BenQ را به خاطر تکنولوژی عالی آن برای پخش تصاویر باکیفیت با قیمت مقرون به صرفه می‌شناسند. BenQ EW3270U دارای کیفیت ۴K HDR، بیست و سه اینچ صفحه نمایش و تکنولوژی LED است که تنها با قیمت ۷۰۰ دلار در بازار به فروش می‌رسد. همچنین این نمایشگر دارای ورودی USB Type-C، AMD FreeSync، ۹۵% DCI-P3  است. بیایید با هم نگاهی به این مانیتور جذاب بندازیم.

این مانیتور که کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، تصاویر بسیار خوبی ارائه می‌دهد. اتصالات آن هم شامل موارد زیر می‌شود:

  •  HDMI 2.0 (x 2)
  •  DisplayPort 1.2 (x 1)
  •  USB Type-C (x 1)
  •  خروجی صدای ۳٫۵ میلی‌متری و یا ۱/۸ اینچی x 1))

پنل ۴K UHD VA آن دارای رزولوشن ۳۸۴۰ x 2160 است و تصاویر را در ۶۰ MHz و نسبت تصویر ۱۶:۹ اجرا می‌کند. همچنین این صفحه نمایش نسبت کنتراست ۳۰۰۰:۱ و ۱۲ms (BTB) واکنش زمان، ۴ms (GTG) و همچنین حالت هوشمند مراقبت از چشم را ارائه می‌دهد. به این ترتیب از فشار روی چشم کاسته شده و احتمال آسیب به چشم را به حداقل می‌رساند.

این صفحه نمایش دارای دو بلندگوی با سطح متوسطی از کیفیت صدا بوده که در هنگام استفاده تا ۷۶ وات انرژی مصرف می‌کنند. برای علاقه‌مندان به بازی، پشتیبانی از AMD FreeSync قرار داده شده تا تجربه جذاب‌تر و سریع‌تری از بازی را کسب کنند.

برای فیلم‌بازان حرفه‌ای، the EW3270U covers 100% of Rec و DCI-P3 استاندارد ۷۰۹ و ۹۵% قرار داده شده است. به معنای ساده‌تر این که رنگ‌ها بسیار دقیق و واقعی به نمایش گذاشته می‌شوند و به لذت تماشای فیلم تا حد زیادی اضافه خواهد شد.

این مانیتور از HDR 10 پشتیبانی می‌کند و حالت HDR نیز ارائه داده می‌شود و در نهایت محدوده دینامیکی رسانه‌ای غیر واقعی از HDR را ایجاد می کند که در نهایت به بهتر شدن کیفیت در این سطح از تراکم پیکسلی کمک شایانی می کند.

به این ترتیب شما با یک هزینه اندک ویژگی‌های قابل توجه زیادی خواهید داشت .

به طور خلاصه : تمامی پورت‌هایی که ممکن است نیاز پیدا کنید، تراکم پیکسلی فوق العاده، کیفیت رنگ عالی و همچنین رفرش ریتی که برای بازیخورهای حرفه‌ای نیز ایده آل خواهد بود دارد.

چه چیزی داخل جعبه است؟

شما داخل جعبه مانیتور، کابل برق، کابل HDMI 2.0، کابل USB Type-C و تبدیل مینی پورت نمایش به کابل پورت نمایش را خواهید داشت. این‌ها تمام چیزهایی هستند که به صورت معمول برای راه‌اندازی تلوزیون به آن نیاز دارید. همچنین پایه‌های نگه‌دارند و پیچ‌ها نیز در جعبه قرار دارند. با وجود چنین پایه‌های عریضی باز هم ممکن است کمی لغزنده به نظر برسد. البته شاید بخواهید از پایه‌های دیواری استفاده کنید.

با این که تنظیم ارتفاع امکان‌پذیر نیست اما پایه به شما امکان می‌دهد که صفحه را به بالا و پایین بچرخانید. همچنین امکان تماشای تلویزیون در حالت ۹۰ درجه به کناره‌ها نیز وجود ندارد. البته این نوع پایه‌ها از سال ۲۰۱۷ به بعد و بیشتر در iMacها مشمول بالا بردن هم شدند اما در این مدل خبری از این مسئله نیست.

قاب دور مانیتور کمی برجسته بوده و حاشیه پایین به خاطر دکمه‌ها کمی پهن‌تر است. گوشه سمت راست صفحه نمایش دارای دکمه روشن و خاموش و یکسری تنطیمات دیگر است که به شما این امکان را می‌دهد تا تنظیمات دلخواه‌تان را به راحتی پیکربندی کنید. دو دکمه میانبر هم وجود دارد که می‌توانید هر چیزی را برای آن تنظیم کنید، ما پیشنهاد می‌کنیم کنترل صدا را برای آن‌ها در نظر بگیرید.

جلوی مانیتور یک حالت روشنایی هوشمند HDR وجود دارد که وقتی آن را فشار می‌دهید حالت‌های روشنایی تغییر می‌کند. حالت خودکار روشنایی شبیه به آن چیزی است که در تلفن هوشمندتان نیز انجام می‌دهید. به این ترتیب، با استفاده از حسگری در پایین صفحه نمایش، نور محیط کنترل شده و به حسب آن روشنایی تصویر تنظیم می‌گردد. در این صورت فشاری بر چشمانتان تحمیل نمی‌شود و آسیبی نمی‌بینید.

کیفیت تصویر

همانطور که از مانیتوری در این قطع انتظار می‌رود، EW3270U کیفیت تصویر واقعا خوبی ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش تصاویر را در کیفیت ۴K رندر می‌کند و مانند تمامی تلوزیون‌های ۴K دیگر رنگ‌ها را شفاف و واقعی به نمایش می‌گذارد.

برخلاف تلوزیون‌های ۴K، این مانیتور رزولوشن ۲۱۶۰* ۳۸۴۰ داشته و اگر بخواهید آن را در مقیاس کوچک اجرا کنید شبیه به رتینا اپل کار می‌کند. شما می‌توانید مانیتور را به صورت ۴K محلی اجرا کنید که حتی این حالت برای بازی بهتر هم هست. برای این که بهتر مقایسه کنیم، iMacهای فعلی دارای پنل ۵K IPS هستند در صورتی که EW3270U نمایش ۲۷ اینچی به شما ارائه می‌دهد. همین چند اینچ اضافه به معنی تصویر بزرگ‌تر و این یعنی مقیاس دقت افزایش می‌یابد. به عبارت دیگر شما همزمان می‌توانید چیزهای بیشتری در مانیتور داشته باشید و حتی متنی را به راحتی بخوانید.

این صفحه نمایش ۴K در حقیقت یک پس‌زمینه LED و پنل VA است. پنل‌های VA خیلی بهتر از پنل‌های TN هستند و کنتراست عالی و یکنواختی سیاهی بهتری را تولید می‌کنند. اما کاستی اصلی آن‌ها در پنل‌های IPS زاویه دید آن‌هاست. متاسفانه این صفحه نمایش زاویه دید مناسبی ندارد و اگر به عنوان تلوزیون اصلی از آن استفاده می‌کنید ایرادی ندارد اما از زاویه‌های طرفین دید مناسب و کنتراست خوبی نخواهید داشت.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *