چندین راه برای بازیابی اطلاعات از دست رفته گوشی‌های اندرویدی ریست فکتوری شده وجود دارد. البته تضمینی وجود ندارد که حتما تمامی اطلاعات از دست رفته شما بازیابی خواهند شد، اما در بیشتر اوقات، اگر به محض این که ریست فکتوری کردید، بدون استفاده مجدد یا طولانی از گوشی خود، بازیابی را انجام دهید، شانس زیادی وجود دارد که اطلاعات شما باز گردد.

البته‌ ممکن است تحت شرایطی همه‌ی اطلاعات از دست رفته قابل بازیابی نباشد، با این حال حتی به صورت محدود هم ریکاوری گوشی ریست فکتوری شده می‌تواند مفید واقع شود و بیشتر مشکلات را حل کند. اغلب کاربران تصور می‌کنند که بازیابی اطلاعات گوشی پس از ریست فکتوری امکان‌پذیر نیست و داده‌های آنها پس از فکتوری ریست به طور کامل از گوشی حذف می‌شود و دیگر قابل دسترسی نیست. باید گفت که لزوماً اینطور نیست. در ادامه روش های بازیابی اطلاعات گوشی بعد از فکتوری ریست را بررسی می‌کنیم.

روش های بازیابی اطلاعات گوشی بعد از فکتوری ریست

چگونه بعد از ریست فکتوری اطلاعات را برگردانیم ؟ همانطور که اشاره کردیم امکان بازیابی اطلاعات گوشی بعد از ریست فکتوری وجود دارد؛ اگر بدون اطلاعات کافی در مورد فکتوری ریست گوشیتان را به تنظیمات کارخانه برگردانده‌اید و تصمیم دارید برای برگرداندن اطلاعات گوشی ریست فکتوری شده اقدام کنید، روش های بازیابی اطلاعات که در ادامه به آنها می‌پردازیم می‌تواند برایتان کارامد باشد، اما اگر گوشی را به منظور محافظت از داده‌هایتان به تنظیمات کارخانه برگردانده‌اید، ممکن است برای برگرداندن اطلاعتتان با مشکل مواجه شوید.

حفاظت از داده ها با رمزگذاری داخلی اندروید

پیشتر گوشی‌های اندرویدی به طور پیش فرض رمزگذاری نمی‌شدند که در عمل موجب می‌شد حتی پس از انجام ریست فکتوری، برخی از داده‌ها در حافظه داخلی گوشی قابل دسترس باشند. اگر گوشی قدیمی اندرویدی دارید برای بازیابی اطلاعات گوشی بعد از ریست فکتوری ابزارهایی در دست هستند که می‌توانند به گوشی بازنشانی شده متصل شده و فایل‌های حذف شده را استخراج کنند که در عمل می‌تواند موجب برگرداندن اطلاعات شخصی مانند مخاطبین، پیامک‌ها یا عکس‌ها شود. (اگر گوشیتان اندروید قدیمیست به یاد داشته باشید که اگر تصمیم به ریست فکتوری دارید و از این انتخاب خود مطمئن هستید برای محافظت از داده‌هایتان، باید گوشی خود را قبل از ریست فکتوری رمزگذاری کنید.)

با این حال، از زمان Android 6 Marshmallow، گوشی‌های اندرویدی به طور پیش‌فرض رمزگذاری می‌شوند. این بدان معناست که جایی برای نگرانی در مورد دسترسی افراد به داده‌های حذف شده شما با استفاده از ابزارهای گوناگون و در عمل ریکاوری گوشی بعد از ریست فکتوری وجود ندارد. حتی اگر ابزارها قادر به بازیابی اطلاعات گوشی بعد از فکتوری ریست باشند، این فایل‌ها رمزگذاری شده‌اند، بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند آنها را بخواند. این مورد یکی از دلایل نیاز به فعال کردن رمزگذاری سرتاسری در گوشی‌های اندروید است.

البته نگران نباشید. چراکه پس از مطالعه‌ی این مقاله در مورد فکتوری ریست اطلاعات کافی دارید و بی‌دلیل گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بر نمی‌گردانید، بعلاوه در عمل اگر گوشی را به صورت سرتاسری رمزگذاری کرده باشید به این معنا نیست که داده‌های شما به طور کامل از بین رفته و قادر به ریکاوری گوشی پس از ریست فکتوری نیستید. در ادامه به شما یاد می‌دهیم چگونه برای برگرداندن اطلاعات گوشی بعد از ریست فکتوری اقدام کنید تا اگر به هر دلیلی از انجام این کار پشیمان شدید، قادر به بازگرداندن اطلاعات مهم‌تان باشید.

برگرداندن اطلاعات گوشی بعد از تنظیمات کارخانه با کلود بکاپ ، خوب یا بد؟

اکثر سرویس‌ها در حال حاضر دارای نوعی پشتیبان‌گیری ابری هستند که اطلاعات کاربر را بصورت آنلاین ذخیره می‌کنند. به عنوان مثال، حساب گوگل ممکن است داده‌های گوشی را همگام‌سازی کرده باشد.


این اطلاعات می‌تواند شامل داده‌های برنامه، تقویم، مرورگر (کروم)، مخاطبین، اسناد و سایر فایل‌های ذخیره شده در Google Drive یا Docs و Gmail باشد. اگر داده‌های شما به طور خودکار بر روی کلود ذخیره می‌شود، این امر بازیابی عکس‌ها را پس از ریست فکتوری آسان‌تر می‌کند. اگر نیاز به بازیابی این داده‌ها دارید، می‌توانید این کار را پس از بازنشانی در طول مراحل راه‌اندازی گوشی انجام دهید.
با این وجود در حالی که نسخه بکاپ کلود یک شبکه امن و عالیست، هنوز برخی نگرانی‌های امنیتی در مورد آن وجود دارد و البته اخیراً گام‌هایی جهت بهبود آن برداشته شده است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *