بهترین و سریع‌ترین راه برای انتقال عکس‌هایتان از گوشی‌های آیفون به ویندوز 11، اتصال گوشی به وسیله‌ی کابل و اجرای انتقال خودکار است. این کار اصلا پیچیدگی خاصی ندارد اما اگر تا به حال آن را انجام نداده‌اید، ما در نوشته‌ی امروزمان، آموزش انتقال سریع عکس‌ها از آیفون به ویندوز 11 را برایتان قرار داده‌ایم:

چطور عکس و ویدیو را از آیفون به ویندوز 11 منتقل کنیم

اگر گوشی خود را به صورت استاندارد با کابل USB به دستگاه متصل کرده باشید، ویندوز 11 این دستگاه را به شکل یک دوربین دیجیتال خواهد شناخت و پوشه DCIM را به شما نمایش می‌دهد. در این شکل شما می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای خود را بدون استفاده از برنامه‌ای اضافی، از این پوشه کپی کرده و به هر پوشه‌ای در ویندوز که می‌خواهید، منتقل نمایید.

برای شروع به وسیله‌ی کابل لایتینگ، گوشی را به USB دستگاه متصل کنید. برای این کار می‌توانید از کابل شارژر خود استفاده کنید و به جای اتصال بخش USB به شارژر، آن را به درگاه PC یا لپتاپ خود متصل نمایید. شما می‌توانید از درگاه‌های USB-A و USB-C استفاده نمایید.

وقتی گوشی به دستگاه متصل شد، سیستم عامل iOS از شما سوال می‌کند که آیا می‌خواهید ویندوز به عکس‌ها و ویدیوهای شما دسترسی داشته باشد یا نه، با لمس گزینه‌ی Allow این دسترسی داده خواهد شد. به این ترتیب iOS تنها به ویندوز 11 دسترسی خواهد داد تا پوشه‌ی DCIM را ببیند و شما بتوانید، فایل‌هایی که در آن‌جا دارید را از آن پوشه کپی کنید.

حالا به محیط ویندوز بروید. فایل اکسپلورر (File Explorer) را باز کنید و به This PC بروید. اگر همه چیز درست انجام شده باشد، شما یک آیکون تازه در بخش Devices and Drives خواهید دید. این گزینه‌ به اسمی که برای گوشی انتخاب کرده‌اید، نمایش داده خواهد شد.

بر روی آیفون کلیک راست کرده و گزینه‌ی Import Pictures and Videos را در منو انتخاب کنید.

با این کار پنجره‌ی Import Pictures and Videos اجرا خواهد شد. ویندوز ابتدا تمامی محتوایی که آیفون اجازه کپی کردن آن‌ها را می‌دهد، اسکن خواهد کرد.

بعد از این که ویندوز اسکن خود را به پایان رساند، تعداد عکس‌ها و ویدیوهای موجود به شما نمایش خواهد داده شد.

اگر می‌خواهید مقصد عکس‌ها و ویدیوها را انتخاب کنید و یا این که تنها به کپی کردن بخشی از آن ها احتیاج دارید، می‌توانید گزینه‌ی Review, organize, and group items to import option را انتخاب کنید یا این که با انتخاب Import all new items now تمام عکس‌ها و ویدیوهای جدید به ویندوز منتقل خواهد شد. بعد از انتخاب حالت مورد نظر، روی Import بزنید.

سپس ویندوز عکس‌ها و ویدیوها را به پوشه‌ای در Pictures دستگاه شما منتقل می‌کند. اسم این پوشه، تاریخ روزی خواهد بود که اقدام به کپی کردن عکس‌ها کرده‌اید. اگر می‌خواهید بعد از این که عکس‌ها کپی شد، آن‌ها را از گوشی خود هم پاک کنید، می‌توانید در هنگام کپی کردن، Erase After Importing را تیک بزنید.

مراقب باشید، با زدن تیک مورد نظر، عکس‌ها برای همیشه از گوشی شما پاک می‌شوند و اگر روی آیکلاد نسخه‌ای از آن‌ها نداشته باشید، دیگر بر نخواهند گشت.

بعد از اتمام روند کپی فایل‌ها، فایل اکسپلورر را باز کنید و به Pictures بروید. در آن‌جا پوشه‌ای با نام تاریخ آن روز پیدا خواهید کرد، اگر دبل کلیک کنید، ویدیو و عکس‌های خود را می‌بینید که در این آدرس کپی شده‌اند.

در نظر داشته باشید که یک سری فایل‌های AAE نیز با عکس‌ها در این پوشه کپی می‌شوند. این فایل‌ها یک سری متادیتا برای اپل است که جهت اطلاعات عکس را در خود ذخیره می‌کنند و در ویندوز بلا استفاده هستند، پس موردی ندارد اگر بخواهید آن‌ها را پاک کنید.

روش‌های دیگری برای انتقال فایل‌ها از طریق WiFi، بلوتوث و یا حتی از طریق سیستم‌های ابری وجود دارد اما با توجه به این که این روش بدون هیچ برنامه اضافی و از طریق کابل انجام می‌شود، سریع‌ترین راه خواهد بود. اگر بخواهید عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت آیفون که حجم زیادی دارند را از طریق WiFi منتقل کنید، زمان زیادی از شما گرفته خواهد شد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *