ماینکرفت بازی فوق‌العاده‌ای است و در آن هیچ شکی نیست. اما وقتی صحبت از ساخت و ساز خلاقانه می‌شود، تنها اسمی که این روزها به زبان می‌آید، این عنوان است. در صورتی که بازی‌های جذاب و خاص دیگری هم هستند که به شکلی متفاوت شما را در گیر کارهای خلاقانه و ساخت چیزهای جالب می‌کنند.

بازی‌هایی که امروز به شما معرفی کرده‌ایم، بخش زیادی از تمرکزشان روی ساخت و ساز است. عناوینی که نیاز نیست برای به دست آوردن منابع در آن‌ها تلاش کنید یا مبارزات طولانی را از سر بگذرانید. تنها باید خلاقیت به خرج داده و شاهد چیزهای جدیدی باشید.

  1. Besiege (PC)

Besiege
Besiege

تصور کنید مکانیزم بازی Angry Birds را با ساخت و ساز لگویی تلفیق کنید و سپس سازه‌های خود را بندازید به جان دشمنانی که در جلوی شما هستند، آنوقت به بازی  Besiege می‌رسید. این عنوان یک بازی مستقل بود که روی استیم منتشر شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. تِم بازی حالت قرون وسطایی دارد و شما باید سازه‌هایی تا حد ممکن خرابکارانه درست می‌کردید تا بیشترین آسیب را به دشمن بزنند و مهم نیست در این امر چقدر چیزی که می‌سازید عجیب باشد.

Besiege
Besiege

نکته این جاست که ابزارهایی که در اول بازی با آن چیزی می‌سازید خیلی ساده هستند و وقتی در طول بازی پیشرفت می‌کنید، این ابزارها پیچیده و پیچیده‌تر خواهند شد.

  1. Kerbal Space Program (PC, Xbox, PlayStation, Wii U)

Kerbal Space Program
Kerbal Space Program

کربال یک بازی خاص و متفاوت است که تا چند ماه دیگه نسخه بعدی آن نیز عرضه می‌شود. در این بازی شما یک نسخه از شرکت فضایی خود را خواهید داشت که با کارکنان بامزه‌اش باید موشک‌ها و سفینه‌های مختلفی را بسازید که به کاوش فضا بروند. نکته این جاست که فیزیک بازی واقع‌گرایانه بوده و تجهیزاتی که استفاده می‌کنید باید کاملا جواب دهند.

Kerbal Space Program
Kerbal Space Program

البته این نسخه با توجه به چند سالی که از آن می‌گذرد، کمبودهایی دارد که بیشتر به پیشرفت فضایی خیره‌کننده شرکت‌های خصوصی در سال‌های اخیر بر می‌گردد، با آمدن نسخه بعدی بازی هم این تجهیزات اضافه خواهند شد و هم شما می‌توانید روی سیارات دیگر کلونی سازی کنید یا کاوشگر به جاهای مختلف بفرستید. اما فراموش نکنید که بازی یک عنوان شبیه‌سازی است و پیچیدگی‌هایی زیادی دارد.

  1. Terra Tech (PC, Xbox, PlayStation)

Terra Tech
Terra Tech

Terra Tech از خیلی جهات شبیه به ماینکرفت است. یک دنیای جهان باز که در آن می‌توانید به ساخت و ساز پایگاه، وسیله نقلیه و … بپردازید و منابع مختلف را به راحتی از دل سیاره‌ای که تازه واردش شده‌اید، بیرون بکشید. اما بخش جذاب بازی ساخت ماشین، هواپیما و وسایل مختلفی است که به شکلی جذاب شما را شیفته خود خواهد کرد. وسایلی که با توجه به جهان باز بودن بازی، کمک زیادی در لذت‌بخش بودن گیم‌پلی خواهند کرد.

Terra Tech
Terra Tech

حتی می‌توانید در نسخه چندنفر آنلاین با دیگران بازی کنید و از مودهای زیادی که برای Terra Tech درست شده لذت ببرید.

  1. Poly Bridge (PC, iOS, Switch)

Poly Bridge
Poly Bridge

این بازی شما را یاد دو چیز خواهد انداخت، یکی پل‌هایی که با ماکارونی در دوران دبیرستان می‌ساختید و دیگری بازی World of Goo که زمان خودش طرفداران زیادی داشت.  در این بازی شما باید به صورت سه بعدی پلی بسازید که شخصیت‌های قصه شما بتوانند از آن عبور نمایند. البته شما پل را به صورت دو بعدی طراحی می‌کنید و سپس طراحی شما به سه صورت سه بعدی پیاده می‌شود.

Poly Bridge
Poly Bridge

از نکات جالب بازی ابزاری است که به شما اجازه می‌دهد از لحظات مختلف بازی خود (روی PC) گیف‌‌های بامزه بسازید و با دوستان به اشتراک بگذارید. این عنوان روی PC و نینتندو سوییچ ارائه شده و متاسفانه نسخه موبایل آن تنها برای iOS در دسترس است و کاربران اندروید نمی‌توانند از آن بهره ببرند.

  1. Block’Hood

Block’Hood
Block’Hood

ساختار ساده‌ی ساخت ساز با بلوک‌های مختلف در کنار گرافیک ایزومتریک و پایان باز باعث شده که Block’Hood یکی از بهترین بازی‌ها در زمینه‌ی ساخت و ساز خلاقانه باشد. در این بازی سازه‌ی شما باید به صورت عمودی پیش برود و اگر چه همه چیز کارتونی به نظر می‌رسد، اما شما در این راه باید با مشکلات واقعی مقابله کنید.

Block’Hood
Block’Hood

منابع در این بازی رایگان هستند و تنها مشکلی که سر راه شماست، ساختارهایی است که روی هم می‌گذارید و تاثیر آن‌ها روی همدیگر و این که باید ببینید تا کجا می‌توانید پیش بروید.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *