فروشگاه‌های اینترنتی یکی از پرمخاطب‌ترین سایت‌های موجود در دنیا می‌باشد که بیشترین درآمد‌های آنلاین نیز از طریق فروش محصولات توسط فروشگاه‌های اینترنتی به دست مدیران آنها می‌رسد. فروشگاه‌های اینترنتی شامل محصولات فیزیکی و دیجیتال می‌شوند که فروشگاه‌های فیزیکی اقدام به فروش کالای فیزیکی می‌کنند و پس از پرداخت آنها را به دست کاربران خود می‌رسانند. فروشگاه‌های دیجیتال نیز شامل فروش محصولات مجازی و دیجیتال نظیر فروش فایل، فروش اکانت و… می‌شود که کاربران با توجه به نیاز خود اقدام به خرید آنلاین چنین محصولاتی می‌کنند.

راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از سیستم‌های مدیریت فروشگاهی مختلفی امکان پذیر است که در وردپرس نیز ووکامرس برای فروش محصولات فیزیکی و EDD برای فروش محصولات دیجیتال بسیار کاربرد دارند.

در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید فروشگاه دانلودی خود را با استفاده از افزونه EDD راه‌اندازی کنید.

افزونه EDD

افزونه EDD یا easy-digital-downloads یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس می‌باشد که به شما کاربران وردپرسی قابلیت ایجاد فروشگاه محصولات دیجیتال و دانلود را با استفاده از CMS وردپرس می‌دهد. این افزونه توانسته است از میان +۶۰,۰۰۰ نصب امتیاز ۴/۸ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت کامل کاربران این افزونه است.

نصب و راه‌اندازی افزونه

برای استفاده از این افزونه ابتدا اقدام به نصب و فعال‌سازی افزونه از طریق مخزن وردپرس یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس کنید. پس از نصب بخشی به نام Downloads در منوی پیشخوان نمایان می‌شود که از طریق این بخش می‌توانید تنظیمات افزونه را اعمال و محصولات خود را مدیریت کنید. با کلیک بر روی این بخش می‌توانید گزارش‌های فروش افزونه را مشاهده کنید.

Downloads

این بخش مربوط به گزارش‌ فروش محصولات توسط افزونه EDD و اطلاعاتی درباره فروش هر محصول، میزان درآمد سایت و… می‌باشد که می‌توانید در بازه‌های زمانی مختلف آن را بررسی نمایید.

پیکربندی

این بخش مربوط به تنظیمات کلی افزونه است که باید آن را متناسب با تنظیمات سایت خود اعمال کنید.

تنظیمات عمومی

این بخش مربوط به تنظیمات عمومی سایت است که در آن باید صفحات مورد استفاده توسط فروشگاه را تعیین کنید.

Pages

با نصب EDD برگه‌هایی به صورت پیشفرض در سایت ایجاد شده که چنین صفحاتی در مراحل مختلف خرید کاربر استفاده می‌شود و در این بخش باید آنها را مشخص کنید.

برگه پرداخت: برگه مربوط به صفحه خرید خود را انتخاب کنید تا کاربر پس از سفارش محصولات خود در این صفحه بتواند آنها را مشاهده و پرداخت کند.

برگه خرید موفق: این صفحه مربوط به زمانی است که کاربر پرداخت را انجام داده است و اطلاعات خرید کاربر در این صفحه به او نمایش داده می‌شود.

برگه تراکنش ناموفق: در صورتی که کاربر موفق به پرداخت نشود و با خطایی از سمت سیستم یا بانک مواجه شود با این صفحه که حاوی اطلاعات پرداخت ناموفق است روبرو خواهد شد.

برگه خریدهای اخیر: توسط این برگه کاربر می‌تواند محصولات خریداری شده را مشاهده و آنها را دانلود کند.

Login Redirect Page: با استفاده از این صفحه کاربر می‌تواند وارد سایت شود که در صورت نیاز می‌توانید لینک ورود به سایت را شخصی‌سازی کنید.

Store Location

این بخش مربوط به اطلاعات مکانی فروشگاه می‌باشد که باید آدرس فروشگاه خود یا دفتر پشتیبانی را در این بخش وارد کنید.

کشور مرکز: در این بخش باید کشور مربوط به فروشگاه سایت خود را وارد کنید که می‌توانید ایران را انتخاب کنید.

استان / ایالت مرکز: پس از انتخاب کشور می‌توانید استان محل سکونت و فروشگاه خود را انتخاب کنید.

اجازه‌ی پیگیری فعالیت را می‌دهید: با فعال‌سازی این گزینه اطلاعاتی از سمت سایت شما و فعالیت‌های آن برای EDD ارسال می‌شود که با فعال‌سازی آن می‌توانید به بهبود افزونه EDD کمک کنید؛ اگر فروشگاه شما حاوی اطلاعات مهمی است این گزینه را تیک نزنید!

واحد ارزی: این بخش مربوط به واحد پولی سایت شما می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید واحد ارز رایج در فروشگاه و کشور سرویس‌دهنده خود را انتخاب کنید؛ البته این بخش برای ایران تنها با ارز ریال قابل استفاده است.

موقعیت نمایش علامت واحد ارزی: در این بخش باید تعیین کنید کلمه یا پسوند ارزی شما در چه بخشی از مبلغ نمایش داده شود.

جداکننده صفرها: اگر می‌خواهید بین صفرهای مبالغ با جداکننده‌ای آنها را جدا کنید با استفاده از این بخش باید کاراکتر مورد نظر خود را وارد کنید.

جداکننده اعشار: در این بخش معمولا میان هزارگان مبلغ نمایش داده شود فاصله‌ای ایجاد می‌شود که با استفاده از این گزینه می‌توانید نوع کاراکتر آن را تعیین کنید.

درگاه‌های پرداخت

در این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به درگاه پرداخت سایت خود را اعمال کنید.

حالت آزمایشی: با فعال‌سازی این گزینه حالت آزمایشی بر روی فروشگاه شما فعال می‌شود که هیچ‌گونه اتصالی به بانک ایجاد نخواهد شد.

درگاه‌های پرداخت: از طریق این بخش می‌توانید درگاه‌های نصب شده بر روی سایت را جهت پرداخت توسط کاربران فعال کنید.

درگاه پرداخت پیشفرض: درگاه پیشفرض همان درگاهی است که کاربر با ورود به صفحه پرداخت آن را مشاهده می‌کند که می‌تواند سایر درگاه‌های نصب شده بر روی edd را نیز مشاهده و انتخاب کند تا پرداخت توسط آن درگاه صورت بگیرد.

نمایش تصویر کارت‌های قابل پذیرش: می‌توانید برای درگاه‌های خود تصاویر و آیکن‌های مربوط به آن را نیز انتخاب کنید تا در سایت نمایش داده شود.

این افزونه به صورت پیشفرض درگاه  PayPalرا بر روی افزونه اعمال نموده است که از طریق بخش پی‌پال استاندارد می‌توانید اطلاعات حساب خود در PayPal را وارد کنید تا درگاه پی‌پال بر روی سایت فعال شود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *