جدول‌ها یکی از عناصر بسیار مهم در سایت‌های مختلف می‌باشند که کاربردهای گسترده و گوناگونی نیز دارند که از آنها معمولا در سایت‌ها با موضوعات مختلف استفاده می‌شوند. طراحی جداول مختلف در سایت‌ها یکی از موارد بسیار مشکل در امر طراحی و کدنویسی می‌باشد که ممکن است همه‌ی کاربران قادر به ایجاد آن در سایت نباشند.

وردپرس یکی از برترین سیستم‌های مدیریت محتوا در دنیا اپن سورس است که وجود افزونه‌های متعدد محبوبیت این سایت‌ساز را چندین برابر کرده است. وجود افزونه‌هایی برای ایجاد جداول در وردپرس نیز از جمله افزونه‌های متعددی است که توسط آن در کمترین زمان ممکن می‌توانید آن را ایجاد کنید.

در این مقاله قصد داریم به شما افزونه‌ای را خدمت شما کاربران وردپرسی معرفی کنیم که توسط آن قادر به ایجاد انواع جدول در سایت وردپرسی خود خواهید بود. در ادامه این مقاله با ما و آموزش ایجاد جدول در وردپرس توسط افزونه همراه باشید.

افزونه TablePress

افزونه TablePress یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس می‌باشد که توسط آن قادر به ایجاد انواع جداول حرفه‌ای در سایت وردپرسی خود خواهید بود. این افزونه توانسته است از میان +۶۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز کامل ۵ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از موفقیت افزونه و رضایت کامل کاربران آن از کاربردی بودن افزونه است.

نصب و راه‌اندازی افزونه TablePress

برای استفاده از این افزونه ابتدا اقدام به نصب و فعال‌سازی افزونه از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس نمایید. پس از نصب افزونه در بخش پیشخوان وردپرس بخشی به نام TablePress ظاهر می‌شود که توسط آن قادر به اعمال تنظیمات افزونه خواهید بود. همچنین از طریق این بخش می‌توانید جدول‌های ایجاد شده را مدیریت کنید و یا جدول جدیدی را برای سایت وردپرسی خود ایجاد کنید.

All Tables

این بخش مربوط به جداول ایجاد شده توسط افزونه می‌باشد؛ در صورتی که در گذشته جدولی را ایجاد کرده‌اید توسط این بخش می‌توانید آن را مدیریت و شخصی‌سازی نمایید.

Add New

این بخش مربوط به ایجاد جدول جدید در وردپرس می‌باشد که توسط آن قادر به ایجاد انواع جدول در سایت وردپرسی خود خواهید بود.

Table Name: در این بخش باید نامی را برای جدول خود در افزونه انتخاب کنید؛ این نام در آینده برای شخصی‌سازی جدول شما را یاری می‌کند تا به راحتی بتوانید جدول مورد نظر خود را پیدا و ویرایش کنید.

Description (optional): در این بخش باید توضیحاتی را برای جدول ایجاد شده خود انتخاب کنید؛ این توضیحات در بالای جدول شما در هنگام استفاده در سایت نمایش داده می‌شود.

Number of Rows: تعداد سطرهای مربوط به جدول موردنیاز خود را در این بخش وارد کنید.

Number of Columns: تعداد سطون‌های مربوط به جدول موردنیاز خود را در این بخش وارد کنید.

پس از تنظیم موارد بالا وارد بخش بعدی شوید تا بتوانید اطلاعات جدول خود را وارد کنید.

Table Content: این بخش مربوط به اطلاعات افزونه می‌باشد که باید متناسب با نیاز خود آن را تکمیل کنید.

Table Manipulation: با استفاده از این بخش می‌توانید در صورت نیاز به شخصی‌سازی جداول ایجاد شده در افزونه را شخصی‌سازی کنید؛ به طور مثال می‌توانید یکی از ستون‌ها یا سطر‌های جدول خود را به صورت موقت پنهان کنید تا در صورت نیاز به فعال‌سازی آن را مجدد فعال کنید.

Add Row: با استفاده از این بخش در صورت نیاز می‌توانید سطری را به جدول خود اضافه کنید.

Add Colomn: با استفاده از این گزینه می‌توانید ستون‌هایی را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید.

Table Options: در این بخش نیز برخی از تنظیمات مربوط به جدول در دسترس است که می‌توانید آنها را اعمال کنید؛ به طور مثال با استفاده از گزینه Table Head Row می‌توانید سطر اول جدول را به عنوان هدر در جدول نمایش دهید.

Features of the DataTables JavaScript library: این بخش مربوط به تنظیمات کدنویسی جاوا اسکریپت مورد استفاده در افزونه می‌باشد که اگر با آن آشنا نیستید پیشنهاد می‌کنیم آن را تغییر ندهید.

در نهایت با کلیک بر روی ذخیره‌سازی می‌توانید جدول خود را ایجاد کنید و با استفاده از شورت‌کد آن را در بخش مناسبی از سایت خود نمایش دهید.

Import

با استفاده از این بخش می‌توانید اطلاعات مربوط به جدول خود را در این بخش درون‌ریزی کنید؛ به طول مثال اگر در سایت دیگری جدولی ایجاد کرده‌اید و نیاز دارید در این سایت نیز از همان جدول استفاده کنید کافی است از سایت دیگر اطلاعات جدول را از طریق این بخش در افزونه درون‌ریزی کنید.

Export

این بخش مربوط به برون‌ریزی اطلاعات است؛ برخلاف بخش درون‌ریزی توسط این بخش می‌توانید از اطلاعات جدول ایجاد شده در سایت خود برون‌ریزی تهیه کنید تا بتوانید از آن در سایت دیگری استفاده کنید. برای استفاده از سایت دیگر می‌توانید اطلاعات برون‌ریزی شده را در افزونه موجود بر روی سایت دیگر درون‌ریزی کنید.

Plugin Options

این بخش مربوط به تنظیمات کلی افزونه است که در صورت نیاز می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید.

Custom CSS: با استفاده از این بخش می‌توانید از استایل اختصاصی در سایت وردپرسی خود استفاده کنید؛ برای اینکار کدهای CSS را در این بخش درج کنید و تیک مربوط به آن را علامت بزنید تا جدول‌های ایجاد شده در سایت با استفاده از استایل اختصاصی شما لود شوند.

User Option: با استفاده از این بخش می‌توانید محل نمایش آیتم افزونه را در منو‌های پیشخوان وردپرس تعیین کنید که به صورت پیشفرض بر روی منوتایپ اختصاصی قرار دارد؛ اگر نیاز دارید آن را به زیرمجموعه‌ای از بخش دیگر منتقل کنید کافی است از طریق این گزینه، بخش مورد نظر خود را جهت نمایش انتخاب کنید.

About

این بخش شامل برخی از اطلاعات مربوط به افزونه است که توسط آن قادر به مطالعه امکانات، اهداف افزونه، قابلیت‌ها و… خواهید بود.

نتیجه‌گیری: جدول‌ها یکی از عناصر بسیار مهم و پرکاربرد در سایت‌های وردپرسی می‌باشند که با استفاده از آنها می‌توانید اطلاعاتی را در سایت خود به صورت مدیریت شده نمایش دهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *