الگوریتم‌های سئو مهم‌ترین معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌های مختلف در نتایج جستجو است و اگر بخواهید به نتایج خوبی دست پیدا‌ کنید باید سئوی داخلی سایت خود را با توجه به الگوریتم‌های گوگل بهینه کنید. در مقاله گذشته به بررسی برخی از موارد که می‌تواند به وضعیت سئوی شما از نظر الگوریتم مرغ مگس‌خوار یا Hummingbird کمک زیادی کند پرداختیم؛ در این مقاله قصد داریم همین موارد را به صورت کامل و مفصل بررسی کنیم.

مقالات کوتاه و بلند تولید کنید!

یکی از مسائل بسیاری مهمی که در رتبه صفحات شما در موتور جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد، طول مقالات و تعداد کارکترهایی است که در مقاله درج می‌کنید. در واقع گوگل تعداد کلمات پیشنهادی را بر اساس نوع سایت تعیین می‌کند که بهترین حالت بیش از ۳۰۰ کلمه است اما هرچه طول مقالات بیشتر شود، در صورتی که چگالی کلمات کلیدی را رعایت کرده باشید شانس قرار گرفتن در صدر نتایج جستجوی گوگل بیشتر می‌شود؛ در واقع هنگامی که طول مقالات شما افزایش پیدا می‌کند، شما می‌توانید حجم بیشتری از کلمات کلیدی با تنوع بیشتری را قرار دهید که در سئو بسیار موثر است.

مسئله طول مقالات تنها نباید برای گوگل باشد و شما باید فکر کاربران خود نیز باشید! در واقع کاربران شما رفتارهای متفاوتی دارند و برخی از آنها دنبال مطالب بلند هستند اما برخی دیگر کم‌حوصله‌تر و به دنبال مطالب کوتاه اما مفید می‌گردند! در سایت خود سعی کنید علاوه بر درج مقالات بلند، از مقالات کوتاه نیز استفاده کنید. مقالات کوتاه می‌توانند با عنوان مشخص درج شوند تا هر دو دسته از کاربران شما بتوانند از سایت شما رضایت کافی را داشته باشند. پیشنهاد ما این است که در سایت خود مقالات بلند تولید کنید و بخشی از سایت را با عنوان “مقالات کوتاه و کاربری” مشخص کنید تا این دسته از کاربران نیز بتوانند از محتوای سایت شما نهایت استفاده را ببرند. از این مقالات کوتاه سایت خود نیز می‌توانید برای بروزرسانی شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ارتباطی خود استفاده کنید تا دنبال‌کنندگان شما بتوانند استفاده کنند.

یکی از ایده‌های جالبی که برخی از سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند، تولید مقالات کوتاه و مفید در قالب داستان است که بر اساس تجربه خود آن را در سایت درج می‌کنند. بسیاری از افراد داستان‌های جذاب و خواندنی را اگر کوتاه باشد، می‌پسندند و استفاده از چنین مواردی برای افزایش رضایت کاربران بسیار مفید خواهد بود.

استفاده از محتوای بصری در کنار محتوای متنی

اگرچه محتوای متنی برای برای موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارند و هر محتوایی از سایت باید محتوای متنی باکیفیتی را شامل شود، اما استفاده از محتوای تصویری و بصری نیز اهمیت زیادی دارد. محتوای بصری به چند دسته اصلی مختلف تقسیم می‌شود که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  • تصاویر: تصاویر بخشی از محتوای بصری را تشکیل می‌دهند که در آن ممکن است تنها یک عکس مشاهده شود یا به همراه آن بخشی از متن نیز وجود داشته باشد؛ جالب است بدانید نوشته‌هایی که از تصاویر استفاده می‌کنند، در گوگل رتبه بهتری دارند و ۹۴درصد بازخورد بهتری دریافت می‌کنند.
  • ویدیو: ویدیوها یکی دیگر از عناصر مهم و محتوای هر سایتی را تشکیل می‌دهند که تقریبا بیشترین بازدهی را نسبت به سایر عناصر محتوا دارند؛ ویدیوها به دلیل آنکه در کمترین زمان ممکن می‌توانند به صورت صوتی و تصویری اطلاعات را به کاربران منتقل کنند، طرفداران زیادی دارند.
  • با قوانین گوگل کسب‌وکارهای کوچک را بهینه‌سازی کنیم
  • اینفوگرافیک: اینفوگرافیک‌ها تصاویر بلند به همراه متن‌هایی برای توضیحات هستند؛ یکی از مفیدترین عناصری که اطلاعات بسیار جامعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اینفوگرافیک‌هایی هستند که در آن آمار و ارقام درج شده است! استفاده از جداول، نمودارهای مختلف، خلافیت بصری بالا و… از جمله ویژگی‌های آنها هستند! اگرچه تهیه چنین طرح‌های بصری زمان زیادی از شما می‌گیرد، اما اطلاعات کاملی به کاربران ارائه می‌کند و رضایت آنها را جلب می‌کند. استفاده از آنها تنها در وبسایت می‌تواند مفید باشد و بدلیل طولانی بودن تصاویر مربوط به آنها، استفاده از آنها در شبکه‌هایی نظیر اینستاگرام مناسب نیست! البته می‌توانید از آنها در کانال‌هایی نظیر تلگرام استفاده کنید.

الگوریتم‌های گوگل اهمیت بسیار زیادی دارند و رعایت آنها تنها راه‌حل رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل است.بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، بیش از یک‌سوم کلیک‌های صفحه اول گوگل مربوط به اولین لینک آن است و بقیه لینک‌ها به مراتب اهمیت کمتری نسبت به لینک اول دارند.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *