اخیرا در خیابان چین شخصی را دیدم که به نظر با دوستش از Facetime استفاده می‌کردند، اما در حقیقت او در حال لایواستریم(استریم زنده) بود؛ تفریحی بسیار محبوب در میان جوانان چینی.

چین از پیشگامان عرصه‌ی لایواستریم محسوب می‌شود. دوست چینی من هرزچندگاهی کانال‌های لایواستریم به من معرفی می‌کند و گاهی درخواست می‌کند که خودم هم به استریم بر روی پلتفرم‌های مطرح چینی بپردازم. این‌گونه بود که بعد از اندکی جست‌وجو با Inke آشنا شدم که از اصلی‌ترین سایت‌های لایواستریم در چین به شمار می‌رود. (نقل از thenextweb)

اما چه چیزی این سایت را اینطور عجیب از دیگر پلتفرم‌ها متمایز کرده‌است؟

مطالب گسترده

بهترین توصیف از Inke یک پلتفرم پیشرفته، حاصل از ترکیب Twitch و سایت Live.ly است، به گونه‌ای که در آن از ویدیوهایی نظیر Let’s Playها و ویدیوهای نشان دادن استعدادها گرفته تا ویدیوهایی که شامل صحبت کردن عادی و روزمره هستند یافت می‌شود.

راحتی برای تازه‌کاران

در Inke هر کاربری می‌تواند به لایواستریم پرداخته و برای خود محبوبیت کسب کند.

مود رقابت

شروع تفاوت‌های Inke با دیگر پلتفرم‌ها از همینجاست. این مورد برای اولین بار در همین اپلیکیشن معرفی شد و در آن دو نفر به صورت زنده با هم به رقابت می‌پردازند. این رقابت که به PK Mode نیز معروف است تنها هفت دقیقه طول می‌کشد و می‌تواند در مواردی نظیر خوانندگی، رقص، نگه‌داشتن خودکار روی لب یا حتی تکان دادن شانه‌ها باشد! همچنین پیش از شروع دو نفر پس از قبول قوانین، برای بازنده یک جریمه تعیین می‌کند که ممکن است شنا رفتن، روی صورت خود نقاشی کشیدن یا هر چیز دیگری باشد.

بینندگان این مسابقات می‌توانند نظر خود را ثبت کرده و برای استریم کننده‌ی مورد علاقه‌ی خود هدایای مجازی ارسال کنند و معمولا مسابقه دهندگان از طرفداران بزرگ خود تقدیر می‌کنند. امتیاز دو نفر بسته به هدایایی که دریافت می‌کنند به صورت زنده تغییر کرده و سرانجام بازنده باید طی ۹۰ ثانیه مجازات خود را اجرا کند.

این مسابقات تصادفی و شلوغ هستند،‌اما برای کاربران چینی بامزه و بسیار محبوب به حساب می‌روند و بسیاری از افراد برای مشاهده‌ی آن‌ها حتی حاضر به پرداخت مبلغی نیز هستند.

مشاهده بر اساس موقعیت مکانی

شما می‌توانید لایواستریم‌های اطراف خود را پیدا کرده و استریم‌کننده‌های های نزدیک را ملاقات کنید. هتل‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها حتی از این افراد دعوت می‌کنند تا در آن‌جا استریم کرده و به این ترتیب مشتریان خود را افزایش دهند. بنابراین یکی از جذابیت‌های Inke را می‌توان به حضور آن در دنیای واقعی در کنار دنیای مجازی نسبت داد.

بازی‌ها

این اپلیکیشن بازی‌های متعددی نیز با خود به همراه دارد. بازی ۱vs1 از بازی‌های محبوب Inke است و درکنار بازی‌هایی که همزمان با چت کردن انجام می‌شود کاربران زیادی دارد.

اضافه شدن بازی‌های آنلاین نظیر The Werewolves of Millers Hollow که از پرطرفدارترین بازی‌های این پلتفرم است، سبب شده که Inke تعداد کاربران و بازدیدهای خود را افزایش دهد.

حال نوبت یک سوال بسیار مهم است. آیا کاربران می‌توانند از طریق Inke درآمد هم داشته‌باشند؟

استفاده از Inke به عنوان یک منبع درآمد اصلی بسیار سخت(و البته ممکن) است، اما زیادند کاربرانی که درآمد جانبی قابل توجهی کسب می‌کنند. کاربران با پول واقعی سکه‌های درون برنامه‌ای خریده و برای استریم‌کننده‌های های محبوب خود ارسال می‌کنند، بنابراین امکان استفاده از Inke به عنوان یک شغل تمام وقت وجود دارد. هر ۳۲ سکه معادل یک RMB بوده و Inke ۶۹ درصد هزینه را به عنوان کارمزد برای خود برمی‌دارد. به صورت تقریبی یک استریم‌کننده‌ی سطح بالا به صورت هفتگی درآمدی حدود ۱۴۰۰۰۰RMB معادل ۲۲۰۰۰ دلار دارد.

آینده‌ی استریم زنده در چین چگونه است؟

تخمین زده می‌شود که ارزش بازار لایواستریم چین تا سال ۲۰۱۸ به ۴.۴ میلیارد دلار برسد که این معادل ۸۶ درصد رشد به نسبت سال ۲۰۱۶ است. همزمان با پیشرفت تکنولوژی واقعیت مجازی، لایواستریم نیز رو به پیشرفت است و برای بسیاری از شهروندان چینی به یک تفریح و حتی عادت تبدیل شده‌است. بار بعدی که به چین سفر کردید ممکن است شما نیز در لایواستریم یک کاربر باشید، چرا که این تفریح به شدت همه‌گیر شده‌است. باید دید که در سال پیش رو Inke و دیگر پلتفرم‌ها نظیر Yizhibo، Huajiao و YY Live چه پیشرفت‌هایی خواهند داشت.

بسیاری از تولید کنندگان محتوای خارجی همین حالا در Inke وجود دارند و با توجه به بازار بزرگ آن، شرکت ها و هنرمندان بسیار زیادی از سراسر دنیا قصد ورود به دنیای پر سود آن را دارند.

دانلود : iOS  –  اندروید

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *