افزایش فالوور اینستاگرام می تواند گاهی مطابق میل ما آسان نباشد و راه پر دردسری را برای ما ایجاد کند، ولی کاش بلد باشیم تا بدانیم چگونه فالوورهای پیج اینستاگرام خود را بدون صرف هزینه زیاد برای خرید فالوور واقعی اینستاگرام، افزایش بدیم.

اینستاگرام بهترین ابزار آنلاین برای درآمدزایی، فروش و برندسازی است، شما می توانید با کسب مهارت های لازم از این فضا بهترین استفاده را ببرید و این کار ملزم به جذب و افزایش فالوور واقعی و هدفمند است.

لیست 10 شاخص اصلی افزایش فالوور اینستاگرام

مشخص بودن برند و هویت

یکی از مسائلی که سبب می‎شود افزایش فالوور واقعی قابل توجهی در طول زمان داشته باشد این است که برند خاص خود را داشته باشید. این برند (Brand) از پروفایل، نام کاربری که انتخاب کرده‌اید، عکس، شیوه ‎ی ارائه‌ی مطالبتان و… تشکیل شده است. توجه داشته باشید که کاربران اینستاگرام در اولین نگاه، وضعیت دیداری پیج شما را می‎ بینند و بر اساس آن شما را قضاوت خواهند کرد.

استفاده بهینه از هشتگ‌ها

یکی از راه‌های افزایش فالوور اینستاگرام بدون ریزش این است که به شکل درست از هشتگ‎ها بهره ببرید. بهترین کار این است که به پیج رقبای خود سر بزنید و ببینید که آن‌ها از چه هشتگ‎هایی استفاده می‎کنند، کدام یک از این هشتگ‌ها برای شما قابل استفاده است، کدام هشتگ‎‌های مرتبط جدید و پرطرفدار هستند. بعد از این که هشتگ‎های مناسب خود را پیدا کردید، آن‌ها را سرچ کنید و هشتگ‌های مشابه را هم ببینید و در نهایت بهترین‎‌ها را برای خود برگزینید.

تداوم داشتن در تولید محتوا

تقریبا در هر کاری، از درس خواندن گرفته تا ورزش کردن و کسب  درآمد نیاز است که تداوم داشته باشید. اگر نتوانید بر اساس یک نظم خاص پیش بروید خیلی راحت به حاشیه رانده می‎شوید و نه تنها فالوورهای جدیدی به دست نمی‌آورید، بلکه فالوورهای پیشین خود را هم از دست خواهید داد. به همین خاطر نیاز است که خودتان را در فضای شلوغ اینستاگرام نشان دهید و انجام این کار جز با تولید محتوا  مفید و باکیفیت امکان پذیر نیست.

بهتر است که بهترین زمان ممکن برای انتشار پست و استوری را هم از ابزارهایی که اینستاگرام در اختیارتان قرار داده (insights) تشخیص دهید تا پست‎هایتان بیشترین بازدهی را داشته باشد.

طراحی و برگزاری مسابقه

درخواست از کاربران برای تگ کردن دوستان در بخش کامنت یا استوری کردن شما روش جالبی است. البته این مسابقات زمانی می‌توانند فالوورهای شما را افزایش دهند که جوایز خوبی برای آن‌ در نظر گرفته باشید. جایزه‌ای که از لحاظ مالی ارزش خوبی داشته باشد. پیشنهاد ما این است که هر از چند وقت یکبار مسابقه برگزاری کنید.

قرار دادن آدرس پیج خود در سایت و سایر شبکه های اجتماعی

ممکن است که کسب و کار شما به شیوه‎ای باشد که برای آن یک سایت راه اندازی کرده باشید. در چنین موقعیتی لازم است که کاربران وبسایت خود را به شکلی به پیج خود بکشانید. برای مثال می‎توانید تخفیف‎هایی را در نظر بگیرید که فقط با فالو کردن پیج بتوانند از آن برخوردار شوند.

استفاده از ربات‎ اینستاگرام

یکی از بهترین راهکارها برای به جمع کردن فالوور اینستاگرام ، کمک گرفتن از ربات های اینتساگرام می باشد. ربات‎های اینستاگرامی یکی از بهترین گزینه‎ها برای ایجاد یک تعامل ملایم و همیشگی هستند. به طوری که این تعامل‌ها در نهایت به افزایش فالوورهای شما ختم شود. این ربات‎ها بر اساس هشتگ‎ها و موقعیت‎های جغرافیایی که در اختیارشان قرار می‎دهید اقدام به فالو، لایک کردن، کامنت گذاشتن و اعمالی این چنینی می‎شوند. البته این کارها را بر اساس تعدادی که شما مشخص کرده‌اید انجام خواهند داد.

انتشار پست های وایرال و ویروسی

پست‎های وایرال شونده به محتواهایی گفته می‎شود که آنقدر جالب هستند که به سرعت دست به دست شده و به این ترتیب فالوورهای بسیاری را به سوی یک پیج روانه می‎کنند. شاید تولید چنین محتواهایی در ابتدا کمی سخت باشد اما بعد از مدتی روال کار آن را یاد می‎گیرید و می‎توانید پست‌های چالشی بسیاری تولید کنید.

اگر بتوانید فقط یک پست وایرال و ویروسی تولید کنید، مطمئن باشید که می توانید هزاران فالوور واقعی و فعال اینستاگرامی در طول یک روز جذب کنید، افزایش فالوور به این سبک خیلی ارزشمند است و یکمی هم شانس در این روش موثر است.

نوشتن کپشن جذاب و سرگرم کننده

مهارت نویسندگی نیز از مهارت های پولسازی است که نفش مهمی در افزایش فالووور اینستاگرام دارد. از آنجایی که میزان تولید محتوا در اینستاگرام بسیار زیاد است به همین خاطر نیاز است که وجه تمایزی با سایرین داشته باشید تا بتوانید دیده شوید. کپشن‎ها همیشه گزینه‎ی خوبی برای متفاوت بودن هستند. تصاویر می‎توانند با دو سه پاراگراف متن بسیار کامل‌تر از آن چیزی که هستند بشوند. شما در کپشن میدان دارید تا سبک نوشتار منحصر به فرد خود را که آمیخته با کمی شوخ طبعی است را نشان دهید.

یادتان باشد که کیفیت عکس و ویدئویی که در پستتان قرار می‎دهید نسبت به کیفیت کپشن اولویت دارد. یعنی شما باید عکس و ویدئویی خوبی داشته باشید و سپس با استفاده از کپشن آن را تکمیل کنید. چرا که اگر عکس و ویدئو خوب نباشد، کسی به کپشن توجهی نخواهد کرد.

پیشنهادات جذاب فقط برای فالوورها

این روش ممکن است نسبت به سایر روش‎های جذب و افزایش فالوور، ریزش بیشتری داشته باشد اما به هر حال یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فالوور اینستاگرام است. حتی برندهای بسیار بزرگ هم از این راهکار استفاده می‎کنند. در واقع شما باید یک پیشنهاد جذاب مانند قرعه کشی به همراه یک جایزه ارزشمند را در نظر بگیرید و آن را فقط به فالوورهای خود اختصاص دهید. بنابراین هر کسی که بخواهد در این دسته قرار بگیرد، نیاز دارد که شما را فالو کند.

نشان دادن پشت صحنه

همانطور که شما خود به خوبی می‎دانید، اینستاگرام شبکه اجتماعی دوستانه ای است. ارتباطات و تعاملا خیلی شکل جدی به خود نمی‎گیرند. به همین خاطر نشان دادن پشت صحنه کارهایتان می‎تواند برای مخاطبانتان بسیار جالب باشد. می‎توانید تا حدی فرایند آماده کردن محصولات یا خدمات، جلساتی که با همکاران خود برگزار می‎کنید، برنامه های جدیدی که دارید و… را از طریق استوری به مخاطبان خود نشان دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *