اپلیکیشن گرانقیمت Pingdom ابزاری گرانقیمت اما بسیار با امکاناتی است که می‌توان از آن برای مونیتور کردن وضعیت وبسایت استفاده کرد. این محصول شرکت SolarWinds در راستای دیگر ابزارهای این شرکت که همگی مبتنی بر سرویس هستند عرضه شده. ابزاری که نسبت به دیگر رقبایش امکانات بسیار بهتری برای مونیتور کردن وضعیت کلی سایت، وضعیت کاربران به صورت آنی، وضعیت تراکنش‌ها، سیستم‌های اخطار و … را در اختیار مدیران سایت‌ها می‌گذارد.

اگر چه قیمت ۱۳٫۹۹ دلار در ماه برای یک ابزار مونیتورینگ زیاد به نظر می‌رسد، اما وقتی به دیگر برنامه‌ها نگاه می‌اندازید آنقدرها هم زیاد نیست. البته برنامه‌های بسیار پیشرفته، بیشتر به درد شرکت‌های بزرگ می‌خورند تا کاربرانی که قصد مونیتور کردن وضعیت یک وبسایت را دارند. برنامه‌های با ظاهری نسبتا ساده که قابلیت شخصی‌سازی در بخش‌هایش وجود ندارد اما همه‌ی آن اطلاتی که باید، در جای خودش نمایش داده می‌شود.

راه‌اندازی کار به شدت ساده خواهد بود. برنامه از شما آدرس وبسایت را می‌گیرد و در آن واحد ۲۵۰ لینک موجود را به شما نمایش می‌دهد تا شما برای آزمایش اولیه چند مورد را امتحان کنید تا ببینید لینک‌های موجود در حال اجرا هستند یا خیر.

درون داشبورد تب‌های متنوعی وجود دارد که بر اساس پارامترهای مختلف، اطلاعات اخذ شده از سایت را به شما نمایش می‌دهند. البته کماکان شما نمی‌توانید بر اساس پارامترهایی که خود در ذهن دارید لیستی بسازید اما اطلاعات پایه و مواردی که برای وبسایت حیاتی هستند کامل مشخص شده‌اند. مضاف بر اینکه با نمایش صفحات دلخواه با عناوین مندرج در پست‌ها یا صفحات در یکی از تب‌ها، اطلاعات بهتری از عملکرد آن‌ها استخراج خواهید کرد تا اینکه مثل نمونه‌های اولین لینک‌ها برای شما نمایش داده شوند.

بیشتر تمرکز برنامه بر روی وضعیت بالا بودن سایت است و اطلاعاتی در مورد سرعت اجرای سایت و مشکلات تاخیر لود شدن. پس با اینکه اطلاعات کاملی در رابطه با آمار و ارقام ورودی و خروجی‌های سایت از جمله کاربران فعال به شما داده می‌شود، ابزارهایی برای مشکلات احتمالی در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آن‌ها هشدارهایی‌ست که برنامه در زمان اجرا نشدن سایت، یا اجرا نشدن بعضی از صفحات به شما اعلام می‌کند. یکی از مواردی که می‌توان خیال شما را در بسیاری مواقع راحت کند.

البته این هشدارها در سطح‌های مختلف برای کاربر ارسال می‌شود که می‌توان بر روی چگونگی و جزییات آن مدیریت کامل داشت. همچنین ابزارهایی اینچنینی برای بخش تراکنش‌ها نیز در دسترس قرار دارد که به وسیله آن‌ می‌توان مسیرهایی را در برنامه تعریف کرد تا در موقع شکست هر مرحله، اعلان جدیدی برای کاربر فرستاده شود.

نمی‌توان از تمام جزییات این برنامه گفت، اما باید حتما به ابزار رایگانی که برای آزمایش سرعت سایت شما با دیگر سایت‌ها در نظر گرفته شده اشاره کرد که عملکردی بسیار عالی دارد. خوشبختانه Pingdom  جدا از نسخه وب، برای هر دو پلت‌فرم اصلی موبایل عرضه شده و از آن می‌توان بر روی انواع تبلت‌ نیز بهره برد.

برای دانلود نسخه iOS می‌توانید به آدرس این برنامه در اپ‌استور مراجعه کرده و برای دانلود نسخه اندروید نیز به این آدرس در گوگل‌پلی بروید. دانلود این برنامه و بعضی از امکانات آن رایگان است، اما اکثر امکانات اساسی مونیتورینگ آن را باید با قیمت ۱۳٫۹۹ دلار در ماه خریداری کرد.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *