شبکه‌های اجتماعی یکی از پرمخاطب‌ترین و پربازدیدترین سایت‌های کاربر محور در دنیای وب هستند که هر روزه بر تعداد کاربران استفاده‌کننده از این فضا افزوده می‌شود. کاربران زیادی هستند که روزانه چندین بار از شبکه‌های اجتماعی موجود در تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ممکن است تنها یک سرگرمی به شمار بیاید اما برای افرادی که در حوزه کسب‌وکار آنلاین فعالیت دارند بسیار مفید هستند! اگر بخواهید تنها بر روی سایت خود فعالیت نمایید ممکن است کاربران محدودی را جذب کنید اما اگر در حوزه فعالیت خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید می‌توانید هزاران کاربر را به سمت کسب‌وکار و خدماتی که ارائه می‌کنید، جذب کنید.

جذب کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی با استفاده از اشتراک‌گذاری مطالب و خدمات سایت در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، گوگل پلاس، توئیتر، اینستاگرام و… امکان‌پذیر است. اشتراک‌گذاری مطالب توسط کاربران مختلف سایت سبب می‌شود مطالب و خدمات سایت شما را تعداد بیشتری از کاربران شبکه‌های اجتماعی ببینند که این امر می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در فروش و درآمد شما داشته باشد.

از طرفی اشتراک‌گذاری دستی مطالب در شبکه‌های اجتماعی ممکن است زمان زیادی از شما صرف کند اما می توانید به کمک افزونه‌های اشتراک گذاری خودکار وردپرس در شبکه های اجتماعی فعال باشید.

در این مقاله قصد داریم افزونه‌ای را خدمت شما کاربران وردپرسی معرفی کنیم که با استفاده از آن قادر به ایجاد دکمه‌های اشتراک‌گذاری مطالب سایت وردپرسی خود در شبکه‌های اجتماعی خواهید بود.

افزونه Share Buttons by AddThis

افزونه Share Buttons by AddThis یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به ایجاد قابلیت اشتراک‌گذاری مطالب توسط کاربران در سایت وردپرسی خود خواهید بود. این افزونه توانسته است از میان +۲۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۲ از ۵ را به خود اختصاص دهد. چنین امتیازی در میان تعداد بالای نصب افزونه نشان از محبوبیت و کاربردی بودن افزونه است.

برخی از ویژگی‌های افزونه Share Buttons by AddThis

  • قابلیت ایجاد دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی
  • قابلیت نمایش دکمه‌ها به صورت ثابت در بخشی از سایت
  • قابلیت استفاده از دکمه‌های اشتراک‌گذاری در بخش‌های مختلف سایت
  • قابلیت شخصی‌سازی دکمه‌ها
  • قابلیت افزودن استایل دلخواه با استفاده از کدهای CSS
  • قابلیت استفاده از کدهای جاوا اسکریپت اخصاصی

نصب و راه‌اندازی افزونه Share Buttons by AddThis

برای استفاده از این افزونه ابتدا اقدام به نصب و فعال‌سازی افزونه از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزودن افزونه موجود در پیشخوان وردپرس کنید. پس از نصب بخشی به نام AddThis در سایت ظاهر می‌شود که با استفاده از این بخش می‌توانید تنظیمات افزونه را شخصی‌سازی کنید.

Home

با استفاده از این بخش می‌توانید در سایت افزونه عضو شوید تا از برخی خدماتی که توسط سایت ارائه می‌شوند اطلاع پیدا کنید.

برای عضویت در سایت ابتدا بر روی Creat an account کلیک کنید تا به بخش عضویت منتقل شوید. پس از ورود به این بخش اطلاعات خود را درج کنید.

Email Address: در این بخش باید ایمیل خود را وارد کنید، توجه کنید که این ایمیل در هنگام ورود به سایت استفاده می‌شود.

Password: در این بخش باید رمزعبوری را جهت استفاده از حساب‌کاربری خود انتخاب کنید.

Re-type Password: در این بخش رمزعبور خود را که در بخش قبلی وارد کرده‌اید، دوباره وارد کنید.

Email me a monthly newsletter: با انتخاب این گزینه در خبرنامه افزونه که به صورت ماهانه به ایمیل شما ارسال می‌شود عضو خواهید شد.

پس از عضویت در این بخش می‌توانید با ورود به بخش Home وارد حساب‌کاربری خود در افزونه شوید.

Tracking

این بخش مربوط به نحوه شمارش تعداد اشتراک‌گذاری کاربران در شبکه‌های اجتماعی است که به صورت‌های مختلفی می‌توانید آن را محاسبه کنید.

Clickbacks: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید اطلاعاتی از لینک‌های به اشتراک‌ گذاشته شده توسط کاربران را در سایت مربوط به افزونه (addthis.com) مشاهده کنید. برای اینکار ابتدا باید در سایت افزونه از طریق بخش قبلی که در مقاله خدمت شما ارائه شد، عضو شوید.

Address Bar Shares: با انتخاب این گزینه افزونه به صورت خودکار کدی را به سایت شما اضافه می‌کند. توسط آن می‌توانید آمار کاربران سایت خود و همچنین لینک‌هایی که از طریق آن وارد سایت شما شده‌اند را مشاهده کنید.

Google Analytics Property ID: در این بخش باید ID خود را از گوگل آنالیتیکس دریافت کنید و در این بخش وارد کنید تا بتوانید آمار اشتراک‌گذاری مطالب را نیز در بخش آمار Google Analytics مشاهده کنید.

Twitter Handle for Twitter Via: آیدی توییتر خود را در این بخش وارد کنید تا در صورت توئیت کردن و اشتراک‌گذاری مطالب سایت شما توسط کاربران، آیدی صفحه شما نیز در پایان توئیت آنها نمایش داده شود.

Loading Options

در این بخش برخی از تنظیمات مربوط به بارگذاری اشتراک‌گذاری افزونه نمایش داده می‌شود که باید آنها را تنظیم کنید.

Script Location

با استفاده از این گزینه می‌توانید تعیین کنید کدهای جاوا اسکریپت مورد استفاده در افزونه در کجای سایت قرار بگیرند.

Header: اگر می‌خواهید کدهای جاوا اسکریپت در هدر سایت قرار بگیرند.

Footer: اگر می‌خواهید کدهای جاوا اسکریپت در فوتر سایت قرار بگیرند، این گزینه را انتخاب کنید. پیشنهاد ما نیز استفاده از این گزینه است؛ زیرا معمولا فوتر سایت سبک‌تر از هدر است و با اینکار، سرعت لود سایت شما کاهش پیدا نخواهد کرد.

Action Hooks for Scripts: با استفاده از این بخش می‌توانید تابع موردنیاز خود را جهت اضافه کردن کدهای جاوا اسکریپت در سایت خود انتخاب کنید.

AJAX Support (Experimental): با استفاده از این گزینه می‌توانید قابلیت بارگذاری به صورت آجاکس را در سایت وردپرسی خود فعال کنید.

Asynchronous Loading: با انتخاب این گزینه می‌توانید تعیین کنید در هنگام بارگذاری کامل سایت، ابتدا دکمه‌های مربوط به افزونه بارگذاری شوند. پس از بارگذاری کامل افزونه، عناصر موجود در سایت بارگذاری خواهند شد. پیشنهاد ما این است این گزینه را تیک نزنید تا ابتدا عناصر سایت بارگذاری شوند.

پس از اعمال تنظیمات بالا کافی است وارد بخش Share Buttons شوید و نوع نمایش افزونه را انتخاب کنید. پس از انتخاب بر روی Publish کلیک کنید تا در سایت شما نمایش داده شود.

افزودن دکمه‌های اشتراک‌گذاری به سایت به کاربران سایت کمک می‌کند تا بتوانند مطالب و خدمات سایت شما را در شبکه‌های اجتماعی  به اشتراک‌‌گذاری کنند.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *