اینستاگرام حالا تبدیل به مهم‌ترین پلت‌فرم شبکه‌های مجازی در دنیا شده و در مسیر تبدیل شدن به چنین اپلیکیشن بزرگی، باورهایی در آن شکل گرفته که یا به واسطه تغییر ساختار برنامه بوده یا اینکه از اول به اشتباه فرض می‌شده است. در این مقاله چند مورد از این موارد را برایتان لیست کرده و واقعیت پشت آن را به صورت مختصر توضیح داده‌ایم.

۱- بن‌ شدن کاربران بدون اینکه بدانند

واژه‌ای در میان کاربران شکل گرفته به نام Shadowbanning. به این منظور که اینستاگرام کاربران را بدون اینکه اطلاع دهد بن کرده و بعضی قابلیت‌ها را برایشان محدود می‌کند. برای مثال کاربرانی بوده‌اند که می‌گفتند پست‌هایشان در جستجوی اینستاگرام نمایش داده نمی‌شود یا نمی‌توانند با دیگر کاربران به درستی ارتباط برقرار کنند یا اینکه در هشتگی خاص پستشان به نمایش در نمی‌آید.

  • واقعیت: اینستاگرام به وضوح اعلام کرد که چنین چیزی صحت نداشته و بدون اطلاع و به خاطر کارهایی از جمله استفاده از هشتگ‌های زیاد، کاربری را بن نمی‌کند. برای مسائل مربوط به بد بودن بازخورد پست‌ها نیز این امر را به خاطر مارکتینگ بد دانسته نه بن شدن!

۲- شما صاحب هشتگ برند خود نیستید

کاربران زیادی در دنیا عقیده دارند که هشتگی که برای برند رسمی خود استفاده می‌کنند، همچون اسم برند، دارایی آن‌ها محسوب می‌شود و دیگر کاربران اجازه ندارند از آن استفاده کنند.

۳- اینستاگرام پست‌های شما را پنهان می‌کند

برخی افراد باور دارند اینستاگرام پست‌هایشان را از تایم‌لاین دیگران پنهان می‌کند یا اینکه جلوی کاربران را می‌گیرد تا به پستشان دسترسی نداشته باشند.

  • واقعیت: مدت‌هاست اینستاگرام ساختار نمایش پست‌ها در تایم‌لاین را تغییر داده و با الگوریتمی پیچیده، بر اساس نوع کاربرد هر کاربر، علاقه‌مندی‌ها و پست‌هایی که پسند می‌کند، عکس‌هایی را در تایم‌لاینش نمایش می‌دهد. به این ترتیب پست‌هایی که برای کاربر از اهمیت بیشتری برخودارند نمایش داده می‌شد. البته اینستاگرام این امکان را به کاربر می‌دهد تا اگر بخواهد پست کاربر دیگری را از نمایش در تایم‌لاین منع کند بدون اینکه از دنبال کردن کاربر مورد نظر دست بردارد.
  • آشنایی با برخی از ترفند‌های اینستاگرام که هر فرد باید بداند!-بخش اول

۴- خرید لایک و فالور

کاربران هنوز عقیده دارند همچون گذشته می‌توان لایک و فالور خرید و میان‌بر زد تا خیلی زود به آن حجم از بازخوردی که مد نظر دارن برسند.

  • واقعیت: اینستاگرام مدت‌هاست که با برنامه‌های شخص ثالث که این امکان را ایجاد می‌کردند برخورد کرده و دسترسی آن‌ها را می‌بندد. کاربرانی نیز که از چنین روش‌هایی استفاده می‌کنند، با چند بار استفاده دچار مشکل شده و ممکن است اکانت خود را نیز از دست بدهند.

۵- تبدیل اکانت معمولی به اکانت تجاری از بازخورد عمومی اکانت شما می‌کاهد

عده‌ی زیادی عقیده دارند، بعد از تبدیل اکانت معمولی به اکانت تجاری، میزان بازخورد عمومی اکانت پایین آمده و دیگر پست‌هایشان مثل قبل در تایم لاین دنبال کننده‌ها به نمایش در نمی‌آید.

  • واقعیت: اینستاگرام اکانت‌های عادی و تجاری را دقیقا به یک شکل مورد ارزیابی قرار می‌دهد و از نظر پارامترهای نمایش پست‌ها در جستجوی اینستاگرام و تایم‌لاین، هیچ تفاوتی قائل نمی‌شود.

۶- استفاده از هشتگ‌های فراوان کار بدی است

این ایده وجود دارد که اینستاگرام کاربرانی که از هشتگ‌های زیادی استفاده می‌کنند را مجازات می‌کند.

  • واقعیت: در دریایی از اطلاعاتی که در اینستاگارم وجود دارد، هشتگ‌ها همچون فانوس دریایی عمل کرده و شما را به سرمنزل مقصود می‌رسانند و اینستاگرام به هیچ وجه در زمینه هشتگ محدودیتی ایجاد نکرده است. استفاده از هشتگ زیاد هیچ مانعی ندارد، مادامی که این هشتگ‌ها با محتوای شما همخوان باشد. تنها مواقعی اینستاگرام با این موضوع برخورد می‌کند که هشتگ شما با موضوع محتوایتان نامرتبط باشد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *