بیش از یک دهه است که اغلب کاربران اینترنت به صورت روزمره از سیستم جستجوی عکس گوگل استفاده می‌کنند. اما چند روز پیش گوگل تغییری در آن ایجاد کرد که شاید بسیاری باور نمی‌کردند نبودنش اینقدر عادات ما در استفاده از ابزار جستجوی عکس را تغییر دهد.

گوگل در راستای حمایت از عکاسان و سایت‌های خبری، دکمه View Image را که برای نمایش مستقیم عکس به کار می‌رفت از نتایج خود حذف کرده و شما اگر بر روی خود عکس هم کلیک کنید، به صفحه‌ای که عکس در آن قرار دارد راهنمایی خواهید شد.

اما  اصلا نباید در دنیای اینترنت کنونی نگران بود. گوگل سر نچرخانده چند برنامه‌نویس افزونه‌ای برای مرورگر کروم طراحی کرده‌اند که به راحتی این دکمه را به نتایج جستجو بر می‌گرداند. Joshua Butt با طراحی یک افزونه‌ی کار آمد آن دکمه را با همان حالت و همان کاربرد دوباره به صفحه جستجوی عکس گوگل بازگردانده است.

کار با این افزونه بسیار ساده است. ابتدا از این لینک به سراغ آدرس رسمی افزونه می‌روید و با زدن بر روی دکمه Add to Chrome آن را بر روی مرورگر خود نصب می‌کنید. سپس از این به بعد اگر دوباره از سرویس جستجوی گوگل استفاده کردید، خواهید دید که دکمه مورد نظر در جایی که باید باشد، قرار دارد.

View Image

عموما استفاده از افزونه‌هایی که به تازگی به بازار می‌آیند، خطراتی به همراه دارد، اما این افزونه به صورت کد باز در GitHub قرار داده شده و به طور کامل مبرا از هر گونه تبلیغاتی است و می‌توان با اعتماد کامل از آن استفاده کرد. احتمالا در ادامه‌ی این راه ابزارها و افزونه‌های بیشتری نیز برای مرورگرهای دیگر هم عرضه شود تا این قضیه برای تمامی کاربران حل شود. در هر حال اما باید از نگاهی دیگر نیز به قضیه حذف دکمه نمایش عکس نگاه کرد و آن هم حق و حقوق بسیاری از سایت‌های تولید کننده محتواست که به واسطه همین قضیه از بازدیدهایی که باید داشته باشند محروم مانده بودند و از این پس نیز محروم خواهند ماند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *