وردپرس یکی قدرتمند‌ترین و محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که توانسته در طی چند سال جایگزین بسیار مناسبی برای سایر سیستم‌های مدیریت محتوا باشد. وردپرس را با توجه امکاناتی که در خود جای داده است می‌توان CMS محبوبی دانست که با آن می‌توان انواع سایت‌ها و پرتال‌های اینترنتی را راه اندازی کرد.

همچنین وردپرس در سراسر دنیا شناخته شده است و به زبان‌های مختلفی در دنیا ترجمه شده‌است که یکی از دلایل موفقیت وردپرس را می‌توان گستردگی زبانی آن دانست. تیم اصلی وردپرس نیز سعی در به‌روز نگه داشتن این سیستم مدیریت محتوا دارد و همین دلیل باعث می‌شود پس از مدتی به‌روز‌رسانی هسته وردپرس را در پیشخوان خود مشاهده کنیم.

وردپرس خود را به‌روز نگه دارید تا از بسیاری از خطراتی که سایت شما را تهدید می‌کنند در امان باشید!

شاید این جمله‌ای باشد که بیشتر از زبان کسانی که به امنیت وب سایت اهمیت زیادی می‌دهند شنیده باشید و ممکن است از آنها یا حتی از خودتان پرسیده باشید که دلیل چنین کاری چه می‌تواند باشد؟ عدم توجه به به‌روزرسانی وردپرس طبق گفته کسانی که در امنیت وب تخصص دارند ممکن است مشکلات و خسارات جبران ناپذیری را برای شما بوجود آورد.

منبع باز یا اپن‌سورس بودن وردپرس یکی از مزیت‌هایی است که نظر بسیاری از توسعه‌دهندگان وب را به خود جلب کرده است

چنین امکانی به توسعه‌دهندگان امکان ارائه سرویس‌های زیادی را می‌دهد که به راحتی می‌توانند انواع قالب و افزونه وردپرس را طراحی کنند و توسعه دهند. گاهی نیز اپن‌سورس بودن و مداخلت بسیاری از توسعه‌دهندگان در آن می‌تواند مشکلاتی را نیز برای کاربران این سیستم مدیریت محتوا ایجاد نماید.

تامین امنیت وردپرس با به‌روز‌رسانی آن

یکی از دلایلی که سبب ارائه ‌به‌روز‌رسانی‌ها از طرف مدیران وردپرس می‌شود، باگ‌ها و دلایل امنیتی هستند که با پی بردن به آنها سعی در رفع آن مشکل می‌کنند تا کاربران وردپرسی دچار مشکل نشوند.

تامین امنیت وردپرس با بروز‌رسانی آن

مشکلات امنیتی وردپرس

۱- اولین مشکل امنیتی مربوط به خود سیستم مدیریت محتوای وردپرس می‌شود که ممکن است در سیستم باگ یا مشکل امنیتی پیدا شود که در این‌صورت مربوط به تیم مدیریتی وردپرس می‌شود که باید در رفع آن وارد عمل شوند و مشکل را سریع‌تر حل کنند تا خطری کاربران وردپرسی را تهدید نکند.

۲- مشکل دوم که ممکن است برای شما کاربران وردپرسی پیش آید، مشکل در افزونه و قالب‌هایی است که توسط توسعه‌دهندگان وردپرس ارائه می‌شود که در اکثر مواقع به صورت ناخواسته در سیستم وجود دارد؛ اما گاهی برخی از توسعه‌دهندگان که قصد خراب‌کاری در سایت ها را دارند باگ‌هایی را به صورت آگاهانه در افزونه و قالب‌های طراحی شده قرار می‌دهند و از این طریق از اطلاعات سایت شما سوء‌استفاده می‌کنند. چنین موردی باید برای شما هشداری باشد تا امکانات وردپرسی را از منابع معتبر تهیه کنید.

یکی از مواردی که در پیشخوان وردپرسی به شما نمایش داده می‌شود، مشکلات نسخه قبلی است که گاهی هکر‌ها بدون آن نمی‌توانند به مشکل موجود در ورژن قبلی پی ببرند که با این اطلاع‌رسانی هکرها به طور کامل از آن مشکل و باگ آگاهی و اطلاع می‌یابند که سایت‌های به‌روز نشده می‌توانند طعمه مناسبی برای چنین هکرهایی باشد که می توانید نشانه های هک شدن وردپرس را مطالعه نمایید.

امنیت وردپرس در میان سایر موارد حرف اول را می‌زند، بنابراین حتما هسته وردپرس خود را به‌روز‌رسانی کنید

سازگاری با نسخه‌های جدید وردپرس

اگر بخواهیم از بحث امنیت که بسیار مهم است بگذریم باید از دلایل دیگر اهمیت به‌روز‌رسانی وردپرس اطلاع داشته باشید تا با کمال میل اقدام به به‌روز‌رسانی وردپرس خود کنید. یکی از مواردی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد، استفاده از ورژن‌های قدیمی یک افزونه است که ممکن است عملکرد درستی را از خود نداشته‌باشد. در اینصورت ممکن است شنیده باشید که وردپرس با افزونه دارای تداخل است که یکی از دلایل تداخلی آنها سازگار نبودن آن نسخه افزونه با وردپرس شما است.

سازگاری با نسخه‌های جدید وردپرس

یکی از دلایل بسیار مهمی که باید وردپرس خود را مرتب به‌روز‌رسانی کنید مسئله سازگاری وردپرس با قالب و افزونه‌های شما است که ممکن است با نسخه‌های قدیمی وردپرس سازگار نباشند و عملکرد درستی را از خود نشان ندهند

اضافه شدن امکانات جدید در نسخه‌ جدید افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس

اگر یکی از کاربران وردپرس باشید حتما تاکنون متوجه افزایش امکانات وردپرس و افزونه‌های به‌روز آن شده‌اید. اگر تاکنون از خودتان پرسیده‌اید که چرا با به‌روزرسانی افزونه‌ها گاهی امکانات و قابلیت‌های جدید به آن اضافه می‌شود در این بخش به شما پاسخ می‌دهیم!

یکی از دلایل اصلی به‌روز‌رسانی افزونه و قالب وردپرس افزودن امکاناتی است تا بتوان رضایت کاربران را همچنان به سمت خود جلب کرد و ممکن است افزونه‌ای پس از چند نسخه به‌روز‌رسانی با ورژن‌های اولیه خود کاملا متفاوت باشد و حرفه‌ای‌تر شده باشد. پس لازم است در وردپرس خود به به‌روز‌رسانی‌ها توجه کنید تا از امکانات جدید آن بی‌نصیب نمانید.

اگر بخواهیم این مسئله را کمی واضح‌تر بیان کنیم باید به سراغ مثالی از به‌روز‌رسانی وردپرس به ورژن ۴٫۱ برویم که قابلیت ویرایش تصاویر به آن اضافه شد که کمک بسیار زیادی به مدیران سایت‌ها کرد.

اضافه شدن امکانات جدید در نسخه‌ جدید افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس

افزایش سرعت وردپرس

اگر به موارد قبلی که خدمت شما کاربران ارائه کردیم نگاهی بیاندازیم متوجه اهمیت به‌روز‌رسانی وردپرس می‌شویم اما در این بخش به سراغ اصلی‌ترین دلیل آن می‌رویم که به طور کامل از اهمیت آن آگاه شوید.پس از ورژن ۴ وردپرس سرعت آن نیز به طور چشم‌گیری افزایش یافت که یکی از مشکلات اصلی آن برطرف شد

گاهی به‌روز‌رسانی هسته وردپرس می‌تواند به افزایش سرعت لود سایت کمک زیادی کند که از دیگر دلایل برای به‌روز‌رسانی است.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *