خرده‌فروشی‌ها، بخش زیادی از تراکنش‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص می‌دهند.بر خلاف آن چه خیلی‌ها فکر می‌کنند، شبکه‌های اجتماعی باعث رکود بازار خرده‌فروشی‌ها نشده، بلکه آن‌ها را رشد داده و راه‌های بهتری برای فروش پیش پای آن‌ها می‌گذارد.

با این حال، شیوه‌های جدید، مسیرهای متفاوتی را نیز می‌طلبند و شما باید همواره در حال ارتقای فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی باشید تا مشتری‌های بیشتری نیز به دست بیاورید.

بیایید با هم به نکاتی بپردازیم که به عنوان یک خرده فروشی باید در شبکه‌های اجتماعی خود لحاظ کنید.

  1. محتوایی مناسب با شبکه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، بسازید

خرده‌فروشی‌ها نمی‌توانند تنها خود را محدود به یک شبکه‌ی اجتماعی کنند. شما باید در چند جای مختلف فعالیت داشته باشید و در اینستاگرام، فیسبوک یا حتی توییتر به تبلیغ و تولید محتوا بپردازید. اما باید در نظر بگیرید که هر کدام از این شبکه‌های اجتماعی، کاربران و فضای مخصوص به خود را دارند و شما باید محتوایی که تولید می‌کنید را بر طبق همان روند بسازید.

حتی شیوه‌ی ارائه محتوا در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند متفاوت باشد. با این حال نباید به شکلی این محتوا را بسازید که فضای کلی کار شما دچار چند پارگی شود.

  1. از شبکه‌های اجتماعی برای کمپین‌هایی که می‌سازید، استفاده نمایید

اگر محصولی تازه به فروشگاه خود اضافه می‌کنید، تخفیف‌های حضوری دارید یا هر برنامه‌ای که برای فروش بیشتر دارید، باید آن را در شبکه‌های اجتماعی خود نیز به اشتراک گذاشته و کاربران خود را آگاه سازید. بسیاری از تصمیمات برای خرید، به واسطه‌ی فعالیت‌ برندها در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد و حتی اگر شده، به صورت مدا باید کوپن‌های تخفیف یا شرایط فروش خود را در این شبکه‌ها تبلیغ کنید. مطمئن باشید، تنها ارائه عکس‌های زیبا از محصولات، نمی‌تواند مشتریان بیشتری برایتان به همراه داشته باشد.

  1. برای بازخورد‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌گیرید، اهمیت قائل شوید

البته که خرده فروشی در اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی، تنها گرفتن عکس و گذاشتن تخفیف نیست. در واقع یکی از چیزهایی که این شبکه‌ها برای شما به ارمغان می‌آورند، امکان گفتگو و گرفتن نظرات همه است و به این ترتیب شما می‌توانید نظرات متفاوت و زیادی از خریداران محصولات خود داشته باشید که می‌تواند به شما برای انتخاب اجناس بعدی یا حتی تغییر شیوه‌ی فروش کمک کند.

جدا از آن‌ها، حتما ببینید خریدارانی که به محصولات مشابه علاقه مند هستند، چه چیزی را ملاک انتخاب خود قرار می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید با اطلاعاتی جامع، برنامه‌های بهتری برای فروشگاه خود داشته باشید. گاهی حتی گذاشتن مسابقات بامزه و سوال‌هایی که در آن‌ها از طنز و شوخی استفاده شده، می‌تواند شما را به جواب‌هایی که به دنبالش هستید، برساند.

  1. برای پشتیبانی محصولات خود در شبکه‌های اجتماعی زمان بگذارید

خیلی‌ها به جای گرفتن پشتیبانی از مسیرهای کلاسیک، شبکه‌های اجتماعی را به این منظور انتخاب می‌کنند. طبق آمارها 37 درصد از پیغام‌هایی که به برندها یا خرده‌فروشی‌ها در شبکه‌های اجتماعی داده می‌شود، در واقع برای پشتیبانی بوده و شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و کاربران را در اکانت‌های خود نگه دارید تا در آینده، آن‌ها را به خرید بیشتر، ترغیب کنید.

پاسخگویی مناسب نه تنها خریدار مورد نظر را راضی نگه خواهد داشت، بلکه این گفتگو اگر به صورت علنی در بخش نظرات باشد، می‌تواند باعث جلب نظر و اعتماد دیگران نیز بشود. این مهم مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام یا توییتر، به وضوح خود را نشان می‌دهد. به طور کلی جواب دادن به نظرات کاربران و داشتن نفری در مجموعه برای این کار، می‌تواند به جذب کاربران بیشتر و در نهایت مشتریان بیشتر، به شما کمک کند.

  1. محتوای مبتنی بر کاربران را جدی بگیرید

خرده فروشی‌ها می‌توانند از محتوایی که کاربران تولید می‌کنند، استفاده‌ی زیادی ببرند. مسابقات محتوا محور و همچنین سوال و جواب‌ها دقیقا به همین دلیل ساخته می‌شوند. سعی کنی هشتگ‌های مخصوص به خود بسازید تا بتوانید به راحتی کاربران خود را مجاب کنید تا با این هشتگ‌ها عکس‌های خود را منتشر کنند و در نهایت کمک کنید تا جامعه‌ی دنبال کنندگانتان بزرگ‌تر و بزرگ‌تر بشود.

  1. تجربه‌ی خرید را برای کاربران خود راحت کنید

یکی از نکاتی که خیلی از خرده‌فروشی‌ها در اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی به آن دقت نمی‌کنند، آسان کردن خرید برای خریداران است. ساخت یک درگاه پرداخت می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را برای شما حل کند. دادن شماره‌ی کارت یا حساب و در نهایت منتظر ماندن برای تایید پرداخت، روند شما را آماتور و البته طولانی جلوه خواهد داد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *