وردپرس یک سایت‌ساز بسیار حرفه‌ای و شناخته‌شده در سطح دنیا است که امروزه میزبان طراحی بسیاری از توسعه‌دهندگان و طراحان سایت است!هسته وردپرس امکانات بسیار مفید و کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و این امکانات سبب شده‌اند تا تمامی افرادی که قصد راه‌اندازی وبسایت دارند، وردپرس را به عنوان اولین انتخاب خود قرار دهند؛ یکی از ابزارهای بسیار مهم و کاربردی این سیستم مدیریت محتوا، بخش پست‌تایپ‌های آن است که بخش‌‌های مختلف سایت را از یکدیگر جدا کرده است. در این مقاله قصد داریم افزونه کاربردی Custom Post Type UI را معرفی کنیم.

  • Show in REST API: یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی وردپرس برای توسعه آن REST API است که می‌توانید آن را به سرویس‌های مختلفی متصل کنید؛ با استفاده از این بخش می‌توانید REST API را برای مطالب پست‌تایپ اختصاصی خود ایجاد کنید.
  • REST API base slug: در این بخش باید کلمه پیش‌فرض را برای REST API خود تعیین کنید تا با استفاده از آن بتوانید محتوای خود را به سرویس‌های مختلف متصل کنید.
  • Has Archive: در این بخش باید عنوانی را برای نمایش در بخش URL آرشیو مطالب پست‌تایپ خود مشخص کنید تا با استفاده از آن بتوانید بایگانی محتوای موجود در این پست‌تایپ خود را نمایش دهید.
  • Exclude From Search: با استفاده از این گزینه می‌توانید نمایش یا عدم نمایش محتوای این پست‌تایپ را در بخش نتایج جستجو وردپرس نمایش دهید.
  • Capability Type: در این بخش باید عنوانی را جهت نمایش در بخش URL محتوا و مطالب موجود در این پست‌تایپ خود را مشخص کنید تا با استفاده از آن بتوانید محتوا را در دسترس کاربران قرار دهید.
  • با افزونه Custom Post Type UI پست‌تایپ اختصاصی بسازید – بخش سوم

  • Hierarchical: با استفاده از این گزینه می‌توانید برخی از مطالب را فرزند و والد برخی دیگر از مطالب کنید؛ به طور مثال شما محتوایی در مورد سئوی سایت دارید که می‌خواهید ابزارهایی را معرفی کنید! محتوایی که در آن به توضیح در مورد سئو می‌پردازید محتوای مادر و محتوایی که در آن به معرفی ابزارهای سئو می‌پردازید، محتوای فرزند آن مطلب اصلی خواهند بود.
  • Rewrite: یکی از مشکلاتی که سایت‌های وردپرسی فارسی‌زبان با آن مواجه هستند، مشکل نمایش محتوای سایت است! هنگامی که شما در آدرس محتوای خود از کلمات فارسی و انگلیسی به صورت هم‌زمان استفاده می‌کنید، شانس عدم نمایش محتوا بسیار افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر یکی از قابلیت‌های وردپرس برای زبان فارسی و زبان‌های غیرانگلیسی، بازنویسی آدرس مطالب است تا با استفاده از آن بتوانید شانس نمایش محتوای خود را افزایش دهید. در واقع با استفاده از این گزینه شما می‌توانید این قابلیت را بر روی محتوای موجود در بخش پست‌تایپ اختصاصی خود فعال کنید.
  • چگونه از حذف پست‌ها توسط نویسندگان در وردپرس جلوگیری کنیم؟
  • Custom Rewrite Slug: با استفاده از این بخش می‌توانید یک پسوند مناسب برای بخش URL خود انتخاب کنید تا آدرس محتوای شما با استفاده از این پسوند بازنویسی شود.
  • Query Var: با استفاده از این گزینه می‌توانید از تابع query_var برای ارسال درخواست به سرور استفاده کنید.
  • Menu Position: با استفاده از این گزینه می‌توانید جایگاه منو را برای پست‌تایپ خود مشخص کنید؛ در واقع در این بخش باید مشخص کنید که منوی مربوط به پست‌تایپ اختصاصی شما در چندمین جایگاه منوی پیشخوان قرار بگیرد.
  • Show in Menu: با استفاده از این گزینه می‌توانید نمایش پست‌تایپ خود را در بخش منوی پیشخوان نمایش دهید؛ در این بخش باید عنوانی را برای نمایش این پست‌تایپ در پیشخوان وردپرس نمایش دهید.
  • Menu Icon: در این بخش باید آدرس یک تصویر را جهت نمایش در بخش منو نمایش دهید؛ توجه داشته باشید که سایز این آیکن نباید بیشتر از ۲۰پیکسل و به صورت مربعی باشد! این آیکن در کنار عنوان انتخابی برای نمایش در پیشخوان وردپرس استفاده می‌شود.
  • اضافه کردن خودکار پست‌های اینستاگرام به وردپرس

اگر به دنبال ایجاد پست‌تایپ اختصاصی در سایت وردپرسی خود هستید، دو راه‌کار پیش‌روی شما است! راه‌کار اول کدنویسی اختصاصی است که باید با هسته وردپرس آشنا باشید و در صورت عدم آشنایی با آن ممکن است با مشکلات زیادی برای راه‌اندازی و توسعه مواجه شوید. راه‌حل دیگر استفاده از افزونه‌ وردپرس در این زمینه است تا با استفاده از آن بتوانید پست‌تایپ دلخواه خود را ایجاد کنید. در این مقاله به بررسی افزونه Custom Post Type UI پرداختیم تا با استفاده از آن بتوانید پست‌تایپ اختصاصی وردپرس را ایجاد کنید. در مقالات بعدی نیز به بررسی بخش‌های دیگر این افزونه کاربردی می‌پردازیم تا در صورت نیاز به پست‌تایپ اختصاصی بتوانید در کمترین زمان ممکن، پست‌تایپ خود را با امکانات دلخواه و با استفاده از این افزونه راه‌اندازی کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *