تلگرام به عنوان یکی از جذاب‌ترین و منحصر به فردترین اپلیکیشن های پیام‌رسان با وجود رقبای بسیاری، همچنان ویژگی‌های خود را آپدیت می‌کند و امکانات جدیدی را در اختیار کاربران وفادار خود قرار می‌دهد. اگر شما هم جزو این کاربران بوده‌اید، تابحال می‌دانید چطور این ویژگی‌ها را به کار ببرید. اما اگر جزو کاربرانی هستید که علاقه‌مندید تا ترفندهای جدیدی را در مورد تلگرام یاد بگیرید و یا تا به امروز فقط از امکانات ساده‌تر این برنامه استفاده می‌کردید، از این به بعد می‌توانید برای خود استیکرها و ماسک‌های جدیدی بسازید که فکر می‌کنید احساساتتان را بهتر نشان می‌دهند. برای ساخت استیکرها دو راه وجود دارد. اینکه از ربات تلگرام استفاده کنید و یا به صورت حرفه‌ای‌تر با نرم‌افزارهایی همچون ایلاستریتور یا افتر افکت هر آنچه که می‌خواهید را طراحی کنید.

ربات تلگرام

ساده‌ترین کار برای استیکرها و ماسک‌های سفارشی استفاده از ربات تلگرام است. در واقع تلگرام یک پروفایل اتوماتیک دارد تا به کاربران در این زمینه کمک کند. کافی است در قسمت جستجوی نوار بالا، عبارت Stickers@ را وارد و ربات مورد نظر را انتخاب کنید. گفتگو را در ربات ادامه دهید تا طبق دستورالعمل ارایه شده بتوانید استیکرها و ماسک‌های مخصوص به خودتان را بسازید. در این مرحله، ماسک جدید را با تعیین یک عنوان به آدرس دستوری newmask بفرستید تا پکیج شخصی شما ایجاد شود. با توجه به ادامه فرآیند، فرمت PNG ، رزولوشن ۵۱۲*۵۱۲ پیکسلی و سایز ۳۵۰ کیلوبایتی را برای تصویر تنظیم کنید. پس از قبول تصویر توسط ربات، با انتخاب یکی از چهار گزینه ارایه شده، نوع تصویر را مشخص کرده و دکمه Ready را بزنید تا پکیج کامل شود. با لمس کردن گزینه  publish ساخت این پکیج تمام می‌شود و پس از آن لازم است برای پروفایل‌های خودساخته یا  automated profiling اسمی انتخاب و به آن یک آدرس اینترنتی بدهید. ماسک مورد نظر شما منتشر می‌شود و شما با لمس بر روی Add masks ماسک‌ها را به منوی ویرایش تصاویر اضافه می‌کنید تا از آنها در چت‌های خود استفاده کنید.

سفارشی‌سازی و ویرایش تصاویر

یکی دیگر از روش‌های ساده برای سفارشی‌سازی استیکرها و ماسک‌ها این است که تصاویر مورد نظرتان را با نقاشی و اضافه کردن متن و ایموجی ویرایش کنید. یک ابزار ویرایش تصویر درون برنامه‌ای در تلگرام وجود دارد که روشنایی، کنتراست و سایر جنبه‌های عکس‌ها را تغییر می‌دهد. برای امتحان کردن این ویژگی جذاب عکس یا ویدیویی را آپلود کرده و روی آیکون ویرایش بزنید تا فرآیند سفارشی‌سازی شروع شود. مراحل آن به این صورت است که در ابتدا روی آیکون سنجاق تب بزنید و گالری را لمس کنید. تصویر مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی آیکون قلم بزنید تا بتوانید آن را ویرایش کنید. به کمک ماسک‌ها و استیکرهای موجود تلگرام تصویر جدیدی ایجاد کنید. به طور مثال با قرینه کردن، چرخاندن، بزرگ و کوچک کردن اندازه آنها، نوشتن متن بر روی عکس‌ها یک استیکر یا ماسک جدید را طبق میل خود به سادگی می‌سازید.

طراحی و ساخت استیکر با نرم‌افزار

مهم‌ترین و پیچیده‌ترین روش برای ساخت یک استیکر جدید، طراحی و ساخت آن با یکی از ابزارهایی است که می‌توان به طور حرفه‌ای با آنها کارهای گرافیکی انجام داد. نرم‌افزارهای ادوب ایلاستریتور Adobe illustrator یا افتر افکت After Effect دو نمونه از این برنامه‌ها هستند. همچنین از بخش Required Tools نیز می‌توانید به تمام ابزارهای لازم برای ساخت استیکر متحرک تلگرام دسترسی داشته باشید. هرنوع برنامه ویرایشگر وکتورهای گرافیکی که بتواند فایل های گرافیکی را به افتر افکت اکسپورت کند. مثلا پلاگین بادی موین Bodymovin  پلاگینی است که روی افتر افکت نصب می‌شود و به ما این امکان را می‌دهد که توسط فایل TGS یک خروجی از استیکر متحرک تلگرام بگیریم.

نکاتی که برای ساخت یک استیکر متحرک در تلگرام لازم است بدانیم این است که باید به اندازه ۵۱۲ پیکسل و مربع باشد. زمان اجرای آن بیشتر از سه ثانیه نباشد. در صورتی که استیکر به صورت متحرک ساخته‌اید، داخل یک لوپ بیفتد و فایل با پسوند FTP و حجمی کمتر از ۶۴ کیلوبایت باشد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *