دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید برنامه‌ها یا بازی‌های اندرویدی را روی ویندوز اجرا کنید. برای انجام این کار چندین شبیه‌ساز مختلف وجود دارد که هر کدامشان نقاط ضعف و قوتی دارند. در آموزش امروزمان ما به سراغ Nox رفته‌ایم، ابزاری بسیار عالی برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی که کاملا رایگان بوده و با سرعت و روانی خوبی آن‌ها را اجرا می‌کند.

معرفی برنامه Nox

این برنامه یک شبیه ساز کاملا رایگان اندروید (در حال حاضر نسخه ۵) است که شما می‌توانید آن را روی سیستم عامل ویندوز یا سیستم عامل مک اجرا کرده و سپس برنامه‌های یا بازی‌های مخصوص این پلت‌فرم را روی آن نصب کنید. قدرت اجرای اپلیکیشن‌ها در این برنامه و دیگر شبیه‌ ساز، رابطه مستقیمی با قدرت سخت افزاری دستگاه شما دارد و هر چقدر از کارت گرافیک و CPU قوی‌تری استفاده کنید و رم بیشتری داشته باشید، این شبیه ساز نیز با قدرت بیشتری برنامه‌ها و بازی‌ها را برایتان اجرا می‌کند. در مورد بازی‌ها هم با توجه به اینکه شعار Nox، شبیه سازی برای بازی‌های اندرویدی است، بعید است به مشکل خاصی بخورید.

نصب و اجرای ناکس

برای دانلود ناکس ابتدا به آدرس bignox.com بروید و از لینک دانلودی که به صورت کاملا رایگان در دسترستان قرار دارد، برنامه را دانلود کنید. بعد از دانلود روی فایل اجرایی دبل کلیک کنید تا مراحل نصب آغاز شود.

شما می‌توانید با زدن روی گزینه‌ی Install برنامه را با تنظیمات پیش فرض نصب کنید یا اینکه روی Custome زده و آدرسی که برنامه در آن نصب می‌شود را تغییر دهید یا اینکه تعیین کنید میانبر در دستکتاپ ساخته شود یا خیر. بعد از نصب وقتی برای اولین بار برنامه را اجرا می‌کنید یک آموزش کلی برایتان به نمایش در می‌آید که می‌توانید ساختار برنامه را در آن یاد بگیرید.

نصب برنامه اندرویدی از طریق پلی استور

روش کار دقیقا شبیه به چیزی است که شما در دستگاه اندرویدی دارید. ابتدا پلی استور را اجرا کرده و برای اولین بار مشخصات اکانت گوگل خود را در آن وارد کنید. سپس هر بازی یا برنامه‌ای را که می‌خواهید دانلود کنید.

اگر برنامه‌ یا بازی دانلود شده به صورت عمودی باید اجرا شود، شما نیاز به تغییر یا تنظیم ندارید، برنامه بعد از اجرا به صورت عمودی در خواهد آمد.

نصب برنامه از طریق فایل APK

اگر برنامه‌ یا بازی خاصی را از اینترنت با فرمت APK دانلود کرده باشید، ابتدا Nox را اجرا کرده و سپس تنها روی آن در ویندوز دبل کلیک کنید تا Nox به صورت خودکار آن را نصب کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *