سیستم چت استیم آنقدرها هم خوب نیست و هنوز جای پیشرفت زیادی دارد، با این حال بهتر از این است که نباشد. کار کردن با آن نیز ساده است، اما سوالی که برای خیلی از افراد پیش می‌آید این است که: “آیا می‌توان به کسی که در لیست دوستانتان نیست پیغامی بفرستید؟”

در چت ما نمی‌توانید این کار را انجام دهید، مگر این که در یک گروه باشید تا بتوانید به یکدیگر پیغام دهید. راه دیگر این است که از طریق پروفایل شخص، برای او پیغام بگذارید که اگر پروفایل او عمومی باشد، این کار امکان پذیر است و اگر پذیرش پیغام را فقط برای دوستان خود محدود کرده باشد، امکان ارتباط با وی را نخواهید داشت. راه‌هایی که در ادامه به شما می‌گوییم سخت است و گاهی نیز در نهایت موفق به انجام کار نمی‌شوید، اما ارزش امتحان کردن را دارد چون اگر منتظر جواب خود در فروم استیم بمانید، عموما جوابی نمی‌گیرید یا این جواب را خیلی دیر به دست می‌آورید.

آموزش ارسال پیغام خصوصی به فردی که در لیست دوستانتان نیست

یکی از راه‌هایی که بتوانید به کسی که در لیست دوستان شما نیست، پیغامی بفرستید این است که با هم در یک گروه باشید. این گروه ممکن است برای موضوعات مختلفی درست شده باشد، مثلا برای تخفیف یک بازی مخصوص. این قانون در مورد گروه‌هایی که حول محور یک بازی خاص شک می‌گیرد نیز، صادق است.

یکی دیگر از گزینه‌ها، بازی‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند به اعضای در حال بازی پیغام بفرستید. به این ترتیب در گروه بازی‌ها این امکان را دارید تا به افرادی که در لیست بازی نیستند پیغامی ارسال کنید. البته فراموش نکنید که خیلی از کسانی که در این گروه‌ها به شما پیغام می‌دهند، اسپمر هستند و سعی دارند به نوعی شما را گول بزنند. پس احیانا روی لینک کسی که نمی‌شناید کلیک نکنید.

در چت استیم چه کارهایی می‌توانید انجام دهید

در مجموع اگر خیلی اهل استفاده از چت استیم نیستید، بهتر است کمی در مورد این بخش از این پلت‌فرم بدانید. ارتباط با دیگر بازیکنان می‌تواند به شما برای پیدا کردن بازیکن‌های مختلف برای اجرای بازی‌های چند نفره کمک کند. شما می‌توانید دوستان خود را در چت فیوریت کنید، گروه‌هایی برای گفتگو درست کنید و حتی حالت خود را روی آفلاین بگذارید تا کسی نفهمد آنلاین هستید و شروع به چت کند.

با توجه به این که قوانین سخت گیرانه‌ای در زمینه پیغام‌ها ناخواسته روی استیم وجود دارد، بهتر است همیشه سراغ گفتگو با کسانی بروید که می‌شناسید یا به تازگی با آن‌ها بازی کرده‌اید. گروه‌های جمعی بسازید و سپس با آن‌ها دوست شده به گفتگو بپردازید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *