وردپرس یک سایت‌ساز بسیار حرفه‌ای و شناخته‌شده در سطح دنیا است که امروزه میزبان طراحی بسیاری از توسعه‌دهندگان و طراحان سایت است! یکی از ابزارهای بسیار مهم و کاربردی این سیستم مدیریت محتوا، بخش پست‌تایپ‌های آن است که بخش‌‌های مختلف سایت را از یکدیگر جدا کرده است. از جمله مهم‌ترین پست‌تایپ‌های وردپرس می‌توانید به بخش نوشته‌ها، برگه‌ها، رسانه و… اشاره کرد که هریک از آنها کاربرد و وظیفه خاصی را بر عهده دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای وردپرس بپردازیم که با استفاده از آن قادر به ایجاد پست‌تایپ اختصاصی خود خواهید بود.

  • Set Featured Image: در این بخش عنوان مربوط به انتخاب تصویر جهت نمایش در صفحه مطالب پست‌تایپ خود را وارد کنید؛ تفاوت این گزینه با گزینه قبلی این است که در بخش Featured Image شما وارد بخشی می‌شوید که باید تصویر را انتخاب کنید اما در این بخش با زدن دکمه مربوط به این عنوان تصویر به عنوان تصویر شاخص انتخاب شده و در بخش محتوای پست‌تایپ نمایش داده می‌شود.
  • Use Featured Image: در این بخش باید عنوانی را جهت انتخاب یک تصویر از کتاب‌خانه جهت انتخاب به عنوان تصویر شاخص وارد کنید؛ با کلیک کاربر بر روی این گزینه تصویر شاخص انتخاب می‌شود.
  • Archives: در این بخش باید یک کلمه را برای بخش آرشیو پست‌تایپ اختصاصی خود وارد کنید تا این بخش در نوارابزار ادمین و سایر بخش‌هایی که آرشیو مطالب وجود دارد نمایش داده شود.
  • Insert into item: یکی از قابلیت‌‌های درنظر گرفته شده برای پست‌تایپ‌ها وردپرس، قابلیت استفاده از فایل‌ها و تصاویر در بخش مطالب هر پست‌تایپ است! با استفاده از این بخش می‌توانید متن مربوط به قرار دادن یک آیتم که همان فایل‌های رسانه است را شخصی‌سازی کنید.
  • Uploaded to this Item: با استفاده از این بخش باید متن مربوط به گزارش آپلود یک فایل در صفحه یا مطالب خود را شخصی‌سازی کنید تا پس از آپلود در آن برگه یا مطلب به کاربران نمایش داده شود؛ در واقع کاربران با استفاده از این متن می‌توانند متوجه پایان فرآیند آپلود یک فایل شوند.
  • Filter Items List: این بخش مربوط به متن شخصی‌سازی فیلتر آیتم‌های موجود در پست‌تایپ اختصاصی است تا بتوانید با استفاده از آن برخی از محتوای موجود در بخش پست‌تایپ را انتخاب کنید.
  • Items List Navigation: با استفاده از این بخش می‌توانید در میان عنوان مطالب خود جستجو کنید و در بخش مطالب هر پست‌تایپ، مطالب موردنظر خود را بیابید؛ در این بخش باید عنوان مربوط به جستجو در میان مطالب پست‌تایپ دلخواه خود را وارد کنید تا با همین عنوان در سایت نمایش داده شود.
  • Items List Navigation : با استفاده از این بخش به راحتی می‌توانید عنوان مربوط به نمایش نتایج جستجو مطالب در بخش مطالب پست‌تایپ را شخصی‌سازی کنید.
  • ایجاد پست‌تایپ اختصاصی در وردپرس با افزونه Custom Post Type UI – بخش دوم

Settings

این بخش تنظیمات مربوط به هر پست‌تایپ را شامل می‌شود که برای ایجاد یک پست‌تایپ حرفه‌ای باید این موارد را نیز تکمیل کنید.

  • Public: با استفاده از این گزینه می‌توانید خصوصی یا عمومی بودن پست‌تایپ را برای کاربران مشخص کنید؛ به عنوان مثال می‌توانید نمایش محتوای هر پست‌تایپ را تنها برای مدیران سایت محدود کنید یا آنها را به تمامی کاربران سایت نمایش دهید.
  • Publicly Queryable: با استفاده از این بخش می‌توانید تمامی درخواست‌هایی که در بخش پست‌تایپ‌های عمومی نظیر بخش نوشته‌ها ارسال می‌شوند را شخصی‌سازی کنید.
  • Show UI: با استفاده از این بخش می‌توانید رابط کاربری عمومی وردپرس در بخش مطالب یا برگه‌ها را برای پست‌تایپ اختصاصی ایجاد شده خود نمایش دهید.
  • Show in Nav Menus: با استفاده از این گزینه می‌توانند منوی مربوط به پست‌تایپ اختصاصی خود را مانند بخش نوشته‌های وردپرس در بخش منوی ادمین یا نوارابزار مدیریت نمایش دهید.
  • آشنایی با پست مهمان و اهمیت استفاده از آن در سایت

اگر به دنبال ایجاد پست‌تایپ اختصاصی در سایت وردپرسی خود هستید، دو راه‌کار پیش‌روی شما است! راه‌کار اول کدنویسی اختصاصی است که باید با هسته وردپرس آشنا باشید و در صورت عدم آشنایی با آن ممکن است با مشکلات زیادی برای راه‌اندازی و توسعه مواجه شوید. راه‌حل دیگر استفاده از افزونه‌های کاربردی وردپرس در این زمینه است تا با استفاده از آن بتوانید پست‌تایپ دلخواه خود را ایجاد کنید.در مقالات بعدی نیز به بررسی بخش‌های دیگر این افزونه کاربردی می‌پردازیم تا در صورت نیاز به پست‌تایپ اختصاصی بتوانید در کمترین زمان ممکن، پست‌تایپ خود را با امکانات دلخواه و با استفاده از این افزونه راه‌اندازی کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *