اگر از طرفداران مقالات پرشین‌تولز هستید، حتما مقالات مربوط به تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو را خوانده‌اید؛ در مقالات قبلی به بررسی برخی نکات آن پرداختیم و در این مقاله قصد داریم به ادامه این بحث بپردازیم.

موتورهای جستجو یک منبع بسیار عالی برای جذب مشتریان است! از طرفی شبکه‌های اجتماعی هم به آرامی در حال توسعه و تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین ابزارهای بازاریابی هستند. شاید فکر کنید که سئو و شبکه‌های اجتماعی در مقابل هم هستند! اما باید بگوییم که شبکه‌های اجتماعی و سئو به یک‌دیگر کمک می‌کنند تا بهترین استراتژی را برای رشد کسب‌وکارتان داشته باشید! در واقع نباید از تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو غافل بود و باید هر دوی آن‌ها را به خوبی پیش ببرید. در ادامه این مقاله به بررسی راه‌کارهایی می‌پردازیم تا بتوانید بهترین تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو را تجربه کنید!

استراتژی کسب‌وکار اینترنتی با درنظر گرفتن تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو

استراتژی سئو و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی کاملاً متفاوت هستند اما باید توجه داشته باشید که با تدوین یک استراتژی مناسب می‌توانید بهترین تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو را داشته باشید. شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا بتوانند محتوای موردنظر و ارزشمند خود را به کاربران ارائه دهند و کاربران هم از آن استفاده کنند. از طرف دیگر سئو به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در صورت جستجوی یک سوال یا محتوا خاص، کاربران وارد سایت شما شوند. استفاده از سئو و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا بتوانید از منابع مختلف ترافیک جذب کنید و خدمات یا محصولات خود را بفروشید! با این حال شما حاضر هستید تنها از یک کانال بازاریابی برای افزایش ترافیک و فروش محصولاتتان استفاده کنید؟ قطعاً خیر!

در حقیقت کاربران از موتورهای جستجو برای رسیدن به سوالات خود و از شبکه‌های اجتماعی برای یادگیری و اطلاع از محتوای جدید کسب‌وکارها (نظیر پست‌های آموزشی، تخفیف‌ها، دوره‌های آموزشی و…) استفاده می‌کنند. در این بخش قصد داریم به بررسی چند راه‌کار بسیار عالی برای داشتن استراتژی مناسب برای دریافت بهترین تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو بپردازیم:

دکمه اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را در سایت خود قرار دهید!

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث بهبود رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو می‌شود، قرار دادن دکمه‌های اشتراک‌گذاری است! این کار نه تنها منجر به افزایش ترافیک از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌شود، بلکه گوگل سیگنال‌های دریافتی از موتورهای جستجو را در رتبه‌بندی سایت مهم می‌داند. بنابراین اگر به دنبال تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئوی سایت خود هستید، پیشنهاد می‌کنم دکمه‌های اشتراک‌گذاری سایت در شبکه‌های اجتماعی را در پایان تمام مطالب خود قرار دهید.

با قرار دادن این دکمه های اشتراک گذاری در محتوای خود، این امکان را در اختیار افرادی که محتوای شما را مطالعه کرده و دیده اند قرار میدهید تا با فشردن هرکدام از آن ها به صورت دلخواه، محتوای شما را در یکی از صفحات خود به اشتراک بگذارند. این استراتژی در ابتدا بوسیله دکتر یونان برگ و دکتر کاترین میلکن کشف شد. آن ها این موضوع را اثبات کردند که زمانی که شما در محتوای خود دکمه اشتراک گذاری قرار دهید، کاربران اشتیاق و علاقه بیشتری به خواندن و اشتراک گذاری محتوای شما دارند. به عنوان مثال، یکی از قدرتمندترین ابزارها برای به اشتراک گذاری پول، پول اجتماعی و بازاریابی مجازی می باشد. ارزش پولی ایده ماست که میخواهیم درباره آن چیزهایی به اشتراک بگذاریم. تنها دلیل بزرگ آن هم قرار دادن دکمه های اشتراک گذاری است. همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید، سری پیش یک نمودار اینفوگرافیکی ایجاد کردیم که کاربران را جذب میکرده و به راحتی توضیح میداد که تورم یک مشکل بزرگ است. محتویاتی که پست کردیم بر طبق نظریات بیش از حد آن ها به اشتراک گذاشته شده است.

فرض کنید یک مطلب شما روزانه ۵ بار توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود و هر یک از این کاربران، حداقل ۱۰۰ دنبال‌کننده دنبال داشته باشند؛ با این کار روزانه لینک شما توسط ۵۰۰ نفر دیده می‌شود. بنابراین استفاده از این ابزار تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش ترافیک شما به صورت مستقیم دارد و رتبه شما را در گوگل هم بهبود می‌دهد.

چگونه در وردپرس دکمه‌های اشتراک‌گذاری استفاده کنیم؟

اشتراک‌گذاری مطالب وردپرس در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از افزونه‌های اشتراک گذاری مطالب وردپرس می‌تواند یکی از راه‌های بسیار عالی برای جذب ترافیک از شبکه‌های اجتماعی در وردپرس و همچنین افزایش سئو وردپرس با استفاده از متد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باشد با استفاده از این روش میتوانید کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی مختلفی حضور دارند را به سایت خود جذب کنید و از این طریق هم تعداد بک لینک‌های خودتان را افزایش دهید و اقدام به دریافت ترافیک مستقیم از طریق شبکه‌های اجتماعی کنید. در نهایت هر دو این موارد منجر به این خواهد شد تا نوشته‌های شما در موتورهای جستجو ارزشمند شده و رتبه بهتری را به خودش اختصاص دهد.

یکی از افزونه های خوب اشتراک گذاری مطالب وردپرس، افزونه AddToAny Share Buttons است که در سایت ما نیز از همین افزونه استفاده می شود. در این افزونه می توانید دکمه های اشتراک گذاری با استایل های مختلف برای سایت وردپرسی خود تعیین کنید. این افزونه دارای دکمه های اشتراک گذاری سایت هایی از جمله فیسبوک، توییتر، تلگرام، پینترست، گوگل، واتس اپ، لینکدین، تامبلر و بیش از ۱۰۰ شبکه اجتماعی دیگر است. این افزونه تا به حال بیش از ۵۰۰ هزار نصب فعال داشته است.

ویژگی‌های مهم این افزونه:

  • دکمه های اشتراک گذاری به صورت واکنش‌گرا، افقی، عمودی و سفارشی
  • امکان قرار دادن آیکون وکتور برای دکمه
  • دکمه‌ی ارسال مطلب به صورت ایمیل برای کاربران
  • امکان قرار دادن دکمه های اشتراک گذاری بعد از محتوا، قبل از محتوا، افقی، عمودی و یا ترکیبی از این ها
  • امکان اشتراک گذاری برگه ها
  • امکان استفاده از طریق شورتکد
  • یکپارچه سازی خودکار با گوگل آنالیتیکس
  • پیگیری لینک های به اشتراک گذاشته شده با Bitly، Google URL Shortener و …
  • امکان نمایش تعداد اشتراک گذاری ها
  • عدم کاهش دادن سرعت لود سایت
  • پشتیبانی از ووکامرس، سایت های چند زبانه، وردپرس شبکه و …
  • کاملا بهینه شده برای نسخه موبایل سایت
  • پشتیبانی از AMP
  • تنظیمات آسان افزونه

البته افزونه‌های دیگری هم وجود دارند که با کمی جستجو می‌توانید آن‌ها را هم پیدا کنید. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع می‌پردازیم!

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *