اگر از کاربران بخش توسعه وب و سئوی سایت پرشین‌تولز هستید، حتما مقالات سئوی موجود در سایت را مطالعه کرده‌اید! در مقاله قبلی به بررسی اهمیت الگوریتم پاندای گوگل پرداختیم که در این مقاله قصد داریم ادامه‌ی آن را بررسی کنیم.

  • درج محتوای تکراری در سایت: اگر مدیر یک سایت شرکتی هستید که در آن اقدام به درج محتوای تکراری با عنوان‌ها و کلمات‌کلیدی یکسان می‌کنید، ممکن است توسط الگوریتم پاندا جریمه شوید! همچنین ممکن است مطالب وب‌سایت شما دقیقا از یک سایت دیگر کپی شده باشد که به گفته کارشناسان این حوزه حداقل ۶۰درصد متن باید متفاوت باشد. فرض کنید شرکت طراحی سایت در وب‌سایت خود اقدام به ایجاد صفحاتی با عنوان‌های طراحی سایت در تهران، طراح سایت در مشهد، طراحی سایت در تبریز و… می‌کند که این مورد توسط الگوریتم پاندای گوگل اشتباه محسوب می‌شود و ممکن است از طرف گوگل جریمه شوید.

تولید محتوای بی‌کیفیت

کاربران سایت از روش‌های مختلف وارد سایت شما می‌شوند و اگر سایت شما دارای محتوای آموزشی یا خبری است، آنها نیاز به اطلاعات باکیفیت و بااهیمت هستند! بنابراین اگر سایت شما دارای کیفیت پایان باشد و شما نیز اقدام به تولید محتوای بی‌کیفیت نمایید، این امر سبب می‌شود تا گوگل نیز مانند کاربران از شما رضایت کافی نداشته باشد. بنابراین سعی کنید در مرحله اول به دنبال تولید مطالب باکیفیت و حرفه‌ای برای کاربران خود باشید تا بتوانند رضایت آنها را جلب کنید. اگر مطالب شما کیفیت بالایی داشته باشند، قطعا گوگل نیز لبخند رضایت به شما می‌زند و در رتبه سایت شما تاثیر به سزایی خواهد داشت. البته بی‌کیفیت بودن مطالب شما نه تنها باعث کاهش رتبه می‌شود، بلکه ممکن است سبب جریمه شدن شما از طرف گوگل شود که جبران آن گاهی زمان زیادی را از شما می‌گیرد.

استفاده از منابع نامعتبر و دارای رتبه پایین

بسیاری از سایت‌ها برای تولید محتوای حرفه‌ای از ترجمه مقالات خارجی استفاده می‌کنند که در اینصورت درج منبع در پایان مقالات بسیار مهم است. گاهی برخی از کاربران اقدام به درج منبع نامعتبر که دارای رتبه مناسبی در گوگل نیست می‌کنند که در اینصورت گوگل نمی‌تواند به منابع شما اعتماد کند و مقالات شما نیز رتبه خوبی کسب نخواهند کرد. بنابراین سعی کنید از منابع و وبسایت‌هایی که رتبه خوبی در موتور جستجو دارند و همچنین مطالب آنها در سایت‌های هم‌زبان سایت شما وجود ندارد استفاده کنید.

درج مطالب بی‌کیفیت و کپی شده از سایت‌های دیگر

یکی دیگر از مسائلی که در مقاله قبلی نیز به آن پرداختیم، مسئله کپی از سایت‌های دیگر است که در یک دوره زمانی سروصدای کاربران زیادی را به صدا در آورد! در واقع مزرعه محتوا (Content Farm) بود که سبب ارائه الگوریتم پاندا از طرف گوگل شد! برخی از سایت‌ها اقدام به استفاده از نویسندگان غیرمتخصص در یک زمینه می‌کنند که آنها نیز اقدام به کپی از مطالب دیگر سایت‌ها می‌کنند! همچنین بسیاری از سایت‌ها اقدام به استفاده از سیستم‌های کپی‌کننده محتوا می‌کنند که در نهایت و پس از مدت زمان کوتاهی توسط گوگل جریمه می‌شوند. جریمه شدن چنین سایت‌هایی معمولا دائمی است و توسط افراد و متخصصان نیز قابل جبران نخواهد بود. در واقع هدف اصلی چنین سایت‌هایی تنها جذب مخاطبان زیاد از طریق کلمات کلیدی گوناگون و در زمینه‌های مختلف است و رضایت کاربران برای آنها هیچ اهمیتی ندارد.

تولید محتوای بی‌کیفیت توسط کاربران

یکی دیگر از مسائلی که در سایت‌های مختلف دیده می‌شود، کمک گرفتن از کاربران برای تولید محتوا است! چنین سایت‌هایی محتوای کاربران را که عموما دارای مشکلات نگارشی و همچنین برخی اطلاعات ناصحیح است را در سایت درج می‌کنند که گوگل با اینکار مخالف است!

استفاده غیرمنطقی از بنرها و سایر روش‌های تبلیغاتی

یکی از مسائلی که در سایت‌های فارسی‌زبان نیز زیاد دیده می‌شود، درج تبلیغات غیرمنطقی و فراوان در صفحات سایت است! کاربران شما هنگامی که با حجم زیادی از تبلیغات مواجه می‌شوند گاهی سایت شما بدون آنکه مقالات شما را مطالعه کنند، ترک می‌کنند! حتی گاهی برخی از سایت‌های مقالات بسیار باکیفیتی تولید می‌کنند اما بدلیل وجود تبلیغات انبوه نمی‌توانند رضایت کاربران را جلب کنند. الگوریتم پاندای گوگل نیز با این مورد مخالف است و اگر نسبت به محتوای شما، پاپ‌آپ‌ و بنرهای تبلیغات زیادی را در سایت تشخیص دهد، رتبه خوبی به مقالات سایت شما ارائه نمی‌دهد.

درج لینک‌های اجباری و انتقال کاربران به لینک دیگر

یکی از مواردی که امروزه در سایت‌های مختلف با پیدایش شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود، درج لینک صفحات مربوط به کسب‌وکار شما در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام است! در سایت‌های مختلف دیده می‌شود که لینکی برای کاربران قرار داده شده است که برای بازدید از سایت مجبور به کلیک کردن بر روی آن هستند؛ این کار برای کاربران سایت شما بسیار آزاردهنده است و الگوریتم‌های گوگل نیز به دنبال جلب رضایت کاربران سایت هستند! بنابراین اگر سایت شما دارای لینک‌های اجباری است سعی کنید در اولین فرصت آنها را حذف کنید.

در بخش دوم مقاله الگوریتم پاندای گوگل و اهیمت آن را بیشتر بشناسید! نیز به بررسی الگوریتم پاندای گوگل و همچنین یکی از مهم‌ترین حساسیت‌های این الگوریتم پرداختیم؛ در مقالات بعدی به بررسی بیشتر این الگوریتم خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *