بهترین توصیف برای Moto E4 Plus که آخرین گوشی هوشمند از خانواده‌ی Lenovo است بالا بودن استقامت آن ذکر شده. می‌توان گفت E4 Plus یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند زیر ۲۰۰ دلار است و مثل یک اسب وحشی مفید یا مدل قدیمی تویوتا لندکروزر، مقاوم و کاراست. گرچه سنگین است اما بخاطر باطری بزرگش تمام روز دوام می‌آورد و تقریبا می‌توانید با آن همه کاری را انجام دهید. این گوشی دارای اندروید ۷٫۱ Nougat و پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon 427، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری بزرگ است. قیمت پایه آن ۱۷۹ دلار و نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی به قیمت ۱۹۹ دلار عرضه شده است. گرچه این گوشی ارزان‌قیمت را می‌توان برای هر کاری مورد استفاده قرار داد اما به نظر می‌رسد با وجود صفحه نمایش خوبش، می‌توانست دقیق‌تر و بهتر طراحی و ساخته شود.

نمای پشتی Moto E4 Plus

لنوو در این گوشی اساسا از اندروید ۷ (Nougat) استفاده کرده با این تفاوت که هیچ چیز آن شباهت به طراحی اصلیِ گوگل ندارد. البته این نکته‌ی خوبی‌ست. اما بخش منفیِ آن اینست که اصلا معلوم نیست بخواهد در بروز رسانی به اندروید Oreo، این دو گوشی را هم در لیست قرار دهد یا نه. البته لازم به ذکر است که تنها دو ماه از عرضه این گوشی گذشته است. پس اگر به دنبال دستگاهی هستید که از Android Oreo پشتیبانی کند بهتر است به دنبال مدل دیگری بروید زیرا هیچ تضمینی برای آپدیت آن وجود ندارد.

صفحه نمایش Moto E4 Plus

باید با این دوربین حرفه‌ای برخورد کنید تا شاید یک عکس مناسب بگیرید

بدترین بخش Moto E4 Plus دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آنست که در بهترین حالت هم عکس خوبی به شما نمی‌دهد. واقعا باید با این دوربین سر کله بزنید تا یک عکس خوب بگیرید. فوکوس آن آهسته و ناجور است و رنگ‌های تصویر عموما کمرنگ از آب در می‌آید. تصاویر عموما وضوح کافی ندارند مگر به نقطه‌ی درست ضربه بزنید. البته یک تنظیمات حرفه‌ای مانند ISO در نظر گرفته شده که به شما امکان می‌دهد رنگ را به سلیقه خود تنظیم کنید. اما اغلب مردم علاقه‌ای به تنظیم آن برای هر عکس ندارند.

نمونه عکس گرفته شده با Moto E4 Plus

عملکرد این دوربین در نور کم نیز بسیار ضعیف است. و اگر چندبار پشت هم شاتر را بزنید خواهید دید که به راحتی برای دو تا سه ثانیه عقب می‌ماند و فوکوس اتوماتیک آن در برخی نقاط غیرقابل استفاده است. بنابراین اگر در جایی که نور کم بود از دوستتان دوربین بخواهید. پس بهترین قسمت آن چیست؟ باطری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری که مرگ ندارد و به راحتی برای دو روز استفاده‌ی معمولی دوام می‌آورد.

Moto E4 Plus یک گوشی محکم با قیمت تنها ۱۷۹ دلار است. پردازنده‌ی آن خیلی سریع است و می‌تواند تمام برنامه‌ها را بدون هیچ مشکلی اجرا کند و قیمت آن هم عالییست.

جزییات داخلی Moto E4 Plus

اما اگر به دنبال این هستید که یک گوشی را برای دو سال متوالی نگه دارید و یا از عکس‌های بهتری نسبت به عکس‌های کیفیت پایین لذت ببرید، باید Moto G5 Plus را با قیمت ۱۰۰ دلار بیشتر، اما با تنظیم بهتر دوربین دوگانه، صفحه نمایش ۱۰۸۰p، RAM بیشتر و در نهایت Android Oreo خریداری نمایید. اینها تنها امکانات بیشتری است که از G5 Plus دریافت می‌کنید. Moto E4 Plus برای آنچه هزینه می‌کنید محکم و به صرفه است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *