گسترش کسب‌وکارهای آنلاین در سال‌های اخیر سبب شده تا کاربران زیادی به فکر راه‌اندازی استارت‌آپ و کسب‌وکار اینترنتی خود باشند؛ دلیل این امر پتانسیل بسیار بالای حوزه آنلاین در زمینه فروش محصول و خدمات است. در واقع کاربران در فضای واقعی تنها با تعداد محدودی از مشتریان روبرو هستند اما در فضای آنلاین در کشوری مانند ایران حدود ۴۵ میلیون کاربر وجود دارند که هر یک از آنها پتانسیل خرید محصول از شما را دارد. با توسعه بیشتر فضای اینترنت سیستم‌های زیادی بوجود آمدند که به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند فروشگاه و سایت‌های خود را راه‌اندازی کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی یک فروشگاه‌ساز فایل بپردازیم که با استفاده از آن قادر به راه‌اندازی فروشگاه محصولات دیجیتال خود خواهید بود.

افزونه EDD

افزونه EDD یا easy-digital-downloads یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس می‌باشد که به شما کاربران وردپرسی قابلیت ایجاد فروشگاه محصولات دیجیتال و دانلود را با استفاده از CMS وردپرس می‌دهد. این افزونه توانسته است از میان +۶۰,۰۰۰ نصب امتیاز ۴/۸ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت کامل کاربران این افزونه است. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی برخی از افزودنی‌های این افزونه بپردازیم تا بتوانید یک فروشگاه کامل و حرفه‌ای طراحی کنید.

افزونه Points and Rewards

انعطاف‌پذیری و شهرت افزونه EDD بخاطر وجود آن برای دانلود فایل‌های دیجیتال است و حوزه فعالیت توسعه‌دهندگان این افزونه بیشتر بر روی این موضوع تمرکز کرده است. در هر فروشگاه آنلاین موارد زیادی هستند که سبب وفاداری مشتریان به شما خواهند شد که از مهم‌ترین آنها وجود یک رابط کاربری مناسب برای دریافت آسان فایل‌ها، امتیاز و پاداش دادن به مشتریان است. استفاده از یک افزونه امتیازدهی به محصول بر روی سایت می‌توانید فروش شما را به حداکثر برساند که البته در این موضوع کیفیت محصولات نیز مهم است.

مشتریان می‌توانند امتیازدهی خود را دقیقا در هنگام انتخاب محصول انتخاب کنند و به ازای آن دریافت تخفیف کنند. همچنین این تعادل میان شما و مشتریان می‌تواند به صورت دستی توسط مدیران سایت انجام شود.

برخی از ویژگی‌های افزونه

  • قابلیت ارائه کدهای تخفیف بر روی دسته خاص، کارت یا محصولاتی با قیمت‌های معین
  • قابلیت دریافت گزارش‌های صورت گرفته از طرف کاربران
  • قابلیت تعریف حداقل مبلغ برای اعمال تخفیف بر روی سبد خرید

افزونه QuickBooks (Intuit) Gateway for Easy Digital Downloads

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار کوچک باشید، ممکن است از کتاب‌های سریع (QuickBooks) استفاده کنید. در اینصورت می‌توانید از افزونه QuickBooks (Intuit) Gateway for Easy Digital Downloads استفاده کنید تا در این زمینه بتوانید وبسایت خود را بهبود ببخشید. این افزونه در زمینه فراهم آمدن یک راه‌حل ساده برای پرداخت‌های مربوط به فایل‌های شما را فراهم خواهد نمود.

افزونه Easy Digital Downloads Email Templates

تمامی رفتارهای تعاملی بین شما و مشتریان بسیار مهم است! به خصوص پس از انجام خرید توسط مشتریان شما باید رفتاری مناسب با مشتریان خود داشته باشید. ایمیل‌هایی که پس از هر خرید به کاربران خود ارسال می‌کنید از همه لحاظ باید مناسب باشد تا رضایت کاربران مختلف را جلب کنید. شما باید سعی کنید ظاهر و محتوای ایمیل‌های ارسالی خود را شخصی‌سازی و جذاب‌تر کنید. با استفاده از افزونه Easy Digital Downloads Email Templates می‌توانید محتوای ایمیل‌های EDD شخصی‌سازی کنید.

این افزونه به شما کمک می‌کند تا بتوانید متن‌ها، رنگ‌ها و تصاویر مورد استفاده در ایمیل‌های ارسالی از طرف EDD برای مشتریان خود را شخصی‌سازی کنید.

برخی از ویژگی‌های افزونه

  • قابلیت طراحی واکنش‌گرا جهت نمایش در دستگاه‌های جانبی مختلف
  • قابلیت استفاده از ۲۰ تمپلت مختلف برای ارسال ایمیل
  • قابلیت شخصی‌سازی متن‌ها، رنگ‌ها و تصاویر

افزونه Currency Converter

مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی و کسب‌وکار شما ممکن است از سراسر شما از سایت و محصولات شما بازدید کنند. بنابراین شما باید سعی کنید علاوه بر زبان توضیحات محصول، قیمت محصول را بر حسب واحدهای پولی مختلف شخصی‌سازی کنید.

برخی ویژگی‌های افزونه

  • قابلیت تشخیص نمایش قیمت بر حسب موقعیت جغرافیایی کاربر
  • کاملا واکنش‌گرا برای صفحه‌ نمایش‌های مختلف
  • قابلیت افزودن آسان قیمت‌ها بر اساس واحدهای پولی دیگر
  • پشتیبانی از تمامی موقعیت‌های جغرافیایی موجود در دنیا

افزونه Easy Digital Downloads Product Audio Sampler Player

اگر شما مدیر یک فروشگاه آنلاین موسیقی نظیر آهنگ هستید، ممکن است استفاده از یک موسیقی زیبا برای سایت شما گزینه‌ای بسیار مناسب باشد! افزونه Easy Digital Downloads Product Audio Sampler Player یک افزونه بسیار کارآمد برای انجام چنین کاری است. این افزونه ساده به شما کمک می‌کنید تا به راحتی بتوانید موسیقی موردنظر خود را آپلود کنید تا افزونه به صورت خودکار آن را برای کاربران شما پخش کند.

برخی ویژگی‌های افزونه

  • قابلیت پخش به صورت تکی یا گروهی
  • سه حالت مختلف جهت نمایش در سایت
  • طراحی حرفه‌ای و استاندارد

افزونه PDF Vouchers

هدیه دادن به کاربران در کنار ارائه محصولات باکیفیت امر مهمی در جلب رضایت کاربران سایت است. این افزونه به شما کمک می‌کند تا بتوانید فایل‌هایی را نظیر کد تخفیف، بلیط همایش به کاربران و… کمک می‌کند. همچنین این افزونه اطلاعات کاربران را به صورت آنلاین دریافت می‌کند و نام آنها را بر روی بلیط درج می‌نماید.

برخی ویژگی‌های افزونه

  • قابلیت تنظیم قالب به صورت Drog&Drop
  • قابلیت شخصی‌سازی فایل PDF
  • قابلیت ارائه به صورت نامحدود/محدود
  • قابلیت درون‌ریزی و برون‌ریزی به صورت CVS

در این مقاله به بررسی برخی افزودنی‌های EDD پرداختیم که با استفاده از آنها قادر به تکمیل و حرفه‌ای کردن فروشگاه فایل خود خواهید بود. در مقاله بعدی نیز به بررسی چند مورد از افزودنی‌های EDD می‌پردازیم که با استفاده از آن می‌توانید امکانات زیادی به فروشگاه فایل خود اضافه کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *