اگر شما نیز یکی از همراهان وردپرسی سایت پرشین‌تولز و دنبال‌کننده مقالات سایت هستید، حتما مطالب قبلی که در رابطه با امنیت بودند را بازدید کرده‌اید! در مطلب قبلی یکی از برترین افزونه‌های وردپرسی در رابطه با تامین امنیت وردپرس به نام Wordfence Security را خدمت شما معرفی کردیم.

در ادامه با ما و آموزش افزایش امنیت وردپرس با افزونه Wordfence Security همراه باشید.

Blocking

این بخش مربوط به کاربران مسدود شده توسط افزونه است که می‌توانید اقداماتی نظیر بلاک کردن آی پی، آزاد کردن کاربران مسدود شده و… را اعمال کنید.

IPs blocked from accessing the site: با استفاده از این گزینه می‌توانید آیپی‌هایی که مسدود شده‌اند و قابلیت دسترسی به سایت را ندارند مشاهده کنید.

IPs locked out from login: برخی از کاربران هنگام ورود به سایت به مشکوک شناخته می‌شود یا ممکن است چندین بار رمز عبور خود را اشتباه وارد کرده باشند که در اینصورت آیپی‌ آنها در این بخش نمایان می‌شود.

IPs throttled for accessing the site too frequently: برخی دیگر از کاربران به صورت دائمی مسدود می‌شوند که ممکن چنین عملیاتی به صورت دستی صورت گرفته باشد.

در صورت نیاز می‌توانید آیپی‌های مسدودشده در هر یک از این سه بخش را آزاد کنید.

Countriy blocking

این بخش مربوط به مسدودسازی آیپی‌های مربوط به یک کشور خاص است! اگر نیاز دارید کاربران برخی از کشورهای خاص را مسدود کنید کافی است تنظیمات این بخش را انجام دهید.

What to do when we block someone: در این بخش باید انتخاب کنید در صورت مسدود بودن دسترسی کاربران چه اقدامی انجام گیرد! به طور مثال می‌توانید پیغام خطای مربوط به افزونه را نمایش دهید یا آنها را به صفحه‌ای دلخواه منتقل کنید.

URL to redirect blocked users to: اگر در گزینه قبلی، بخش دوم را انتخاب کرده‌اید باید صفحه موردنظر خود را در این بخش وارد کنید.

Block countries even if they are logged in: با انتخاب این گزینه می‌توانید کاربران کشورهای دیگر را تنها در صورتی که وارد سایت شوند بلاک کنید؛ با انتخاب این گزینه کاربران کشورهای دیگر می‌توانند به صورت مهمان به سایت شما دسترسی داشته باشند.

Block access to the login form: با انتخاب این گزینه بخش ورود به سایت از دسترس کاربران کشورهای دیگر خارج می‌شود.

Select which countries to block: در این بخش می‌توانید کشورهای موردنظر خود را برای بلاک کردن کاربران آن کشور انتخاب کنید. با کلیک بر روی گزینه Block All می‌توانید کاربران تمامی کشورها را بلاک کنید و کشورهای موردنیاز خود را Unblock کنید.

Advanced Blocking

در این بخش می‌توانید برخی از تنظیمات پیشرفته‌تر مربوط به افزونه را اعمال کنید.

IP address range: حتما می‌دانید هر کشوری بازه خاصی از آیپی‌ها را شامل می‌شود. اگر با range آیپی‌های کشور موردنظر خود آشنایی دارید، می‌توانید بازه خاصی از آیپی را در این بخش مشخص کنید.

Hostname: در این بخش می‌توانید آدرس هاستینگ یا آیپی مربوط به سرور خود را وارد کنید.

Live Traffic

در این بخش می‌توانید ترافیک و فعالیت مربوط به کاربران سایت خود را به صورت زنده مشاهده کنید و در صورت نیاز برخی از آیپی‌های مشکوک را بلاک کنید. در این صفحه بخش‌هایی که یک کاربران مشاهده کرده است به صورت کامل در دسترس است و می‌توانید اقدامات مشکوک آنها را زیرنظر داشته باشید.

Tools

در این بخش برخی از ابزارها در دسترس شما هستند که ممکن است گاهی به آنها نیاز پیدا کنید.

WHOIS Lookup: گاهی اوقات در سایت آیپی‌هایی فعالیت می‌کنند که ممکن است برای شما آشنا نباشند یا فعالیت مشکوک داشته باشند! با استفاده از این بخش می‌توانید اطلاعات مربوط به آیپی آنها را مشاهده کنید و بدانید آیپی مربوطه از کدام کشور است.

Wordfence Options

این بخش تنظیمات اصلی افزونه را شامل می‌شود که می‌توانید از طریق این بخش تنظیمات موردنیاز خود را اعمال کنید و آن را به نسخه تجاری ارتقا دهید.

Your Wordfence API Key: در صورتی که از نسخه تجاری افزونه استفاده می‌کنید باید API مربوط به آن را از سایت افزونه دریافت و در این بخش وارد کنید.

Enable login security: با استفاده از این گزینه می‌توانید ورود دومرحله‌ای به سایت را فعال کنید و امنیت وب سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

Enable Live Traffic View: با استفاده از این گزینه می‌توانید ترافیک سایت خود را به صورت زنده مشاهده کنید.

Advanced Comment Spam Filter: با استفاده از این گزینه می‌توانید از ارسال اسپم از طریق بخش نظرات در وردپرس جلوگیری کنید.

Enable automatic scheduled scans: با استفاده از این گزینه می‌توانید اسکن خودکار سایت را فعال کنید تا در بازه‌های زمانی مشخص شده افزونه اقدام به اسکن امنیتی سایت شما کند.

Update Wordfence automatically when a new version is released: با انتخاب این گزینه در صورتی که نسخه جدیدی از افزونه ارائه شود می‌توانید به صورت کاملا خودکار آن را آپدیت کنید.

How does Wordfence get IPs: با استفاده از این گزینه می‌توانید نحوه دریافت آیپی توسط افزونه را انتخاب کنید.

Email me when Wordfence is automatically updated: با انتخاب این گزینه در صورتی که افزونه به صورت خودکار آپدیت شود، ایمیل تحت عنوان بروزرسانی افزونه به ایمیل مدیریت ارسال می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را فعال کنید و در صورت بروزرسانی افزونه آخرین تغییرات صورت گرفته بر روی افزونه را مطالعه کنید. ممکن است قابلیت‌های جدیدی به افزونه اضافه شده باشد که کمک زیادی به امنیت سایت شما کند.

استفاده از افزونه‌های امنیتی باعث راحتی کار شما می‌شود و با نصب یکی از افزونه‌های امنیتی در سایت خود می‌توانید تعداد زیادی از قابلیت‌های امنیتی را به صورت افزونه در سایت خود فعال کرده و به طور کلی امنیت وردپرس خود را افزایش دهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *