یکی از قابلیت‌های بسیار مهم وردپرس، قابلیت مدیریت سایت به صورت گروهی است! این امر به مدیران سایت‌های مختلف کمک می‌کند تا بتوانند از افراد مختلفی در زمینه مدیریت بخش‌های مختلف سایت نظیر پاسخ‌دهی به نیازهای مشتریان، تولید محتوا و… کمک می‌کند. وردپرس به عنوان برترین سیستم مدیریت محتوا همواره برای بهبود وضعیت سایت افزونه‌های مختلفی را در مخزن خود جای داده است و برای مدیریت سایت‌ها در وردپرس نیز افزونه‌های مختلفی وجود دارند که در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی برخی از افزونه های مدیریت گروهی بپردازیم.

شخصی‌سازی نقش‌های کاربری وردپرس با افزونه Capability Manager Enhanced

اگر از کاربرانی باشید که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، حتما تاکنون مشاهده کرده‌اید که وردپرس امکان ایجاد حساب‌کاربری جدید را بر اساس نقش‌های کاربری متفاوت نظیر مدیر، نویسنده، ویرایشگر و… در اختیار شما قرار می‌دهد. گاهی اوقات شما نیاز به شخصی‌سازی نقش‌های کاربری در سایت وردپرسی خود خواهید داشت که این امکان به صورت پیشفرض در وردپرس وجود ندارد! افزونه Capability Manager Enhanced یک افزونه کاربردی در زمینه شخصی‌سازی، ویرایش و ایجاد نقش‌های کاربری جدید در وردپرس است که می‌تواند بر اساس نیاز خود کاربران را محدود کنید. اگر شما قصد ایجاد یک ناحیه کاربری در سایت وردپرسی خود برای کاربران را داشته باشید، با استفاده از این افزونه می‌توانید چنین بخشی را برای سایت خود ایجاد کنید. این افزونه وردپرس توانسته است از میان +۶۰,۰۰۰ امتیاز ۴/۷ از ۵ را به خود اختصاص دهید.

نمایش نام چندین نویسنده در مطالب وردپرس با افزونه Co-Authors Plus

همکاری در انجام امور سایت یکی از مهم‌ترین مواردی است که سبب شده است تا متخصصان این حوزه، مدیریت سایت و وبمستری را کاری تیمی بدانند. یکی از کارهایی که به صورت تیمی در سایت انجام می‌شود، تولید محتوا است که گاهی تعدادی نویسنده اقدام به ایجاد یک پست جامع می‌کنند. توابع وردپرس تنها در نمایش نام یک نویسنده به شما کمک می‌کنند که در بسیاری از مواقع مدیریت سایت می‌خواهد نام تمامی نویسندگان یک مطلب را نمایش دهد. افزونه Co-Authors Plus یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید نام تمامی نویسندگان مشارکت‌کننده در تولید یک محتوا را نمایش دهید. این افزونه کاربردی توانسته است از میان +۳۰,۰۰۰ نصب امتیاز ۳/۶ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

محدود کردن دسترسی نویسندگان وردپرس به یک یا چند دسته خاص با افزونه Restrict Author Posting

در دنیای گسترده اینترنت سایت‌های زیادی وجود دارند که قطعا تاکنون سایت‌هایی با موضوعات غیرتخصصی و عمومی را زیاد دیده‌اید! چنین سایت‌هایی معمولا از دسته‌بندی‌های مختلف مطلب دارند که بروزرسانی تمامی آنها نیازمند چندین نویسنده است. در چنین سایت‌هایی مدیران سایت نیازمند محدودسازی سطح دسترسی نویسندگان بخش‌های مختلف به دسته‌های خاصی دارند که در هسته وردپرس چنین قابلیتی تعریف نشده است! افزونه Restrict Author Posting یک افزونه کاربردی برای وردپرس است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید نویسندگان خود را برخی از دسته‌های خاص محدود کنید؛ با اینکار نویسندگان شما دیگر به مطالب دیگر دسته‌ها دسترسی نخواهند داشت و تنها می‌توانند در دسته‌های تعیین شده فعالیت کنند. این افزونه توانسته است از میان +۶,۰۰۰ نصب، امتیاز ۳/۹ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

نمایش لیست نویسندگان وردپرس در بخش دلخواه سایت با افزونه Author Avatars List

همانطور که می‌دانید در بروزرسانی و مدیریت سایت‌های مختلف افراد زیادی هستند که به عنوان نویسنده یا هر نقش کاربری دیگر یاری‌گر شما هستند. مدیران چنین سایت‌هایی نیز گاهی اقدام به نمایش نام نویسندگان خود در بخشی از سایت می‌کنند که این بخش می‌تواند یک برگه اختصاصی یا بخش از سایت باشد! اگر شما نیز قصد داریم نام نویسندگان سایت وردپرسی خود را در بخشی از سایت نمایش دهید، افزونهAuthor Avatars List به شما کمک می‌کند. این افزونه کاربردی توانسته است از میان +۹,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۸ را به خود اختصاص دهد.

ایجاد یک استراتژی منظم برای انتشار مطالب توسط نویسندگان با افزونه Edit Flow

یکی از مشکلاتی که معمولا تمامی سایت‌های گروهی با آن مواجه هستند، مشکل انتشار منظم مطالب بر روی سایت است! افزونه Edit Flow راه‌کاری برای چنین سایت‌هایی است تا بتوانند یک استراتژی منظم برای نویسندگان خود ایجاد کنند. این افزونه به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک تقویم حرفه‌ای ایجاد کنید و در آن از رویدادهای آینده سایت خود یاد کنید. همچنین با استفاده از این افزونه می‌توانید یک نوع یادداشت برای نویسندگانی که به پیشخوان دسترسی دارند ایجاد کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار مهم این افزونه، قابلیت ارسال ایمیل‌های اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل است و از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به قابلیت گروه‌بندی کردن نویسندگان سایت اشاره کرد. این افزونه کاربردی توانسته است از میان +۱۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۲ را به خود اختصاص دهد.

نمایش اطلاعات کامل شبکه‌های اجتماعی نویسندگان در وردپرس با افزونه Author Spotlight

بسیاری از نویسندگان حوزه وب معمولا در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارند و می‌دانند که چنین شبکه‌هایی اهمیت بسیار زیادی دارند. چنین افرادی معمولا در شبکه‌های اجتماعی اقدام به نمایش برخی از اطلاعات شخصی یا کاری را درج می‌کنند که شاید مدیریت سایت بخواهد اطلاعات آنها را بر روی سایت نیز نمایش دهد. افزونه Author Spotlight به شما کمک می‌کند تا بتوانید لینک صفحات شبکه‌های اجتماعی خود را در وردپرس نمایش دهید و از طرفی مختصری از اطلاعات شخصی نویسندگان را در دسترس مخاطبان سایت خود قرار دهید. این افزونه توانسته است از میان +۱,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۵ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

در مقاله بعدی نیز به بررسی افزونه‌های کاربردی برای سایت‌هایی که به صورت گروهی مدیریت می‌شوند خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *