هر بار که تلگرام یک نسخه اساسی ارائه می‌کند، انتخاب‌ها و امکاناتی پیش روی شما می‌گذارد که هیچ وقت در هیچ پیام رسان دیگری ندیده‌اید. به طور کلی تلگرام دیگر یک پیام رسان به حساب نمی‌آید و یک شبکه اجتماعی تمام عیار است. امکانات جدیدی که در نسخه 4.3.1 به آن اضافه شده نیز دقیقا همین را ثابت می‌کند.

پاول دورف و علاقه او به انجمن‌های قدیمی

قبل از انتشار نسخه نهایی این به روزرسانی، پاول دورف پیغامی در کانال رسمی خود منتشر کرد و یکی از امکانات این نسخه را شبیه به انجمن‌های قدیمی اینترنت عنوان کرد. او قبل از هر چیز علاقه‌اش به این گونه انجمن‌ها را عنوان نمود و گفت که 16 سال قبل، کارش را با مشارکت در ساخت شبکه اجتماعی معروف VK آغاز کرده که بعدها به محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در روسیه بدل شد. سپس در ادامه نوشت که حالا میلیون‌ها نفر بر روی تلگرام، می‌توانند با انتخاب موضوعی مشخص، به مباحثه بپردازند.

موضوعات در گروه‌ها

گروه‌های تلگرامی می‌توانند، تعداد بسیار زیادی کاربر داشته باشند که بعضی اوقات همین تعداد بالا دردسرساز شده و هر کس حرف خودش را می‌زند. اما امکان جذاب موضوعات (Topics) این امکان را می‌دهد تا فضاهایی مجزا شکل گرفته و مردم بتوانند در مورد موضوعات مختلف، در فضای منحصر به آن در همان گروه مباحثه کنند. البته این امکان تنها برای گروه‌های بالای 200 نفر عضو فعال بوده و مدیران امکان ساختن موضوعات را خواهند داشت.

موضوعات فضای کاملا اختصاصی برای چت دارند و حتی محتوای چند رسانه‌ای که در آن‌جا منتشر می‌شوند نیز منحصر به همان موضوع است. حتی برای اعلان‌ها نیز می‌توانید، تنها اعلان همان دسته را روشن کنید. امکاناتی همچون نظرسنی، پین کردن پیغام و ربات‌ها نیز برای هر موضوع به صورت مجزا فراهم است. این موضوع به بهتر شدن و منظم‌تر شدن گروه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

نام‌های کاربری کلکسیونی

جدا از نام‌های کاربری معمول که برای اکانت، گروه یا کانال خود انتخاب می‌کنید و کاربران به وسیله‌ی همین اکانت‌ها به شما دسترسی خواهند داشت، یک سری نام‌های کاربری خاص هم هستند که به اصطلاح کلکسیونی خوانده شده و ارزش بالایی دارند و کاربران امکان در اختیار گرفتن آن‌ها با ارز دیجیتال تون (TON) خواهند داشت.  برای این موضوع پلتفرمی امن و جدید مهیا شده تا بتوانید از این طریق برای خرید یا فروش این گونه اکانت‌ها اقدام کنید.

نام‌های کاربری کلکسیونی کم‌تر از 5 کاراکتر دارند و وقتی که به فروش می‌رسند، کاربر خریدار کنترل کامل آن‌ها را به عهده خواهد گرفت. از جمله این گونه نام‌های کاربری می‌توان به @News یا @Doge اشاره کرد.

صدا به نوشته برای پیغام‌های ویدیویی

از زمانی که نسخه پولی تگلرام منتشر شده، کاربران این پلت‌فرم امکان این را داشتند تا از قابلیت صدا به نوشته استفاده کنند و پیغام‌های صوتی خود را به نوشته تبدیل کنند. حالا این امکان برای پیغام‌های ویدیویی نیز در دسترس قرار گرفته و کماکان برای کاربران نسخه پولی است. ناگفته پیداست که این قابلیت برای کاربران انگلیسی زبان مناسب خواهد بود.

بسته‌های جدید ایموجی

با این که هنرمندان زیادی هر روزه بسته‌های جدید از ایموجی‌های ثابت یا متحرک را منتشر می‌کنند، اما بسته‌های رسمی تلگرام جایگاه خاص خود را دارند. در نسخه جدید 12 بسته ایموجی جدید متتشر شده که اغلب متحرک هستند اما آن‌ها هم برای کاربران نسخه پولی در دسترس خواهند بود. در زیر می‌توانید بخشی از این بسته‌ها را مشاهده کنید.

طراحی دوباره حالت شب برای iOS

حالت شب (Night Mode) با تغییر تم پیام‌رسان، به بهتر دیده شدن تلگرام در محیط‌های تاریک کمک کرده و آسیب کم‌تری به چشمان شما می‌زند. حالا در نسخه iOS تغییرات کاملی در آن ایجاد شده تا تجربه بهتری را برای کاربران به همراه داشته باشد.. رنگ‌ها بالانس بهتری دارند، افکت بلور در زمان اسکرول‌ کردن اعمال می‌شود و تغییرات ریزی در بخش‌های دیگر آن نیز اعمال شده است.

تغییر اندازه فونت در نسخه اندروید

همچنین اندرویدی‌ها نیز یک تغییر منحصر به خود را می‌بینند و آن هم تغییر اندازه فونت پیغام‌ها در تلگرام است. این تغییر اندازه برای پیغام‌ها خصوصی و گروه‌ها و کانال‌ها و همچنین تیترها، پیش نمایش و … هستند.

تغییرات کوچک ظاهری

به صورت کلی در ظاهر تلگرام تغییرات زیادی را مشاهده نمی‌کنید که البته طبیعی است و این نسخه از برنامه، هنوز یک ورژن کامل به شمار نمی‌رود. با این حال چند تغییر کوچک به وجود آمده که بد نیست در موردشان بدانید. مثلا زمانی که به سمت چپ می‌کشید تا جواب پیغامی را دهید، انیمیشن جدیدی برای این موضوع در نظر گرفته شده و وقتی روی شماره تلفن می‌زنید، گزینه‌های بیشتری برایتان به نمایش در می‌آید.

ایموجی‌های واکشن‌گرای جدید

4 ایمجوی واکشنگرای جدید هم برای تمامی کاربران اضافه شده که در گفتگوهای شخصی، افکت تمام صفحه اعمال می‌کنند. این ایموجی‌ها 😴👨‍💻🤓👀 هستند که هر کدام افکت خاص خود را دارند. همچنین ایموجی‌های 👻🎃😭  نیز انیمیشن‌های مخصوص به خود را دارند و با ارسال آن‌ها به صورت تکی، یک انیمیشن کوچک را در چت به وجود می‌آورند.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *