اگر نسبت به حریم شخصی خود حساس هستید، باید امنیت اطلاعات مهم خود را به یک برنامه تخصصی بسپارید. در واقع نمی‌توانید این کار را به تنهایی با برنامه‌های همگانی مایکروسافت و اپل انجام دهید و باید با استفاده از یک برنامه امنیتی، اطلاعات خود را از دست سارقین اطلاعات دور نگه دارید.
سرویس‌های بسیاری که در حال حاضر کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند از نظر امنیتی در مزان اتهام هستند. گوگل ایمیل‌های شما را بررسی می‌کند و بعضی از ارائه دهندگان سرویس‌های ابری نیز ممکن است برخی از فایل‌های که غیرقانونی تشخیص می‌دهند را حذف کنند.

 Standard Notes

سیستم عامل: ویندوز، مک، لینوکس، اندروید، iOS

دفترچه یادداشت‌ها همیشه از برنامه‌های پرکاربرد در کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها بوده‌اند. ما معمولا Simplenote را پیشنهاد می‌کنیم اما اگر نگران حریم خصوصی‌تان هستید بهتر است نگاهی به Standard Notes بیاندازید. این برنامه هم شبیه به Simplenote و  Apple’s Notes است. ستون سمت چپ تمامی یادداشت‌ها را در خود جای داده در حالی که سمت راست محتویات هر کدام را نشان می‌دهد، گرچه شما تنها می‌توانید متن را ذخیره کنید و امکاناتی برای تصاویر یا فیلم‌ها وجود ندارد. تمام یادداشت‌های شما به صورت پیش‌فرض و برای بالا بردن امنیت رمزگذاری می‌شوند.

Standard Notes

در نسخه رایگان شما به طور خودکار می‌توانید یادداشت‌ها را بین دستگاه‌ها همگام‌سازی کنید و همچنین، در حالت آفلاین نیز استفاده کنید اما برای پشتیبان‌گیری از آنها باید ماهیانه ۴٫۹۹دلار هزینه کنید. این برنامه در تمام سیستم‌عامل‌ ویندوز، سیستم عامل لینوکس، مک ، سیستم عامل اندروید و سیستم عامل iOS در دسترس است.

OnionShare

سیستم عامل: ویندوز، مک، لینوکس

Google Drive، Dropbox و OneDrive سه سرویس برجسته اشتراک‌ گذاری فایل‌ها در حال حاضر هستند. اما هیچکدام از آنها خصوصی نیستند. همین مساله برای خبرنگاران تبدیل به یک نگرانی روزافزون شده. اما می‌توانیم به سراغ OnionShare برویم که در سیستم‌عامل‌ ویندوز، لینوکس وسیستم عامل مک قابل اجراست.

OnionShare

OnionShare یک ابزار منبع باز است که برای اتصال از پروکسی خاصی استفاده می‌کند و سپس آن‌ها را به صورت رمزگذاری شده بر روی سرورهای ابری خود ذخیره می‌کند، در نتیجه این کار IP شما کاملا پنهان مانده و هیچ سارق و یا هکری نمی‌تواند منشا اولیه فایل را پیدا کند. هر دو کاربر فرستنده و گیرنده باید OnionShare را نصب داشته باشند. این یک سرویس اشتراک‌گذاری peer-to-peer است به این معنی که هر دو طرف باید همزمان آنلاین باشند.

 ۰Bin

تحت وب

وقتی می‌خواهید یک متن یا تصویری مهم را به اشتراک بگذارید باید اطمینان داشته باشید که تنها کسی که می‌خواهید آن را دریافت کند. برای این کار می‌توانید از ۰Bin که یک کلیپ‌برد خصوصی برای چسباندن متن و عکس است بهره ببرید. برنامه‌ای که عملکردش همچون سایت‌هایی مانند PasteBin یا Imgur. است.

0bin

برای استفاده از آن کافیست به سایت بروید و بدون نیاز به ثبت‌نام در جعبه متن، هر چیزی که می‌خواهید ارسال کنید را بنویسید یا از دکمه Upload File استفاده کرده و یا عکس مدنظراتان را از سیستم آپلود کنید. ۰Bin دارای یک سیستم زمان‌سنج برای از بین بردن فایل است بنابراین زمان مورد نظر را انتخاب کرده و بعد روی ارسال کلیک کنید. در آخر لینک را می‌توانید به افرادی که می‌خواهید با آنها به اشتراک بگذارید، بدهید. تمام فایل‌های ارسالی در این وبسایت رمزگذاری شده هستند و بعد از پایان دوره‌شان به صورت خودکار حذف می‌گردند.

 EtherCalc و EtherPad

سیستم عامل: ویندوز، تحت وب

گوگل و مایکروسافت هر دو سرویس‌های آفیس را آنلاین و به صورت رایگان ارائه می‌دهند. Google Docs و مایکروسافت آفیس ۳۶۵ هر دو امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها را به شما می‌دهند. اما آیا شما به گوگل یا مایکروسافت اطمینان دارید؟ اگر نه، می‌توانید از پردازشگر شخصی ورد EtherPad و برنامه خصوصی صفحه گسترده EtherCalc استفاده کنید.

EtherCalc

تمام اطلاعات در این برنامه رمزگذاری شده است بنابراین تنها کسی می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد که به آن لینک و رمز عبور داده‌اید.
EtherPad نصب آسانی دارد و انتظارات شما را برآورده می‌کند. EtherCalc کمی مشکل‌تر است و برای اجرای آفلاین باید از Node.JS استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *