در فرآیند‌ مدیریت سایت‌های مختلف گاهی مشکلاتی بوجود می‌آید که مدیر یا پشتیبان سایت را مجبور به از دسترس خارج کردن سایت می‌کند؛ این فرآیند ممکن است چندین ساعت یا چندین روز زمان نیاز داشته باشند و در این مدت باید کاربران را از اتفاقی که برای سایت رخ داده است، مطلع ساخت. اگر کاربران وارد سایت شما شوند و فقط ببینند که سایت شما در دسترس آنها قرار نمی‌گیرد، ممکن است فکر کنن سایت شما برای همیشه تعطیل شده است و دیگر سراغ سایت شما نیایند! ریزش کاربران به اینصورت به شکست کسب‌وکار و کاهش اعتبار منجر می‌شود و شما باید در این مواقع سایت را به گونه‌ای مدیریت کنید که کاربران به صورت واضح و شفاف از اتفاق رخ‌داده مطلع شوند. یکی از راه‌هایی که می‌توان کاربران را در زمینه فهمیدن موضوع مشکل سایت مطلع کرد، ایجاد صفحات “به‌زودی باز‌می‌گردیم یا Cooming Soon” است تا بتوانید زمان رفع مشکل سایت را به کاربران اطلاع‌رسانی کنید. اگر از کاربران وردپرسی هستید، باید بگوییم که افزونه‌های زیادی برای ایجاد صفحات به‌زودی در وردپرس وجود دارند که هر یک از آنها کارایی و البته فواید خود را دارند. بنابراین اگر مدیریت یک سایت وردپرسی را برعهده دارید و می‌خواهید مدتی را برای رفع مشکلات سایت از صفحه Cooming Soon استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم از افزونه‌های وردپرسی جهت این‌کار استفاده کنید. در این مقاله قصد معرفی یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای وردپرس را داریم که با استفاده از آن قادر به ایجاد صحفات به‌زودی در سایت وردپرسی خود خواهید بود.

افزونه EZP Coming Soon Page

افزونه EZP Coming Soon Page یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به ایجاد صفحات در حال سایت یا همان به‌زودی خواهید بود. این افزونه کاربردی به صورت کاملا رایگان ارائه شده است و توانسته از میان +۲۰,۰۰۰ نصب امتیاز ۴/۹ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت کاربران این افزونه کاربردی است.

نصب و راه‌اندازی افزونه EZP Coming Soon Page

برای استفاده از این افزونه ابتدا از طریق مخزن وردپرس یا از طریق بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس اقدام به دانلود، نصب و سپس فعال‌سازی افزونه کنید. پس از نصب افزونه بخشی به نام Coming Soon نمایان می‌شود که با ورود به این بخش می‌توانید تنظیمات افزونه را شخصی‌سازی کنید.

Settings

این بخش تنظیمات عمومی و اساسی افزونه را شامل می‌شود که برای استفاده از افزونه ابتدا باید این بخش را تنظیم کنید. با تنظیم این بخش به راحتی می‌توانید عناصری که نیاز دارید تا در صفحه اول سایت شما قرار بگیرند را مشخص کنید.

Basic

این بخش تنظیمات پایه افزونه را شامل می‌شود که می‌توانید برخی از اجزای پایه برای نمایش در صفحه اصلی را تنظیم کنید.

  •  Status: در این بخش می‌توانید وضعیت افزونه را مشخص کنید؛ در واقع می‌توانید فعال‌ یا غیرفعال‌بودن حالت در دست ساخت را انتخاب کنید تا در صورت فعال بودن افزونه قالب ایجاد شده را نمایش دهد.

COLLECTION

یکی از قابلیت‌های بسیار جالب و کاربردی این افزونه، قابلیت دریافت ایمیل و نام کاربران سایت است! در واقع اگر شما می‌خواهید در حالی که سایت غیرفعال‌ است، ایمیل کاربران را نیز در بخش خبرنامه خود دریافت کنید کافی است این بخش را تنظیم کنید. این بخش به شما کمک می‌کند تا بتوانید ایمیل کاربران را به همراه نام آنها دریافت کنید و در بخش خبرنامه افزونه به آنها دسترسی داشته باشید.

  • Collect Email: با انتخاب این گزینه افزونه در صفحه در دست ساخت از کاربران شما ایمیل آنها را دریافت می‌کند.
  • Collect Name: با انتخاب این گزینه افزونه در صفحه در دست ساخت از کاربران شما نام آنها را نیز دریافت می‌کند.

SOCIAL

این بخش تنظیمات مربوط به شبکه‌های اجتماعی را شامل می‌شود؛ صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر روی سئو و رتبه سایت در موتورهای جستجو دارد! اگر در سایت خود بتوانید آیکن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی را نمایش داده و کاربران را به صفحه اختصاصی خود در این شبکه‌ها ارجاع دهید، علاوه بر افزودن مخاطب به شبکه‌های اجتماعی خود می‌توانید سایت و صفحات مجازی خود را به هم متصل کنید. در این بخش از افزونه می‌توانید لینک صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی را وارد کنید تا کاربران بتوانند از محتوای صفحات شما استفاده کنند.

  • جلوگیری از نظرات اسپم در وردپرس با افزونه Antispam Bee
  • Facebook URL: در این بخش باید لینک مربوط به صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک را وارد کنید.
  • Google Plus URL: در این بخش باید لینک مربوط به صفحه خود در شبکه اجتماعی گوگل‌پلاس را وارد کنید.
  • Twitter URL: در این بخش باید لینک مربوط به صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر را وارد کنید.

HTTP

با استفاده از این بخش می‌توانید نوع درخواست ارسالی کاربران به سرور و نتیجه آن را انتخاب کنید. نوع اتصال سرور بسیار مهم است! زیرا انتخاب نادرست آن ممکن است فشار زیادی بر روی سرور بوجود بیاورد.

  • Return Code: در این بخش می‌توانید کد مربوط به درخواست سرور را وارد کنید تا کاربران بتوانند نوع مشکل را متوجه شوند.

SEO

یکی از بخش‌های بسیار مناسب این افزونه، بخش سئو است که به شما کمک می‌کند تا در هنگام آفلاین بودن سایت بتوانید خزنده‌های گوگل را از اطلاعات سایت مطلع کنید. در صورتی که این بخش را وارد نکنید، اطلاعات از قالب افزونه استخراج می‌شوند که در برخی از مواقع اختلال ایجاد می‌کند! البته اگر از افزونه‌های سئو نظیر Yoast Seo استفاده کرده باشید، به راحتی می‌توانید اطلاعات خود را از تنظیمات انجام شده در این افزونه فراخوانی کنید؛ آموزش مربوط به نسخه رایگان این افزونه کاربردی نیز قبلا در بخش مقالات منتشر شده و باید بدانید این افزونه برترین افزونه فعال در زمینه سئو است که کاربران زیادی را به خود جلب کرده است؛ البته نسخه تجاری افزونه نیز موجود است که باید از طریق سایت توسعه‌دهنده آن را تهیه کنید.

  • Author URL: در این بخش می‌توانید آدرس سایت نویسنده را وارد کنید تا عمل لینک‌سازی در هنگام آفلاین بودن سایت نیز صورت بگیرد.
  • Meta Description: در این بخش باید توضیحات متای سایت خود را وارد کنید تا در صورت جستجوی کاربران در موتورهای جستجو نظیر گوگل این توضیحات در پایین عنوان سایت نمایش داده شوند.
  • Meta Keywords: در این بخش باید برچسب‌ها و کلیدواژه‌های متای سایت خود را وارد کنید تا در صورت جستجوی کاربران در موتورهای جستجو، سایت شما با این کلیدواژه‌ها نیز بالا باشد! البته این متا در گذشته تاثیرگذار بود اما امروزه تاثیر زیادی بر روی سایت ندارد؛ اگر می‌خواهید با کلیدواژه‌های مختلف در گوگل و سایر موتورهای جستجو بالا باشید، باید از سایت‌های دارای اتوریتی بالاتر کلمات کلیدی موردنظر خود را به صفحه‌اصلی یا صفحات سایت موردنظر ارجاع دهید! توجه داشته باشید که این‌کار زمانی تاثیرگذار است که لینک‌دهی سایت‌ها به صورت Follow صورت گرفته باشد در غیراینصورت تاثیری نخواهد داشت.
  • Analytics Code: اگر می‌خواهید در هنگام آفلاین بودن سایت نیز از تحلیل و آنالیز سایت خود بهره‌مند شوید، کافی است کد مربوط به گوگل آنالیتیکس یا سایر سرویس‌دهنده‌ها را در این بخش وارد کنید! با قرارگیری این کد رفتار کاربران نیز به راحتی تحلیل می‌شود و می‌توانید ببینید که کاربران سایت شما پس از ورود به سایت از چه بخش‌هایی بیشتر بازدید می‌کنند. همچنین می‌توانید میزان ریزش ترافیک سایت خود را نسبت به حالت عادی سایت مشاهده کنید و در صورت نیاز با استفاده از استراتژی‌های مناسب سایت خود را به ترافیک اولیه بازگردانید! در واقع با اینکار میزان پتانسیل اولیه سایت خود را مشخص می‌کنید و سپس در صورت کاهش ترافیک به دنبال مشکل می‌گردید.

ACCESS

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار جذاب این افزونه، قابلیت برداشتن محدودیت نمایش برای برخی از صفحات سایت است! به طور مثال شما می‌خواهید یک صفحه نظیر صفحه تماس با ما در سایت در دسترس باشد تا در صورت نیاز کاربران بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند! این افزونه به فکر شما کاربران بوده است و به شما این قابلیت را داده تا بتوانید در سایت خود در حالی که صفحه در دست ساخت در دسترس است، دسترسی به برخی از صفحات را برای کاربران پایدار نگه دارید.

  • با افزونه وردپرس WP Store Locator مکانی خاص را روی نقشه نشان دهید
  • Unfiltered URLs: در این بخش می‌توانید آدرس برخی از صفحات موردنظر خود را که نمی‌خواهید دسترسی به آنها توسط کاربران از بین برود، وارد کنید! توجه داشته باشید که اگر سایت شما https یا https است باید این بخش را به طور صحیح وارد کنید تا افزونه دسترسی به آن بخش را در اختیار کاربران شما قرار دهد.

پس از تنظیم تنظیمات این بخش از افزونه به صورت دلخواه کافی است بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید تا افزونه بر اساس نیاز شما ذخیره شوند.

اگر به دنبال یک افزونه کاربردی برای سایت وردپرسی خود هستید تا بتوانید صفحات به‌زودی را در سایت وردپرسی خود فعال کنید، افزونه EZP Coming Soon Page یک انتخاب بی‌نظیر است. این افزونه به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک صفحه به‌زودی با مشخصات دلخواه خود (قالب دلخواه، متن‌های شخصی‌سازی‌شده و…) ایجاد کنید . در این بخش به بررسی برخی از بخش‌های افزونه پرداختیم و در مقاله بعدی نیز به بررسی بخش‌های دیگر افزونه می‌پردازیم تا بتوانید یک صفحه Cooming Soon حرفه‌ای برای سایت وردپرسی خود ایجاد کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *