بسیاری از گوشی‌های جدید اندرویدی با یک اندازه‌ی ثابت آیکون‌ به بازار عرضه می‌شوند. اما خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که اندازه این آیکون‌ها را بزرگ‌تر کنند یا حتی کوچک‌تر و برای این کار دنبال راه حلی می‌گردد.

خوشخبتانه شما برای انجان این کار، می‌توانی از دو روش استفاده کنید. یکی استفاده از تنظیمات گوشی برای تغییر اندازه آیکون‌ها و دیگری از لانچرهای مختلفی است که در گوگل پلی به وفور پیدا می‌شوند. با هم مروری بر روی هر دو این روش‌ها خواهیم داشت.

1. استفاده از تنظیمات گوشی برای تغییر اندازه آیکون‌ها در اندروید

قبل از این که تنظیمات گوشی را باز کنید، باید در نظر بگیرید که بسیاری از گوشی‌ها این قابلیت را از تنظیمات خود برداشته‌اند و خیلی‌های دیگر هنوز این قابلیت را دارند که بتوان اندازه آیکون‌هایشان را تغییر داد. پس اگر گزینه‌های مورد نظر را ندیدید، حتما باید از لانچرها برای این کار استفاده کنید.

برای مثال ما این کار را در گوشی پیکسل انجام می‌دهیم و روی فضای خالی صفحه خانگی، لمس طولانی می‌کنیم.

در منویی که نمایش داده می‌شود، Styles & Wallpaper را انتخاب کنید و سپس به Grid بروید.

در این جا شما می‌توانید اندازه‌های مختلف برای Grid در نظر بگیرید که در نهایت اندازه آیکون‌ها نیز به همان نسبت تغییر خواهد کرد. این گزینه در گوشی‌های مختلف، به شکل‌های متفاوتی اعمال می‌شود و برای مثال در پیکسل، اندازه 2×2 وجود ندارد و شما از 3×3 تا 5×5 را می‌توانید انتخاب کنید.

یک نکته دیگر این که، فراموش نکنید از این طریق، تنها اندازه آیکون‌های شما در صفحه خانگی تغییر خواهند کرد.

در گوشی‌های سامسونگ و بعضی دیگر از گوشی‌ها هم باید روی جای خالی صفحه خانگی لمس طولانی کنید و Home Screen Settings را انتخاب نمایید.

در این بخش می‌توانید هم اندازه آیکون‌های صفحه خانگی و هم آیکون‌های برنامه‌ها در صفحه اصلی را تغییر دهید. به این منظور هم باید اندازه‌ی Home Screen Grid و هم Apps Screen Grid را درست کنید.

همانطور که در عکس زیر می‌بینید، اندازه‌های مختلف در نظر گرفته شده که با لمس هر کدام، اعمال خواهند شد.

2. استفاه از لانچرها برای تغییر اندازه آیکون‌ها در گوشی‌های اندرویدی

لانچرهای زیادی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید اندازه آیکون‌ها را در گوشی خود تغییر دهید، اما ما به معرفی 2 مورد از بهترین‌ها در این مقاله، اکتفا خواهیم کرد.

Nova Launcher

Nova Launcher احتمالا معروف‌ترین لانچر اندرویدی است که خیلی از کاربران اندروید از آن استفاده می‌کنند. این محصول امکانات خیلی خوبی برای شخصی‌سازی در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید به راحتی تغییراتی که می‌خواهید را اعمال نمایید. برای تغییر اندازه آیکون‌ها Nova Setting را باز کنید و به Home screen بروید. سپس در این بخش Icon Layout را انتخاب نمایید.

حالا اسلایدرهایی در نظر گرفته شده که شما با آن به راحتی می‌توانید اندازه دلخواه خود را به آیکون‌ها بدهید یا استایل آن‌ها را تغییر دهید.

البته این تغییرات تنها برای صفحه خانگی بود و برای این که بتوانید در صفحه اپلیکیشن‌ها نیز اندازه‌ آیکون‌ها را تغییر دهید، باید این بار از بخش App Drawer بروید و آن‌جا نیز تغییرات مد نظر خود را اعمال کنید.

Apex Launcher

Apex Launcher یکی دیگر از بهترین لانچرهای اندرویدی است که در حال حاضر در بازار برنامه‌های موبایلی وجود دارد. Apex Launcher نیز به شما این امکان را می‌دهد تا اندازه آیکون‌ها را تغییر دهید و در این برنامه نیز بعد از باز کردن Apex Settings باید به Home Screen رفته و

Layout & Style را انتخاب کنید. این جا هم مثل لانچر قبلی اسلایدرهایی برای تغییر اندازه و استایل آیکون در نظر گرفته شده است.

فراموش نکنید که یک بار به App Drawer رفته و اندازه آیکون‌ها در آن جا را نیز تغییر دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *