جداول قیمت یکی از پرکاربردترین عناصر مورد استفاده در طراحی سایت است که در بخش‌های مختلف سایت کاربرد دارند؛ از جداول قیمت در بخش تبلیغات، محصولات، سرویس‌ها، خدمت و… سایت استفاده می‌شود.

طراحی و کدنویسی چنین جدول‌هایی در سایت ممکن است کار ساده‌ای نباشد و طراحی آن نیازمند دانش کدنویسی و طراحی است که برای همه‌ی کاربران امکان پذیر نیست؛ حتی اگر دانش آن را داشته باشید، انجام چنین کاری زمان زیادی را از شما می‌گیرد که اینکار کمی آزاردهنده است.

در این مقاله قصد معرفی افزونه‌ای برای وردپرس را داریم که توسط آن قادر به ایجاد انواع جداول قیمت در سایت وردپرسی خود خواهید بود. در ادامه با ما و آموزش ایجاد جداول قیمت در وردپرس با استفاده از افزونه همراه باشید.

افزونه Pricing Table

افزونه Pricing Table یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس می‌باشد که توسط آن قادر به ایجاد انواع جدول قیمت در سایت وردپرسی خود خواهید بود. از جمله مزایای این افزونه قابلیت ایجاد ساده و آسان جداول قیمت به شکلی زیبا و متنوع در سایت وردپرسی خود می‌باشد. این افزونه توانسته است از میان +۲,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۳/۱ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

برخی از ویژگی‌های افزونه

  • قابلیت ایجاد انواع جدول قیمت در وردپرس
  • قابلیت ایجاد جداول با استفاده از خاصیت Drog&Drop
  • قابلیت ایجاد بی‌نهایت جدول
  • قابلیت ایجاد جداول به صورت افقی و عمودی
  • وجود ۵ قالب مختلف برای ایجاد جدول قیمت
  • ایجاد جداول به صورت کاملا ریسپانسیو و واکنش گرا
  • قابلیت استفاده از انواع آیکن‌ها
  • قابلیت درون‌ریزی و برون‌ریزی اطلاعات در جداول
  • نصب و راه‌اندازی افزونه
  • و…

نصب و راه‌اندازی افزونه Pricing Table

برای استفاده از این افزونه ابتدا اقدام به نصب و فعا‌لسازی آن از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس نمایید. پس از نصب در بخش پیشخوان وردپرس منویی به نام افزونه Pricing Table ظاهر می‌شود که توسط آن قادر به اعمال تنظیمات افزونه خواهید بود. برای ایجاد جدول بر روی این بخش کلیک کنید. سپس با کلیک بر روی Add New می‌توانید جدول جدیدی را در سایت ایجاد کنید.

Add Plan: توسط این بخش می‌توانید بخش جدیدی را به جدول خود اضافه کنید و اطلاعات مربوط به آن را در این بخش اضافه کنید.

Price: در این بخش باید مبلغ موردنظر خود را جهت نمایش در سایت اضافه کنید؛ همچنین می‌توانید در کنار مبلغ موردنظر واحد آن را نیز وارد کنید تا کاربران به راحتی متوجه منظور شما شوند.

Plan Info: در این بخش باید اطلاعات مربوط به پلان ایجاد شده را وارد کنید تا کاربران متوجه شوند چنین بخشی برای چه موردی استفاده می‌شود.

Button URL: در این بخش باید لینک موردنظر خود را وارد کنید تا کاربران با کلیک بر روی آن وارد صفحه موردنظر شما شوند.

Button Text: در این بخش باید متنی را جهت نمایش در پلان موردنظر وارد کنید؛ لینک درج شده در مرحله قبل برای این دکمه می‌باشد که کاربران در صورت کلیک بر روی آن به لینک وارد شده در مرحله قبلی هدایت خواهند شد.

Add Plan Feature: با استفاده از این گزینه می‌توانید قابلیت‌هایی را به جدول موردنظر خود اضافه کنید؛ به طور مثال می‌توانید ویژگی خاصی نظیر سرویس ارائه شده در این بخش را وارد کنید تا کاربران راحت‌تر بتوانند در بسته موردنظر خود را انتخاب کنند.

Custom CSS: برخی از کاربران نیاز به استفاده از استایل دلخواه و اختصاصی خود برای نمایش جداول قیمت در سایت وردپرسی خود دارند؛ اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که می‌خواهید از استایل اختصاصی خود استفاده کنید می‌توانید کد CSS خود را در این بخش وارد نمایید.

Shortcode

در این بخش شورت‌کدی در اختیار شما قرار داده می‌شود که با استفاده از آن قادر به نمایش جدول خود در بخش‌های مختلفی از سایت که به آن نیاز دارید خواهید بود.

import table

این بخش مربوط به درون‌ریزی اطلاعات جدول در وردپرس است که در صورت وجود اطلاعات قبلی می‌توانید فایل آن را در سایت وردپرسی خود اضافه کنید تا با همان اطلاعات جداول نیز در سایت نمایش داده شوند.

Import Sample Table: با استفاده از این گزینه جدولی که در گذشته به صورت پیش‌فرض در افزونه ایجاد شده بود را می‌توانید درون‌ریزی کنید و اطلاعات موجود در آن را ویرایش نمایید.

Upload Import File: همچنین اگر شما فایل درون‌ریزی را دارید و می‌خواهید آن را در سایت وردپرسی خود برای نمایش جداول درون‌ریزی کنید؛ این گزینه بیشتر برای زمانی استفاده می‌شود که بخواهید اطلاعات یک جدول ایجاد شده توسط افزونه را در این بخش درون‌ریزی کنید و اطلاعات آن را در جدول جدید نمایش دهید.

همچنین پس از ذخیره‌سازی جدول خود می‌توانید در صورت نیاز مجدد آن را ویرایش و شخصی‌سازی کنید؛ برای اینکار کافی است وارد بخش All Pricing Tables شوید و در این بخش جدول موردنظر را جهت ویرایش انتخاب کنید. پس از انتخاب جدول می‌توانید تمامی بخش‌های این افزونه را در صورت نیاز شخصی‌سازی کنید.

برای نمایش جدول کافی است پس از ذخیره‌سازی تنظیمات و اطلاعات وارد شده در افزونه با استفاده از شورت‌کد آن را نمایش دهید. برای نمایش نیز می‌توانید شورت‌کد موردنظر را در مطالب یا برگه‌های سایت خود نمایش دهید.

این افزونه قابلیت ارائه پیش‌نمایش به کاربران را نیز پیش از انتشار آن در سایت می‌دهد.

برای چنین کاری باید بر روی پیش‌نمایش یا لینک ارائه شده که مختص به جدول ایجاد شده در سایت است، کلیک کنید تا پیش‌نمایش جدول ایجاد شده را مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری: استفاده از جدول قیمت در بخش‌های مختلف سایت کاربردهای بسیار متنوع و گوناگونی دارد که توسط آن قادر به نمایش هزینه‌های تبلیغات، خدمات، سرویس‌ها و… خواهید بود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *