عنوان نزدیکترین جایگزین برای FaceTime برای سیستم عامل اندروید عمل می‌کند. در حالی که هنگوتس از تماس ویدیویی به خوبی پشتیبانی می‌کرد، گوگل Duo را به عنوان برنامه پیش‌فرض گپ ویدیویی به اندروید اضافه کرد. علاوه بر این، Duo تنها از یک چت پشتیبانی می‌کند و هیچ گفتگوی گروهی برای آن در نظر گرفته نشده است. Duo تنها برای نسخه موبایل منتشر شده، بنابراین شما می‌توانید با دیگر کاربران اندروید و یا iOS صحبت کنید ولی هیچ نسخه دسکتاپی برای آن در نظر گرفته نشده، برای همین است که حساب آن بر روی شماره شما متصل است و نه حساب گوگل‌تان. همین مساله ورود به برنامه را به ساده‌ترین شکل ممکن مقدور می‌سازد. پس شما تنها با شماره تلفن وارد خواهید شد و نیاز به آدرس ایمیل نخواهید داشت.

تنها با یک تپ روی هر مخاطبی می‌توانید تماس ویدیویی و یا صوتی برقرار کنید. همچنین  Duo در دستگاه‌های همچون Pixel، Nexus و Android One نیز متصل شده و با دسترسی به مخاطبین و پیام‌رسان‌های دیگر امکان برقراری تماس‌های ویدیویی را برای شما از هر جای تلفن‌تان مقدور می‌سازد. تنها ویژگی به شدت برجسته در این برنامه Knock Knock است که به شما یک پیش نمایش از آخرین تماس ویدیویی‌تان پخش می‌کند. گوگل این برنامه را برای اینترنت‌های کم‌سرعت طراحی کرده بنابراین ویژگی‌های زیادی به آن نمی‌افزاید از همین رو در حین مکالمه کمتر دچار وقفه خواهد شد. همچنینDuo  از تماس رمزگذاری شده end-to-end نیز پشتیبانی می‌کند.

کار با Duo

برنامه Google Duo را برای اندروید و یا بر روی سیستم عامل iOS نصب کرده و سپس آن را باز کنید. با دادن شماره موبایل‌تان یک کد تاییدیه برای شما ارسال خواهد شد. در گام بعد از شما دسترسی به مخاطبین، میکروفون و دوربین را در خواست می‌کند سپس همه چیز به صورت خودکار تنظیم خواهد شد. در صفحه اصلی Duo مخاطبین پیشنهادی به شما نشان داده خواهند شد. با یک تب بروی منوی کشویی می‌توانید جای تماس ویدیویی و صوتی را با یکدیگر عوض کنید. از طریق تپ بر پایین صفحه و یا مخاطبین فهرست افراد موجود در Duoی شما به نمایش در خواهند آمد.

از طریق مخاطبین افرادی که Duo را نصب دارند، به شما نشان داده خواهد، بنابراین با یک تپ ساده می‌توانید به برقراری تماس اقدام کنید. همچنین از طریق Invite To Duo و ارسال پیامک، می‌توانید دوستان‌ خود را به برنامه دعوت کنید. یا از این هم فراتر رفته و با دوستان اندرویدی خود که برنامه را نصب ندارند هم تماس داشته باشید.

برای پاسخ به تماس از Duo باید انگشت خود را از بالا به پایین بکشید. همچنین در طول تماس قادر خواهید بود صدای میکروفون را قطع کرده و یا دوربین جلو و پشت را عوض کنید.

Join the Conversation

16 Comments

  1. سلام من شخصی بهم در duo پیام داده ولی شماره او مشخص نیست ، فقط ایمیلش مشخصه
    این موضوع چطور امکان داره؟
    ممنون

    1. سلام
      کاربرها می تونن از طریق نسخه وب و فقط با اکانت گوگل ثبت نام کنن و تماس بگیرن، اما این روش محدودیت هایی داره

  2. سلام. من با شخصی تماس ویدیوئی برقرار کردم و بعد از اتمام تماس متوجه شدم که مخاطبین ایشان برای من به اشتراک گذاشته شده، چطور این اتفاق افتاده است؟ و چطور می توانم از انتشار شماره تلفن مخاطبینم جلوگیری کنم؟

    1. سلام
      به صورت پیش فرض که اصلا همچینی چیزی فعال نیست و شما هم نباید نگران باشید

  3. سلام چطوری بفهمم مخاطبی که توگوشیم هست ان لاین هست یانه وساعت ان لاینشوچجوری بفهمم جواب بدیدممنون میشم

    1. سلام
      در این برنامه همچین قابلیتی گنجونده نشده
      به خاطر مسائل مربوط به حریم شخصی

  4. سلام ایا این برنامه مثل اینستا مخاطبین های همدیگ‌میشه دسترسی پیدا کرد یا کاملا خصوصی

  5. سلام اگر در قسمت ارسال پیامک این برنامه پیامکی ارسال شده باشه ولی ننوشته تحویل داده شد مشکل از کجاست

  6. سلام
    هردو نفر در گوگل دو عضو هستند اما گزینه دعوت ارسال میشود و نمی‌توانند وصل شوند. علت چیست؟

  7. سلام من تق تق رو فعال کردم
    وقتی ب کسی زنگ میزنم بدون پاسخ دادن اون مرامیبیند
    اما من اورا نمیبینم چکارباید بکنم که بدون جواب دادن همدیگر راببینیم

  8. سلام ببخشید من توی این برنامه وقتی اسکرین شیر میکنم صدای ویدیو برای طرف مقابل نمیره چطوری باید مشکلشو حل کنم؟

  9. سلام من از کجا میتونم تو این برنامه به شخصی که شمارش نمیدونم وفقط ایملش هست پیام بدم؟

  10. سلام
    برنامه دیو نصب می‌کنم چون شماره نمیخواستم مرا ببینه اما فقط ایمیل چگونه درست می‌کنم ؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *