این روزها ابزارهای آنلاین زیادی برای ساخت کدهای QR وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کدهای پیچیده‌ای که می‌توانند آدرس اینترتی را در خود ذخیره کرده یا آدرس شبکه‌های اجتماعی یا اطلاعات دیگری را در خود داشته باشند. اما مزیت‌هایی در ساخت کد QR در فتوشاپ وجود دارد و در ادامه ما روش ساخت آن را به شما یاد خواهیم داد.

کیو ار کد QR Code چیست؟

احتمالا شما هم عبارت کیو ار کد یا QR Code را بارها شنیده باشید، اما لازم است ابتدا با معنی آن آشنا شویم و سپس سراغ ساخت کیو ار کد برویم. QR Code مخفف شده‌ی عبارت quick response code به معنی کد پاسخ سریع است. کدی که اطلاعات را خیلی سریع تبدیل می‌کند و می‌توانیم از آن استفاده کنیم. کیو ار کد برای اولین بار در سال 1994 توسط شرکتی ژاپنی به نام DENSO ساخته و استفاده شد. بعد از این تاریخ در سرتاسر جهان مورد استقبال و استفاده قرار گرفت. اما QR Code به چه دردی می‌خورد و چه استفاده‌ای دارد؟

نحوه ایجاد یک کد QR در فتوشاپ

ایجاد یک بروشور با یک کد QR واقعا آسان است. من از این قالب بروشور استفاده کردم ، اما شما می توانید از هر قالب دیگری که دوست دارید استفاده کنید. ابتدا باید کد QR را با انتخاب Object > Generate QR Code ایجاد کنید.

کادری که باز می شود دارای دو تب است: Content و Color، تب Content در گزینه QR code InDesign جایی است که شما اطلاعاتی را که در کد نهایی موجود است را تنظیم می کنید. در منوی کشویی Type ، می توانید از میان Hyperlink، Plain Text، Text Message، Email و Business Card که هر کدام مجموعه فیلدهای ورودی خاص خود را دارند، انتخاب کنید.

برگه Color به شما امکان می دهد رنگی را از نمونه های موجود انتخاب کنید. این رنگ اولیه کد QR خواهد بود – اگرچه بعداً می توانید آن را تغییر دهید. روی OK کلیک کنید

چگونه یک کد QR را به یک آگهی اضافه کنیم

اگر قبل از ایجاد کد QR یک فریم انتخاب کرده بودید، کد جدید ایجاد شده شما در آن قاب ظاهر می شود. در غیر این صورت، پس از کلیک بر روی OK (مرحله 4 بالا)، کد QR را با استفاده از یکی از روش های زیر قرار دهید:

روش 1: روی صفحه کلیک کنید تا آن را در اندازه پیش فرض ببینید. پس از تنظیم گزینه ها و کلیک بر روی OK در کادر محاوره ای Generate QR code برای اتمام کار از یکی از روش های ذکر شده استفاده کنید.

روش 2: روی یک قاب خالی کلیک کنید تا کد داخل آن قاب قرار گیرد.

چگونه یک کد QR را در InDesign تغییر دهیم

هنگامی که بروشور خود را با یک کد QR ایجاد کردید، ممکن است متوجه شوید که باید کمی آن را تغییر دهید. با اینکه کد QR ایجاد شده در InDesign کمی متفاوت از سایر گرافیک ها مدیریت می شود اما هنوز به راحتی قابل تغییر است.

هنگامی که کد روی صفحه قرار گرفت، می توانید آن را مانند هر شیء دیگر InDesign حرکت دهید. از ابزار Selection برای گرفتن قاب و حرکت آن در سراسر صفحه استفاده کنید. و مانند هر گرافیک دیگری، می‌توانید از ابزار Direction Selection برای جابجایی کد در چارچوب آن استفاده کنید.

در صورت نیاز می توانید گرافیک کد را تغییر مقیاس دهید. به یاد داشته باشید که از Command/Control برای اندازه گیری فریم و گرافیک با هم استفاده کنید و Shift را برای محدود کردن نسبت ها اضافه کنید. بهتر است شکل مربع گرافیک را حفظ کنید تا مطمئن شوید که دستگاه ها کد را به درستی می خوانند.

به طور پیش فرض، کد یک پس زمینه ای شفاف خواهد داشت. می‌توانید با انتخاب قاب و انتخاب رنگ و ضربه از پانل Swatches آن را تغییر دهید. اگر این پانل از قبل باز نشده است، به Window > Color > Swatches بروید .

برای تغییر محتوای کد QR – از جمله رنگ آن – باید کادر گفتگوی ویرایش کد QR را باز کنید. برای رسیدن به آنجا، کادر کد را با ابزار Selection انتخاب کنید، راست کلیک کنید یا Control-click را کلیک کنید و Edit QR Code را از منوی زمینه ای که ظاهر می شود انتخاب کنید. همان تب Content و Color را خواهید دید و می توانید هر گونه تنظیماتی را در آنجا انجام دهید.

هنگام تنظیم رنگ ها، کنتراست و خوانایی انتخاب رنگ برای کد و رنگ پر شدن قاب را در نظر بگیرید. باید مطمئن شوید که دستگاه می‌تواند کد QR را به دقت بخواند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *