در یک ماه گذشته یوتیوب اعلام کرده که کاربران آنها در هر روز بیش از پانصد میلیون ساعت از ویدیوها را تماشا کردند. اگر شما به عنوان کاربر معمولی وارد یوتیوب شوید، برای دیدن کلیپ‌های کوتاه و بلند مجبور به دیدن پیام‌های تبلیغاتی در ابتدای فیلم هستید. از طرف دیگر، شرکت‌ها نیز به شکلهای مختلف برنامه بازاریابی ویدیوی خود را در یوتیوب اجرا می‌کنند. همه این‌ها بهانه‌هایی هستند تا ویدیوهای بازاریابان به خوبی دیده شوند. در این مقاله که ادامه مقاله قبل است، به بررسی ادامه نکات می‌پردازیم تا بتوانید در مورد افزایش بازدید یوتیوب نکاتی را یاد بگیرید و رعایت کنید.

چگونه رتبه ویدیوهای خود را افزایش دهیم؟

رتبه‌های خوب به رتبه‌هایی گفته می‌شود که اگر یک کاربر کلیدواژه مربوط به ویدیوی شما را جستجو کند، ویدیوی شما به کاربر نمایش داده شود. همچنین در برخی از بخش‌های یوتیوب ویدیوهایی به کاربران پیشنهاد می‌شود که اگر کانال شما رتبه خوبی داشته باشد، ویدیوهای شما به سایر کاربران پیشنهاد داده خواهد شد.

بخش جستجوی یوتیوب یکی دیگر از مهم‌ترین منابع جذب ترافیک است که اگر بتوانید رتبه ویدیوهای خود را به رتبه‌های یک تا سه برسانید، ترافیک بسیار خوبی جذب خواهید کرد. کسب رتبه‌های خوب در یوتیوب یک مزیت به حساب می‌آید و با افزایش تعداد بازدید، می‌توانید به افزایش مدت زمان بازدید ویدیو هم کمک زیادی کنید. جالب است بدانید افراد زیادی در یوتیوب وجود دارند که ویدیوهای باکیفیت و دارای محتوای عالی تولید می‌کنند و لینک همکاری در فروش مربوط به سایت آمازون را با سایر کاربران به اشتراک می‌گذرانند؛ این افراد سالیانه چندین هزار دلار درآمد دارند! این کار برای برخی از کاربران یوتیوب یک کار اصلی به شمار می‌آید و به صورت تمام وقت در حال تولید ویدیو برای کانال یوتیوب خود هستند؛ این افراد گاهی چندین برابر افراد دیگری که در یک شرکت در حال فعالیت هستند، درآمد دارند. تنها دلیل موفقیت این افراد رتبه‌ای است که ویدیوهای آن‌ها در یوتیوب کسب کرده است و مدت زمان بازدید ویدیوهای آن‌ها را افزایش داده است.

افزایش رتبه ویدیوها که منجر به افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب می‌شود!

اگر قصد افزایش رتبه ویدیوهای خود را دارید، ۴ مورد زیر را در هنگام تولید و انتشار ویدیوهای خود منتشر کنید.

در مورد کلمات کلیدی ویدیوی خود تحقیق کنید!

بسیاری از کاربران فکر می‌کنند تنها تولید ویدیو و انتشار آن به آن‌ها کمک می‌کند! باید به شما بگوییم حتی اگر ویدیوی شما از محتوای بسیار خوبی تشکیل شده باشد، بدون تحقیق کلمات کلیدی پرطرفدار هرگز نمی‌توانید بازدید خوبی بگیرید! تا زمانی که کاربران ویدیوی شما را نبینند نمی‌توانند به خوب یا بد بودن محتوای شما فکر کنند و مشکل اصلی این است که بدون تحقیق کلمات کلیدی در هنگام انتشار ویدیو، کاربران زیادی آنرا نخواهند دید و هرگز به مرحله سنجش کیفیت بازدید ویدیو نخواهید رسید. پیش از آن‌که ویدیوی خود را منتشر کنید، در زمینه کلمات کلیدی تحقیق کنید تا بتوانید مراحل تولید محتوا تا انتشار محتوا را به درستی طی کنید! حتی در هنگام ضبط ویدیو هم باید از کلمات کلیدی استفاده کنید تا گوش کاربران با آن آشنا باشد. در هنگام انتشار ویدیو هم باید کلمه کلیدی اصلی موردنظر خود را که بازدید خوبی دارد پیدا کنید و علاوه بر آن‌ها، باید کلمات کلیدی مترادف آن را هم پیدا کنید؛ کلمات کلیدی مترادف با وجود آن‌که ترافیک کمتری نسبت به کلمات کلیدی اصلی دارند، اما به رشد کانال شما کمک زیادی می‌کنند. برای پیدا کردن کلمات کلیدی کافی است در بخش جستجوی یوتیوب، کلمه اصلی مربوط به کلیدواژه خود را وارد کنید و اصطلاح مربوط به آن را در بخش عنوان، توضیحات و برچسب‌ها استفاده کنید! این کلیدواژه بر اساس میزان جستجوی کاربران نمایش داده می‌شوند و کلمات کلیدی اول بیشترین تعداد جستجو را دارند.

محتوای ویدیو اهمیت زیادی دارد!

محتوای ویدیویی که تولید می‌کند، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا پس از آن‌که کاربران وارد صفحه ویدیوی شما شدند، به تنها چیزی که اهمیت می‌دهند محتوای آن است. حتی اگر کیفیت ویدیوی شما در حد متوسط باشد اما محتوای غنی و حرفه‌ای در آن وجود داشته باشد، کاربران به آن اهمیت زیادی می‌دهند. کاربران شما به دنبال این هستند که چیزی جدید یا پاسخ سوال‌های خود را بگیرند و مسئله مهم این است که محتوای شما چقدر پاسخگوی سوال یا نیاز آن‌ها است. هر چقدر محتوای شما بهتر باشد، مدت زمان مشاهده ویدیو توسط کاربران بیشتر می‌شود و به افزایش رتبه ویدیو کمک می‌کند. همچنین لازم است بدانید گوگل ویدیوهایی که دارای رتبه خوبی هستند را به عنوان بهترین پاسخ یا ویدیو نمایش می‌دهد، با این کار به راحتی می‌توانید ترافیک بسیار خوبی از طریق گوگل بگیرید. هر چقدر ویدیوی شما محتوای بهتری داشته باشد، کاربران بیشتری برای شما نظر می‌گذارنند و گوگل ویدیوی شما را با ارزش‌تر می‌داند؛ فاکتور مهم این است که عنوان و بخش توضیحات ویدئوی شما شامل کلمه کلیدی پرطرفدار باشد و سیگنال‌های خوبی برای گوگل ارسال کند تا گوگل هم ویدیوی شما را در نتایج جستجو خود نمایش دهد.

به بخش عنوان، توضیحات و برچسب‌ها اهمیت زیادی بدهید!

در مورد اول به شما گفتیم که کلمات و عبارات کلیدی اهمیت زیادی در میزان بازدید ویدیوها دارند اما در چه بخش‌هایی باید از آن استفاده کنیم؟ بخش عنوان ، توضیحات و همچنین برچسب‌های ویدیو همان بخشی است که باید از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی در این بخش‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید رتبه ویدیوهای خود را افزایش دهید که در نهایت به شما در افزایش رتبه کانال شما کمک می‌کند. همچنین بخش نظرات یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که می‌توانید میزان تعامل کانال خود را تا حد زیادی افزایش دهید؛ نظرات یکی از مهم‌ترین مواردی است که سیگنال‌های مثبتی به گوگل ارسال می‌کند و گوگل رتبه سایت شما را افزایش می‌دهد. همچنین می‌توانید با یک عنوان جذاب مدت زمان مشاهده ویدیو را افزایش دهید؛ اگرچه ۱۹ عامل مهم برای رتبه‌بندی ویدئو وجود دارد اما مهم‌ترین آن مدت زمان بازدید ویدئو توسط کاربران است.

سعی کنید از شبکه‌های اجتماعی دیگر جهت افزایش ترافیک کانال یوتیوب خود استفاده کنید؛ این مورد یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که سیگنال‌های مثبتی برای موتورهای جستجو ارسال می‌کند و به افزایش بازدید شما کمک خواهد کرد. مسئله مهمی که باید درنظر بگیرید، این است که روز اول انتظار ویدیو مهم‌ترین روز و ۷ روز بعد از آن روزهای مهمی برای جذب بازدید هستند! در این روزها اگر بتوانید ترافیک خوبی جذب کنید، یوتیوب رتبه کانال شما را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. بنابراین اگر در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم فعالیت می‌کنید، از آن جهت افزایش بازدید در ۲۴ ساعت اول انتشار ویدیوی خود کمک بگیرید. همچنین روزهای اول انتشار برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد و باید توجه کنید که کلمات کلیدی در بخش عنوان و توضیحات ویدیوی شما قرار داشته باشد؛ زیرا پس از ثبت ویدیو در گوگل، زمان زیادی می‌برد تا عنوان محتوای شما در آن تغییر کند. بنابراین در جزییات ویدیوی خود دقیق باشید تا بتوانید ترافیک خوبی از موتورهای جستجو و همچنین بخش جستجوی یوتیوب جذب کنید!

در این مقاله به بررسی برخی از نکات مهم و تاثیرگذار در بهینه‌سازی عنوان ویدیوهای یوتیوب پرداختیم که در مقاله بعدی هم به بررسی ادامه این نکات خواهیم پرداخت.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *