در این مقاله به بررسی ادامه بخش‌های افزونه‌ی User Submitted Posts می‌پردازیم که توسط آن قادر به ایجاد بخش ارسال مطلب توسط کاربران با تنظیمات دلخواه خود خواهید بود.

دسته بندی‌ها

در این بخش تنظیمات مربوط به نمایش دسته‌بندی‌ها به کاربران سایت شما مشخص می‌شود که باید آنها را شخصی‌سازی کنید.

  • دسته بندی‌ها: در این بخش باید دسته‌هایی که می‌خواهید کاربران در آن دسته‌ها برای سایت شما مطلب ارسال کنند را در این بخش انتخاب کنید.
  • پنهان / پیش‌فرض رده: اگر در بخش قبلی تنها یک دسته‌بندی را انتخاب کرده باشید، در این بخش می‌توانید نمایش فیلدهای مربوط به دسته‌بندی را به کاربران نمایش ندهید و مطالب ارسالی در همان دسته انتخابی شما ذخیره شوند.
  • شناسه رده برای فیلد پنهان: در این بخش می‌توانید آیدی دسته‌ای را که قصد دارید کاربران در آن دسته مطلبی را ارسال کنند و فیلد مربوطه به آنها نمایش داده نشود را وارد کنید. برای بدست آوردن آیدی هر دسته کافی است وارد بخش نوشته‌ها > دسته‌بندی شوید و با کلیک بر روی هر دسته موردنظر، وارد صفحه مربوط به آن دسته شوید. در بخش url این صفحه می‌توانید آیدی مربوط به هر دسته‌بندی را بدست آورید و در این بخش درج کنید.
  • ارسال مطلب توسط کاربران با افزونه وردپرس User Submitted Posts –بخش دوم

کاربران

در این بخش تنظیمات مربوط به کاربران و حساب‌کاربری آنها در دسترس است که برای درج نام کاربران در هر مطلب باید این بخش را تنظیم کنید.

  • اختصاصی نویسنده: اگر می‌خواهید مطالب ارسالی توسط کاربران مختلف را به نام یک کاربر خاص مانند مدیریت نمایش دهید، در این بخش آن کاربر را انتخاب کنید تا مطالب منتشر شده در سایت با این نام کاربری یا نام نمایشی نمایش داده شوند.
  • نحوه دسترسی ویرایش به نویسنده‌ها پس از تایید پست در وردپرس
  • ثبت‌نام نام کاربری: با انتخاب این گزینه کاربران برای ارسال مطلب در سایت وردپرسی شما نیازمند واردشدن به سایت شما هستند؛ در اینصورت مطالب آنها با نام خودشان نمایش داده می‌شود و اگر کاربران در این بخش نام‌کاربری خود را وارد کرده باشند اما در سایت عضو نباشند، افزونه به صورت خودکار آنها را در سایت عضو خواهد کرد و به لیست کاربران شما اضافه خواهند شد.
  • URL نمایه کاربر: با انتخاب این گزینه مطالب منتشر شده در سایت که توسط یک کاربر خاص نوشته و توسط این افزونه دریافت شده باشند، با url مربوط به آن نویسنده نمایش داده خواهند شد که به کاربران شما نیز اعتبار خاصی خواهد بخشید.
  • نیازمند ورود به سیستم: با انتخاب این گزینه کاربران برای مشاهده فرم و در نهایت ارسال مطالب از طریق آن نیازمند وارد شدن به سایت وردپرسی شما هستند و در صورتی که وارد نشده باشند، پیش از مشاهده فرم ارسال مطلب، فرم ورود یا عضویت در سایت وردپرسی شما را مشاهده خواهند کرد.
  • غیرفعال کردن نویسنده را تغییر دهید: یکی از قابلیت‌هایی که افزونه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، قابلیت انتشار مطالب با نام کاربری دیگر است! با انتخاب این گزینه کاربران باید وارد سایت شده باشند و قابلیت تغییر نام کاربری خود را نیز نخواهند داشت! در حقیقت مطالب کاربران با استفاده از نام کاربری که در سایت شما ثبت شده باشد قابل نمایش است و کاربران نمی‌توانند آن را دچار تغییراتی کنند.
  • آیا می‌خواهید اسم نویسنده را از پست‌های وردپرس حذف کنید؟

فیلد سفارشی

یکی از قابلیت‌هایی که افزونه در اختیار شما قرار می‌دهد، قابلیت اضافه کردن فیلدهای سفارشی و اضافی در فرم ارسال مطلب توسط کاربران است. در این بخش می‌توانید فیلدهای اضافی خود را اضافه کنید و برخی از فیلدها را شخصی‌سازی کنید.

  • نام فیلد سفارشی: در این بخش می‌توانید نامی را برای فیلدی که می‌خواهید اضافه کنید را تعیین کنید؛ توجه داشته باشید که در این بخش فقط باید از کاراکترهای انگلیسی و کاراکتر آندرلاین استفاده کنید و استفاده از سایر کاراکترها نادرست است.
  • برچسب سفارشی فیلد: در این بخش نیز باید نامی را به عنوان برچسب برای نمایش در فرم ارسال مطلب انتخاب کنید تا به کاربران نمایش داده شود.

سوال چالش برانگیز

یکی از بخش‌های بسیار موثر افزونه در زمینه جلوگیری از ارسال اسپم در سایت توسط اسپمرها استفاده از سوالاتی است که کاربران نیازمند پر کردن آن برای ارسال فرم مطلب هستند. در این بخش می‌توانید سوالی را به کاربران نمایش دهید و پاسخ آن را در همین بخش مشخص کنید تا کاربران برای ارسال فرم آن پاسخ را در فیلد مربوط به وارد کنند.

  • سوال چالش برانگیز: در این بخش سوال خود را وارد کنید؛ این سوال صرفا جنبه نمایشی دارد!
  • پاسخ چالش: در این بخش پاسخی که را کاربر برای ارسال فرم باید وارد کند را مشخص کنید! این پاسخ باید پاسخ سوال بخش قبل باشد تا کاربران بتوانند به آن پاسخ دهند.
  • حساسیت مورد: اگر از حروف برای فرم خود استفاده کرده‌اید، با انتخاب این گزینه افزونه به درج حروف کوچک یا بزرگ حساس می‌شود.

Google reCAPTCHA

در این بخش می‌توانید برای فرم خود کد CAPTCHA گوگل را فعال کنید تا از ارسال اسپم توسط اسپمرها جلوگیری کنید. در این بخش باید تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید تا بر روی فرم ارسال مطلب فعال شود.

  • کلید عمومی: در این بخش باید کد API key را از از سرویس‌دهنده گوگل دریافت کنید تا این ابزار فعال شود.
  • کلید خصوصی: در این بخش نیز باید اطلاعات مربوطه را از طریق ابزار کپچای گوگل دریافت کنید و در این بخش وارد کنید. این گزینه با نام Secret Key در دسترس است که در بخش تنظیمات گوگل‌کپچا در دسترس است.
  • معرفی کد امنیتی Captcha و اهمیت استفاده از آن در سایت

استفاده از فرم‌های ارسال مطلب توسط کاربران در سایت‌های مختلف یکی از راه‌های افزایش تعامل میان کاربران و مدیران سایت است! هر کاربری که وارد سایت شما می‌شود قطعا اطلاعاتی دارد که آن مطلب ممکن است در سایت شما وجود نداشته باشد و یکی از راه‌های درج مطالبی که در سایت شما وجود ندارند استفاده از کاربران برای تولید محتوای مربوط به چنین مطالبی است. در این مقاله به بررسی برخی از بخش‌های افزونه‌ای برای ایجاد فرم ارسال مطلب توسط کاربران در وردپرس پرداختیم که در مقاله‌ای دیگر به بررسی بخش‌های دیگر این افزونه کاربردی خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *