کاربران هنگامی که می‌خواهند یک محصول را خریداری کنند، ابتدا در موتورهای جستجو به دنبال محصول و ویژگی‌های آن هستند؛ سایت‌هایی که در رتبه‌های اول و در صدر نتایج جستجو یافت می‌شوند، به راحتی اعتماد کاربران را جلب می‌کنند. دلیل این امر نیز این است که سایت‌هایی که توانسته‌اند در صدر نتایج جستجو کاربران قرار بگیرد، قطعا اعتماد گوگل را از نظر ساختارهای سئو جلب کرده‌اند! به همین دلیل است که نسبت به سایت‌هایی که از رنک پایین‌تری برخوردار هستند، اعتبار بیشتری دارند.

سئو با استفاده از ویدیو مارکتینگ

کاربران در سال‌های اخیر بیش‌تر به دنبال محتوای بصری نظیر تصاویر، اینفوگرافیک‌ها، ویدیوها و… هستند و کمتر به سمت محتوای متنی می‌روند! این موضوع به این معنی است که کاربران ترجیح می‌دهند در مدت زمان کوتاه‌تر به دنبال یادگیری بیشتر هستند و این فاکتورها در محتوای متنی به چشم نمی‌خورد. با استفاده از ویدیو و تصاویر با ارزش و مفید می‌توانید میزان محبوبیت سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید! به طور مثال فرض کنید در یک محتوای سایت خود به جای آنکه بخواهید میزان درصدهای یک موضوع خاص را به کاربر نمایش دهید، به راحتی می‌توانید از نمودار استفاده کنید؛ این مسئله سبب می‌شود تا کاربران راحت‌تر بتوانند با موضوع محتوای شما کنار بیایند و یادگیری آنها تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. اگر بخواهیم در تحقیقات بدست آمده از این موضوع توجه کنیم، کافی است به این مسئله اشاره کنیم که تا چند سال آینده درصد بالایی از ترافیک مصرفی توسط کاربران بخاطر مشاهده ویدیو است.

بنیان‌گذار سایت the hoth به نام Marc Hardgrove می‌گوید:

  • ” طبق تحقیقات بدست آمده از Cisco این مسئله کاملا روشن شده است که تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۲ درصد ترافیک مصرفی توسط کاربران بخاطر مشاهده ویدیو است! این موضوع به این معنا است که محتوای ویدیویی تا چند سال آینده بیشترین اهمیت را برای کاربران خواهد داشت. یوتیوب نیز یک سرویس بسیار ارزشمند در دنیا است که در آن تعداد زیادی از ویدیوی تولیدی توسط کاربران وجود دارد! اگر به فکر آینده کسب‌وکار خود هستید، باید به دنبال تولید محتوای ویدیویی حرفه‌ای و ارزشمند باشید تا بتوانید در چند سال آینده حرفی برای گفتن در دنیای رقابت میان رقیبان خود داشته باشید. “
  • استفاده از ویدیو مارکتینگ برای پیشرفت و توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی

بهبود داده‌های ساختار یافته نظیر Snippets در سایت

کدهای سایت شما همان چیزی هستند که گوگل آن را می‌بینید! در واقع گوگل آن چیزی را که شما در صفحه نمایشگر خود مشاهده می‌کنید، نمی‌بیند و تنها کدهای موجود در هر سایت را مشاهده می‌کند. گوگل از طریق رفتار کاربران به رابط و تجربه کاربری سایت شما امتیاز می‌دهد و UI یا UX سایت شما از طریق رفتار کاربران در سایت بر روی رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو تاثیرگذار خواهد بود.

Charles Kim، بنیان‌گذار سایت  Executive Digitalمی‌گوید:

بیشترین گسترده تغییرات در صفحه نتایج موتورهای جستجو مشاهده می‌شود و الگوریتم‌های گوگل بر روی این بخش تاثیر زیادی دارند. کدهای schema تاثیر بسیار زیادی بر روی رتبه سایت در نتایج جستجو دارد و باید به آنها توجه زیادی داشته باشید. ”

رسیدن به نتایج بهتر نتایج جستجو با محتوای طولانی

محتوای سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و انواع محتوا به کاربران در زمینه آموزش، رفع نیاز و موارد دیگر کمک می‌کنند. طبق نتایج بدست آمده محتوای طولانی‌تر می‌تواند رتبه بسیار خوبی را برای مطالب سایت کسب کند اما تعداد کلمات متفاوت است! اگر از فعالان حوزه سئو درباره این مسئله سوال کنید، پاسخ آنها این است که بهترین محتوا، محتوایی است که تعداد کلمات آن زیر ۱۰۰۰ کلمه نباشد؛ در واقع اگر در سایت خود محتوای متنی تولید می‌کنید، سعی کنید محتوای شما بالغ بر ۱۰۰۰ کلمه باشد تا بتوانید به گوگل ثابت کنید مقاله شما، محتوای جامع است! البته هرچقدر بتوانید طول محتوای خود را در عین مفید بودن افزایش دهید، این امر بر روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. محتوای سایت پادشاه آن سایت است و هرچقدر محتوای مفید یک صفحه طولانی‌تر، جامع و کامل‌تر باشد قطعا می‌توانید نظر گوگل و سایر موتورهای جستجو را بیشتر جلب کنید. اگر شما بتوانید استانداردهای گوگل را بدست آورید، سایر موتورهای جستجو نیز از شما حمایت می‌کنند و دلیل آن نیز این است که گوگل سخت‌ترین الگوریتم‌ها را برای کاربران درنظر گرفته است.

Peter Boyd، موسس سایت PaperStreet می‌گوید:

  • ” استراتژی محتوایی ما در سال ۲۰۱۸ بر این اساس بود که محتوای بالای ۱۵۰۰ کلمه تولید کنیم و با تولید این‌گونه محتوا توانستیم به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک زیادی کنیم! نتایج به این صورت بود که صفحات حاوی محتوای طولانی‌تر موفق بیشتری در جذب ترافیک نسبت به صفحاتی با محتوای کمتر داشتند. تحقیقات نیز نشان می‌دهد که محتوای طولانی‌تر بیشتر می‌توانند کاربر را در صفحه نگه دارند و پیوندها و میزان اشتراک‌گذاری مطلب توسط کاربران افزایش پیدا می‌کند. البته کلید موفقیت همواره تولید محتوا باکیفیت و مفید است!
  • تولید محتوای سئو شده برای گوگل در سال ۲۰۱۸ – بخش اول

سئو شامل فرآیند‌ها و فعالیت‌های بسیار مهم و کاربردی است تا بتوانید سایت خود را به صفحات اول گوگل برسانید؛ محتوای سایت باارزش‌ترین بخش هر سایت به شمار می‌آیند و سئوی کلمات کلیدی نیز معمولا بر روی محتوا صورت می‌گیرد؛ دلیل این امر نیز وجود محتوا ارزشمند در صفحه مطالب سایت است تا بتوانید با استفاده از آن سایت خود را در کلمات کلیدی با ارزش به صفحات اول برسانید. در مقالات بعدی به بررسی ادامه این مقاله خواهیم پرداخت تا با رعایت آن ارزش محتوای خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *