اسپیکرهای هوشمند خانگی این روزها تبدیل به گجت‌هایی جذاب برای عموم شده‌اند و از همین رو حالا کمپانی سونی نیز تصمیم گرفته به بازار آنها ورود نماید. اگر به خاطر داشته باشید در سال گذشته شرکت ژاپنی مورد بحث تلاش می‌کرد برند «اکسپریا» خود را باز تعریف نماید و بر همین اساس به غیر از اسمارت فون چند دیوایس هوشمند دیگر را نیز تحت این برند رونمایی کرد.

از جمله‌ی این دیوایس‌ها می‌توان به «اکسپریا اِیجنت» اشاره نمود؛ رباتی هوشمند و بدون حرکت که حالا امروز تبدیل به یک محصول تجاری شده و بناست با محصولاتی همچون گوگل هوم، آمازون اکو و هوم‌پاد اپل به رقابت بپردازد. گفتنی است دستگاه مذکور اکنون با نام «اِکسپریا هلو!» (Xperia Hello!) شناخته می‌شود.

به گزارش ShashGear: در حالیکه اسپیکرهای هوشمند محصولاتی برای گوش دادن به موسیقی و تعامل با دستیارهای صوتی دیجیتالی به حساب می‌آیند، سونی رویه‌ای متفاوت را در مورد اکسپریا هلو در پیش گرفته و تلاش کرده کاربردهای آن را در قیاس با رقبا افزایش دهد. به همین منظور دستگاهی که از آن سخن گفتیم ترکیبی است از یک اسپیکر اسمارت، دیوایسی برای گفتگوهای ویدیویی و دوربین امنیتی به منظور مانیتور کردن فضای داخل خانه و اتفاقاتی که در آن روی می‌دهند.

در بخش جلویی اکسپریا هلو یک نمایشگر ۴.۶ اینچی تعبیه شده، که می‌توانید از آن برای تماس‌ها و گفتگوهای ویدئویی بهره بگیرید. همچنین این دستگاه از یک دوربین و سنسور مادون قرمز برای تشخیص حرکت‌ها در محیط اطراف خود برخوردار است تا نقش یک دوربین دیجیتال امنیتی را به خوبی ایفا کند. ضمناً با مجهز بودن به هفت میکروفون، به ندرت پیش می‌آید که قادر به تشخیص صدا و دستورات کاربر نباشد.

از دیگر ویژگی‌های اسپیکر سونی می‌توان به دستیار صوتی دیجیتالی آن و مجهز بودنش به سیستم‌عامل اندروید اشاره کرد. البته در مورد دستیار صوتی این دستگاه هنوز حرف و حدیث‌هایی وجود دارد و برخی منابع می‌گویند ممکن است این دستیار توان رقابت با الکسا و گوگل اسیستنت را نداشته باشد؛ ادعایی که گذر زمان صحت یا عدم صحت آن را تائید خواهد کرد.

اکسپریا هلو از ماه آینده به صورت رسمی در ژاپن عرضه خواهد شد ولی با این وجود قیمت آن هنوز به صورت رسمی اعلام نشده و از اینکه به چه بازارهای دیگری نیز ارائه خواهد گشت حرفی به میان نیامده است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *